Permalänk
Medlem

Dinosaurier i Skåne

En gång i tiden fanns det en dinosauriepark utanför Röstånga i Skåne. Jag var där en gång på en skolresa på 70-talet, men den finns inte kvar längre.

Litet mer finns att läsa här: http://theworkofcastor.com/fran-skrackodlornas-dal/

Permalänk
Medlem

Där har man varit många gånger som lite eftersom att man är uppväxt i närheten.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk

Den minns jag - var också ofta på sommarland i Röstånga, den är också borta. Btw Idag körde jag igenom Röstånga för att gå upp på Kopparhatten och njuta av utsikten - den har varit där de senaste 80 miljoner år.

Permalänk

Kul - där var jag en eller ett par ggr som barn med.

Har försökt minnas någon "park" med bl.a. cykelcross-bana också, har velat tycka det var hyfsat nära, men allt är relativt som barndomsminnen... men det låter ju som det skulle vara Röstånga Sommarland då.

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk

Visst kan det vara sommarland - jag körde min först (enda) cross där. Minns att jag välte med den o höll kvar gasen tills någon vuxen hjälpte mig.

Permalänk

Där fanns också en sjö där man kunde paddla kanot - det var mer min stil.

Permalänk
Medlem

Och där kutar jag några gånger varje år,

i måndags blev för 17 gången

Röstånga-Skäralid
Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Häftigt. Försvann nog innan jag för född dock. Kommer ihåg nått annat ställe som hade liknande dinosaurier. Vet inte om det var inne på ölands djurpark eller nått sådant.

Permalänk
Medlem

Hehe, tyckte jag kände igen dinosaurierna - men var fram tills jag började läsa texten tvärsäker på att de var i Dalarna. Visade sig att de gjorde en tur till Mora med. ^^

Permalänk
Medlem

Åkte dit hösten 2018, verkar som att huset hade blivit rivit och mycket ganska bortstädat. Men det fanns tecken på det om man tittade noggrant. Ganska obehagligt ställe, kändes avlägset och vi blev bortskrämda av vad vi trodde var vildsvin som bökade runt i buskarna

Gungan var kvar

Fullt med skräp

Någon som vet hur där ser ut nu?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650