Japan till Sverige på 4 dagar? Fedex

Permalänk
Avstängd

@adfactory: Det är dock Fedex jag pratar om nu!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av AplAy:

@adfactory: Det är dock Fedex jag pratar om nu!

Jo jag la till det i mitt inlägg, antagligen efter du läst det

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd

Nu står det att det är "I Fedex-fordon för utkörning" sedan kl.9:00. Detta är det värsta för jag vet aldrig om jag får en sadistisk PostNord-chaufför (tvekar på att Fedex kör ända från Stockholm och till Sundsvall) eller någon som tar sitt jobb på allvar. Vanligen brukar PostNord vid hemleverans via dem vara här mellan kl.09:00-12:00 beroende på massa faktorer antar jag.

Om jag kunde hade jag gärna programmerat en app som kunde vid varje avlämning av paket hos någon kund skicka meddelande till övriga kunder i närliggande område som samma fordon delade ut inom om att "Nu är det X paket kvar att dela ut!" så att man kan se att någonting händer och att man kan vara härnäst på tur. Ja, man kanske är sist i listan men man ser att någonting händer.

Just nu vet jag inte om någon bara läst in en fraktsedel och gått på fikarast eller om de tog sitt självvalda jobb på allvar. Hemleverans för privatpersoner borde förbjudas. Jag ångrar att jag inte tog mig en extrasekund och sa åt japanska återförsäljaren att lämna paket vid "service point"/postombud. Men men, man lär sig!

Fedex och UPS är de värsta kurirerna i många fall men Fedex känns som om det tar priset med en spårningsteknologi som verkar härstamma från tidiga 2000-talet, om ens det. Jaja, mitt i-landsproblem! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Nu står det att det är "I Fedex-fordon för utkörning" sedan kl.9:00. Detta är det värsta för jag vet aldrig om jag får en sadistisk PostNord-chaufför (tvekar på att Fedex kör ända från Stockholm och till Sundsvall) eller någon som tar sitt jobb på allvar. Vanligen brukar PostNord vid hemleverans via dem vara här mellan kl.09:00-12:00 beroende på massa faktorer antar jag.

Om jag kunde hade jag gärna programmerat en app som kunde vid varje avlämning av paket hos någon kund skicka meddelande till övriga kunder i närliggande område som samma fordon delade ut inom om att "Nu är det X paket kvar att dela ut!" så att man kan se att någonting händer och att man kan vara härnäst på tur. Ja, man kanske är sist i listan men man ser att någonting händer.

Just nu vet jag inte om någon bara läst in en fraktsedel och gått på fikarast eller om de tog sitt självvalda jobb på allvar. Hemleverans för privatpersoner borde förbjudas. Jag ångrar att jag inte tog mig en extrasekund och sa åt japanska återförsäljaren att lämna paket vid "service point"/postombud. Men men, man lär sig!

Fedex och UPS är de värsta kurirerna i många fall men Fedex känns som om det tar priset med en spårningsteknologi som verkar härstamma från tidiga 2000-talet, om ens det. Jaja, mitt i-landsproblem! ^_^

Budbee och andra mindre har sådana appar som funkar utmärkt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Nu har det snart gått 5(!) timmar sedan:
Nu på torsdag , 11/06/2020 - 09.05: STOCKHOLM-ARLANDA SE - I FedEx-fordon för leverans

Jag var inställd på att det skulle komma runt 11-12-tiden redan så därför jag vände på dygnet men det finns någon okänd risk att de har "lurat" mig på sin senaste uppdatering och helt enkelt kommer mata in sedan "Misslyckat leveransförsök".

Fan vad irriterande om det blir så. PostNord brukar aldrig komma så här sent så jag undrar om de prioriterar paket som underleverantör åt Fedex lägst? Hm, plågsam psykologisk utmaning att vara vaken nästa 24 timmar för ett satans paket som jag vill kunna öppna redan imorgon bitti tidigt!!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Snabbare, beställde lite anime merch från Japan som skickades med Fedex. ca 48 timmar från leverans i Japan till att FedEx budet ringde på min dörr, med standard frakt. Fedex skickade i efterhand faktura med tullavgift.

Permalänk
Expertgissare

Efter att ha följt tråden från start blir man ju väldigt nyfiken på vad det är i paketet
Jag hoppas du får det under morgondagen och slipper lida hela helgen

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd

@Edvin-89: "Leksaker för vuxna" exklusivt från Japan!

Fick den kl.14:00 igår och då hade jag varit vaken i typ 20 timmar.

Det var PostNord som var underleverantör så allt är frid och fröjd och nästa gång det kommer med Fedex så kommer jag att ha rätt tålamod och inte vara knäpp att kliva upp 18:00 kvällen innan paketet är tänkt att komma!

Nu återstår bara tull- och hanteringsavgift från deras sida att hamna i brevlåda. Kalaset gick på cirka 300 $ inklusive frakt så då räknar jag med (75*9)1.025 (dvs., 25% av 300 multiplicerat med 9/$ och 2,5% avgift från Fedex på allt) = ~692 kr allt som allt.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |