Söker delar att experimentera med

Permalänk

Söker delar att experimentera med

Hej, jag söker fullt fungerande delar för att bygga en andra dator för att experimentera lite med, helst något som går att överklocka lite och klarar av lite nyare spel.

Söker framförallt GPU, CPU, RAM samt moderkort men behöver såklart alla delar.

Inget alltför dyrt då det mest är för skojs skull och kommer kanske användas som server eller ges bort när jag tröttnat.

Bor i Stockholm och kan mötas upp för det mesta.

Jag har en Corsair H100i Platinum SE(vita versionen) samt ett kit vita Corsair vengeance RGB pro 16gb 3200 CL16 som jag kan tänka mig för ett byte

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett GTX 560ti 448 liggandes i södra Stockholm.

Permalänk
Medlem

@alexanderrr99: Jag har ett Sapphire R9 280X (HD 7970) uppgraderat med Noctua-fläktar. Kör ett moddat 280X-BIOS på det just nu. Minns inte om kortet var ett 7970 eller 280X från början. Roligt kort att leka med om man gillar överklockning. Klarar sig rätt så bra i de flesta spel också.

Permalänk
Medlem

Har ett moderkort om det skulle vara av intresse, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, S-1151

Permalänk
Medlem

Jag har ett 128gb Samsung SSD från ett 2015 laptop om du behöver ett bootdrive

Permalänk
Medlem

Datordelar

@alexanderrr99:

Tja!

Jag har en AMD A8 6600k processor med MAtx moderkort samt 16gb DDR3 ram om du är intresserad av att byta det mot dina Corsair 16 GB DDR4 Ramminnen?

Mvh // Tommy

Permalänk

Jag ignorerar inte jag funderar bara ifall ni undrar, vet inte riktigt vad jag ska svara annars

Permalänk

Jag har nu CPU, MOBO och RAM, samt möjligen GPU så söker framförallt chassi, ITX/mATX är mest eftertraktat.

PSU samt SSD 500gb behövs också men köper förmodligen nytt om jag inte hittar någon bra

Permalänk
Skrivet av iknight:

Jag har ett 128gb Samsung SSD från ett 2015 laptop om du behöver ett bootdrive

Vill helst ha större då jag föredrar att ha endast 1 disk men kan höra av mig on jag inte hittar någon