Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Samsung Odysses G7 eller G9

Hejsan
Nu är det dags att byta ut min Asus Rog PG348Q, sitter och funderar på
2st Samsung 32 Odysses G7 https://www.inet.se/produkt/2216597/samsung-32-odyssey-c32g75...
eller
1st Samsung 49 Odysses G9 https://www.inet.se/produkt/2216596/samsung-49-odyssey-c49g95...
Vad skulle ni ha valt ?

// Erik

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag tittar själv på G9an, man kan använda picture by picture och dela upp skärmen som 2st 27" 1440p skärmar. IMO, det hade varit bättre med G9 då man slipper kanten mellan skärmarna och tar upp mindre bordyta också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Känns som oslagbart mycket skärm för pengarna, man undrar vad som är fel? Släpps snart och inga riktiga test finns, något lurt måste det väl vara?

Permalänk
Bildexpert 📺

@cracko: Generellt svårt att testa en skärm som inte finns redo ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@cracko: Generellt svårt att testa en skärm som inte finns redo ännu.

Så klart men hur brukar det vara med nya skärmar, kommer inte testexemplar / "review units" innan release vanligen? Denna släpps ju första juli, vilket är nästa vecka.

Permalänk
Bildexpert 📺

@cracko: Det är mycket ovanlig. Vad som finns innan release är ofta handbyggda engineering samples och förtittsversioner avsedda för mässor etc som inte är exakt som de fabrikstillverkade modellerna. Alltid osäkra kort att testa sådana produkter då de kan skilja sig från det som faktiskt säljs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@cracko: Det är mycket ovanlig. Vad som finns innan release är ofta handbyggda engineering samples och förtittsversioner avsedda för mässor etc som inte är exakt som de fabrikstillverkade modellerna. Alltid osäkra kort att testa sådana produkter då de kan skilja sig från det som faktiskt säljs.

Ok, men då ser vi fram emot en proffsrecension av dig om någon dryg vecka då! Mellanmodellen med hdr600 känns ju spännande!

Permalänk
Bildexpert 📺

@cracko: Med lite tur är det nog möjligt framåt september-oktober med test av G9.

Permalänk
Medlem

@Vzano: tror nog att jag lägger en beställning på en 49 med

Permalänk
Medlem

Bokat en G9 här också 👍

Permalänk

Är också sugen på en G9 men vart ska man få plats med högtalarna...
Är tydligen inga inbyggda.

Hur gör ni med era UltraWide + högtalare??

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusJ_78:

Är också sugen på en G9 men vart ska man få plats med högtalarna...
Är tydligen inga inbyggda.

Hur gör ni med era UltraWide + högtalare??

Väggstativ 👍

Permalänk
Medlem

Nackdelen med alla 49" 32:9 skärmar är ju att du får en massa stretching de sista 20% av skärmen på båda sidorna. Detta förstör totalt den immersion som man får utav att ha en sådan bred skärm.

Detta är tyvärr ett problem med rendering som det inte finns någon lösning på heller, det är samma sak om du kör två skärmar och sträcker ut bilden över båda skärmarna.

Jag har själv en 49" vilken jag älskar för allt annat än spel, men är inte inköpt för det ändamålet heller. Har även provat andra 49" som den första som Samsung släppte. Det är utav någon anledning inte någon alls som riktigt pratar om detta problemet.

Och nej det är inte upplösningen i spelet som är fel eller, FOV som går att justera. Om de löser de problemet vilket jag är rädd för att de inte kommer göra på väldigt länge så hade det varit underbart att spela så.

Men som det är nu är dessa skärmar bäst för produktivitet, vilket de är ruggit bra till kan verkligen få breda excel filer