Avira antivirus syns inte som dold ikon på taskbar längre

Permalänk

Avira antivirus syns inte som dold ikon på taskbar längre

det är igång under taskmanager. den syndes där i början som en dold ikon, så som jag vill att den ska göra, men sedan en tid tillbaka så syns inte symbolen där.
någon som känner igen detta och vet lösningen?

Permalänk
Medlem

@Glossy White:
Om du kör Win 10 kontrollera här "Settings -> Personalization -> Taskbar -> Select which icons appear on the taskbar" så att den inte har blivit inaktiverad.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@Glossy White:
Om du kör Win 10 kontrollera här "Settings -> Personalization -> Taskbar -> Select which icons appear on the taskbar" så att den inte har blivit inaktiverad.

allt är som det ska där. nu då?

Permalänk
Medlem

Kolla inställningarna i antivirusprogrammet?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kolla inställningarna i antivirusprogrammet?

har inte ändrat något där och jag ser ingen sån inställning heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

allt är som det ska där. nu då?

Om du istället väljer att alltid ha alla ikoner synliga.
Kommer den fram då?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Om du istället väljer att alltid ha alla ikoner synliga.
Kommer den fram då?

ja men försvinner efter omstart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

ja men försvinner efter omstart

Fick själva samma strul med mitt säkerhetsprogram efter en uppdatering av det.
Endast genom att starta programet även om det redan kördes i bakgrunden, fick jag fram dess GUI samt ikon i aktivitetsflältet.
Detta blev dock inte hållbart i längden så det blev tillslut en ominstallation av det, vilket löste problemet.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Fick själva samma strul med mitt säkerhetsprogram efter en uppdatering av det.
Endast genom att starta programet även om det redan kördes i bakgrunden, fick jag fram dess GUI samt ikon i aktivitetsflältet.
Detta blev dock inte hållbart i längden så det blev tillslut en ominstallation av det, vilket löste problemet.

jag har bara nvidia och ccleaner som dolda ikoner men jag hittar inte ens vart man väljer att ha dom gömda eller synliga.
vart gör man det? när man googlar kommer det bara upp hur man lägger dom på taskbar eller tar bort dom, inget hur man lägger till/tar bort gömda ikoner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

jag har bara nvidia och ccleaner som dolda ikoner men jag hittar inte ens vart man väljer att ha dom gömda eller synliga.
vart gör man det? när man googlar kommer det bara upp hur man lägger dom på taskbar eller tar bort dom, inget hur man lägger till/tar bort gömda ikoner..

Du har svaret på det i bilden i din förra post, det är nämnligen där man gör det.
Vissa program kan dock ha egen inställning för det, om Avira har det eller inte kan jag inte svara på.

Att ikonen inte syns verkar dock vara en gammal bugg i Avira som har dykt upp igen, och verkar ha att göra med att en av dess filer som hanterar detta blir inkompatibel efter Windows uppdatering, vilket endast en uppdatering av Avira kan fixa.

Om du kör med gratis versionen, så har du två val då endast betal versionen har support från Avira.
1: Avinstallera det och använd något annat program istället.
2: Lev med problemet och vänta på att det släpps en uppdatering av det som fixar problemet.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.