Bota från USB med VeraCrypt på H-disken?

Permalänk
Avstängd

Bota från USB med VeraCrypt på H-disken?

Skulle installera Veracrypt. Och undrar om de går att Bota från USB med Vera drypt på H-disken?

Bakgrund:

Under installationen ville "installern" att jag skulle bränna en IS0 fil med nån slags backupp. Först frågade den efter nått skumt windows program som jag inte kunde hitta! Sen laddade jag i alla fall ner Rufus och skulle bränna ISO filen manuellt utanför installern så att säga. de skulle vara möjligt enligt installern om jag fattade rätt. Tyvärr gick de inte att göra så. Jag tror att de va nån problem med filen.

Efter lite trasel så startade i alla fall krypteringen utan att jag hade bränt ISO filen. Jag tänket att allting va frid och fröjd. Men när jag startat upp och skrivit in lösenordet (som stämmer med 99% sannolikhets) så kommer de upp information om "återställning" "de finns inga fler BitLocker-återställningsalternativ på datorn". Och du måste ange återställningsnyckeln.

Tänkte att jag skulle gå att installera om windows och gick ut i BIOS väljer bota från USB men ingen händer!

Köpa ny H-disk på grund av detta vore ju trist!

Permalänk
Avstängd

Nu vet jag förresten med säkerhet att de är rätt lösenord skrev nämligen in en variant på lösenordet och fick medelandet: Inkorrekt password.

Permalänk
Avstängd

Hittade en annan H-disk då denna fråga kan vänta.

Om nån vet dvs.