Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ny windows 10/hur göra mitt konto det primära?

Permalänk

ny windows 10/hur göra mitt konto det primära?

jag köpte en laptop från tradera,och den har windows 10 installerat- det var ett bra tag sen jag ställde in såna här saker så har glömt så tänkte var bäst fråga: när man startade upp den så loggas man in som "hp".
jag loggade in på mitt microsoft konto så min user syns när man loggar in etc.
men när jag skulle installera opera browser så frågade den "vilka användare vill du installera på. hp / alla användare på datorn" osv.

är "hp" fortfarande den primära.eller är mitt microsoft konto? är hp "admin" på datorn?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Skulle faktiskt ominstallera Windows på den, man vet aldrig vad som finns på den sedan innan.
Ditt konto är ju "admin" Dock inte full behörighet att ändra vad du vill iaf.

HP är ju den användare som finns och används.

Allt detta utan att veta något mer ingående.

Permalänk

tack !

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Enklast är att gå in i inställningar -> uppdateringar och säkerhet -> återställning och därifrån starta en ominstallation av windows.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.