Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Inköp xbox vs. Ps4

Hallå där.
Nu har ungarna kommit igång att spela Fortnite och nu när dom för en gångs skull kommer överens och inte bråkar så blir ju jag också lite glad.
Dagens problem är att vi har en dator och en switch men tre barn. Ni kanske kan räkna ut problemet.

Min tanke är att skaffa något prisvärt så alla kan spela tillsammans. Min tanke föll då på en begagnad konsol. Jag är inte speciellt insatt i vare sig xbox eller PS.

Vad har ni för tips och råd. Xbox one, s, x eller ps4 eller pro. Är det något jag bör undvika eller tvärt om.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Är osäker på det! Men harför mig att någon av konsollerna (tror Playstation) låser fortnite kontot, så har du spela det där så kan du onte längre köra samma konto på pc 🤔 men mycket osäker och de kan ju kanske ha fixat det med nu.

Men annars så är det ju Playstation som har de bästa exklusiva spelen om det är något annat som intreserar.

I övrigt är det inte mycket som skiljer de åt. Handkontroll, och prestanda ( men det märks nog ingen större skilnad i fortnite), 4k blu-ray spelare i xbox s/x, vanlig 1080p i de andra.

Billig begangnad PC kanske annars?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Kan vara värt att vänta på nästa generation, som bör vara relativt nära? Då kommer begagnatmarknaden explodera

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Om det bara är barn som ska spela Fortnite så duger en begagnad Xbox One/S, borde gå att hitta väldigt billigt. Om de vill spela något annat kan du kolla på Xbox Game Pass, finns mycket barnspel där.
En Switch Lite kan ju också vara något, behöver inte en till tv/skärm då.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen.
Låter ju faktiskt som att ett xbox one s är ett bra alternativ. Verkar vara prisvärda också.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |