Iphone 7 "Det gick inte att aktivera" vid återskapande.

Permalänk

Iphone 7 "Det gick inte att aktivera" vid återskapande.

Hej,

Har haft en Iphone 7 liggandes i ett år som jag nu skulle ge vidare. Men när vi startade upp den så fungerade inte mobilnätet, någon uppdateringen som behövdes. Men det gick inte heller att köra igång den vanliga uppdateringen då mobilnätet behövdes..

Så det fick bli en återställning av hela telefonen, dock så varnade telefonen att den inte kommer att kunna installeras efter återställningen på grund av saknaden av mobilnätet.. Men men, körde vidare ändå. Och vad hände, jo precis som den varnade för. Det går inte att aktivera det.

Man får välja språk samt region sen tar det stopp och står bara "Det gick inte att aktivera, det krävs en uppdatering innan du kan aktivera Iphone" Någon som har tips på vad man kan göra nu?

Mvh Kristoffer

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Uppdatera med itunes borde gå?

Permalänk
Skrivet av Lucaas10:

Uppdatera med itunes borde gå?

Provar direkt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Min kollega hade problem med detta, det gick inte fixa utan att skaffa nytt modem i telefonen för mobilnätet...

Det är vanligt att man inte får i kontakten till modemet ordentligt vid batteribyte om du nu gjort ett sådant.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Ska prova det, tack!

Skrivet av CusmaR:

Min kollega hade problem med detta, det gick inte fixa utan att skaffa nytt modem i telefonen för mobilnätet...

Det är vanligt att man inte får i kontakten till modemet ordentligt vid batteribyte om du nu gjort ett sådant.

Jag har bytt skärmen, kanske kan ha med det att göra då?

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Körde hela återställningen med hjälp av DFU-läget. Men tyvärr så tar aktiveringen stopp på samma ställe som tidigare.

Jag har bytt skärmen som sagt, kan detta kanske ha påverkat "modemet" som @CusmaR nämnde? Hur byter man det isåfall?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Körde hela återställningen med hjälp av DFU-läget. Men tyvärr så tar aktiveringen stopp på samma ställe som tidigare.

Jag har bytt skärmen som sagt, kan detta kanske ha påverkat "modemet" som @CusmaR nämnde? Hur byter man det isåfall?

Kan det vara så att iPhone:n är operatörslåst? Jag vet att om iPhone är operatörslåst, så kräver den att det sitter ett SIM-kort från den operatör som har låset under startup-guiden

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kan säga att Apples support har de få gånger jag använt den varit helt utmärkt, konkret och teknisk dvs. Kanske kan variera iofs

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Kan det vara så att iPhone:n är operatörslåst? Jag vet att om iPhone är operatörslåst, så kräver den att det sitter ett SIM-kort från den operatör som har låset under startup-guiden

Ska prova med det senare, tack!

Skrivet av tankjunior:

Kan säga att Apples support har de få gånger jag använt den varit helt utmärkt, konkret och teknisk dvs. Kanske kan variera iofs

Får bli att ringa till dem om inte ovan tips fungerar, tack!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Körde hela återställningen med hjälp av DFU-läget. Men tyvärr så tar aktiveringen stopp på samma ställe som tidigare.

Jag har bytt skärmen som sagt, kan detta kanske ha påverkat "modemet" som @CusmaR nämnde? Hur byter man det isåfall?

Jag vet inte hur man fixar det, detta var något vi läste om när vi sökte på detta problemet. Han hade fått en refurbished telefon på försäkringen med detta fel när hans hade pajjat, det slutade med att han fick byta ut den mot en ny refurbished.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro