Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av RVX:

Är ett mysterium varför disney inte släpper alla svenska avsnitt i en komplett box eller liknande. Skulle bli fulla förhandsbokningslistor tro mig, och när vi ändå är inne på ämnet.... Släpp flera av era gamla serier såsom tecknade Hercules, Darkwing Duck, Luftens hjältar, Bumbibjörnarna osv osv. Listan kan göras oändlig.
Oftast släpper man som i detta fallet endast 2 volymer med 7 avsnitt, när det finns vad... Över 100 svenskdubbade avsnitt?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar ju som disney själv skämdes för dessa serier eller något. Finns bortåt 100 avsnitt med svenska som du säger (tyvärr går det inte få tag i detta om man inte bryter mot upphovsrätten).

Skrivet av Extremaz:

Skriv gärna in i tråden om ni hittar Svensk dvd på typ Ducktales, Darkwing Duck, Luftens hjältar (Talespin), Räddningspatrullen och Bumbibjörnarna.

Skulle gärna vilja ha en Collector Box på dvd/blu på dessa!

Vet att discshop har endel

Talespin fans på netflix ett tag (vet inte om det är borta nu). Disney verkar ju ha uppfattningen sänd det 1 gång och glöm bort att serien någonsin existerat, även äldre disney filmer är svåra att få tag i.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Verkar ju som disney själv skämdes för dessa serier eller något. Finns bortåt 100 avsnitt med svenska som du säger (tyvärr går det inte få tag i detta om man inte bryter mot upphovsrätten).

Talespin fans på netflix ett tag (vet inte om det är borta nu). Disney verkar ju ha uppfattningen sänd det 1 gång och glöm bort att serien någonsin existerat, även äldre disney filmer är svåra att få tag i.

Fast vad var det att skämmas över kan man undra i så fall? Serier som har skänkt miljontals barn glädjestunder?
Hur som är det väldigt tråkigt att man är tvingad till att gå "runt hörnet" om vi säger så för att få tillgång till en stor del av avsnitten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tror cdon hade en del för men inte säker på att alla gavs ut om man vill ha svensk dub. Du kanske kan kolla lokala bibliotek. Men tror jag det är som med ljusböcker. Låna max två ggr. Du kan beställa från andra bibliotek också. Antar att Disneys egna tjänst inte kommit till sv och ävem om kanske inte med de gamla rösterna med test. Licensavtal.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Hej.
Får se om man kan skaka liv i den här tråden igen

Jag letar efter de nya Ducktales från 2017 och framåt på svenska. Finns de dubbade på svenska?
På engelska är de inga problem att hitta men jag vill se dem med min dotter som är 8-år. Inte omöjligt med engelska men klart enklare/roligare på svenska för henne.

Jag har googlat runt å kikat men hittar inget. Vad jag kan hitta så visas de på Disney XD? Men de verkar inte ha någon streamingtjänst i Sverige? Finns det någon annan streaming/betaltjänst där de visas på svenska om det nu finns? Eller kanske köpa på dvd/bluray men hittar inget.
Tacksam om någon vet något.

Ha det bra!!

Permalänk
Medlem

@wicerd:

Kanske ingår det i Telias utbud? Vissa serier går det att hitta flera avsnitt av via deras tv-box.

Permalänk
Avstängd

Krackelebrankelfnatt....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Krackelebrankelfnatt....

🤣

Permalänk
Medlem

Lite OT men jag såg en kul parodi på Ducktales
https://youtu.be/wITs43kUds8

Permalänk
Medlem
Skrivet av wicerd:

Hej.
Får se om man kan skaka liv i den här tråden igen

Jag letar efter de nya Ducktales från 2017 och framåt på svenska. Finns de dubbade på svenska?
På engelska är de inga problem att hitta men jag vill se dem med min dotter som är 8-år. Inte omöjligt med engelska men klart enklare/roligare på svenska för henne.

Jag har googlat runt å kikat men hittar inget. Vad jag kan hitta så visas de på Disney XD? Men de verkar inte ha någon streamingtjänst i Sverige? Finns det någon annan streaming/betaltjänst där de visas på svenska om det nu finns? Eller kanske köpa på dvd/bluray men hittar inget.
Tacksam om någon vet något.

Ha det bra!!

Viaplay säljer en film. Men utöver det så är det Tradera,Blocket etc som gäller. Eftersom Disney+ är runt hörnet så håller disney på att samlar allt sitt egna material under sitt tak och väntar på att uthyrnings licenser löper ut. Så det vi kan hoppas på att allt material som har svenska-röster ochså finns i deras bibliotek när Disney+ kommer till Sverige.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Viaplay säljer en film. Men utöver det så är det Tradera,Blocket etc som gäller. Eftersom Disney+ är runt hörnet så håller disney på att samlar allt sitt egna material under sitt tak och väntar på att uthyrnings licenser löper ut. Så det vi kan hoppas på att allt material som har svenska-röster ochså finns i deras bibliotek när Disney+ kommer till Sverige.

Ok tack för infon... bara att vänta då. Jag får kolla dem på engelska så länge så får dottern vänta lite

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon uppdatering kring Ducktales med svenskt tal? Gäller alltså den gamla (bra) serien från slutet på 80-talet. Den nya som finns på Disney+ är ju inte i närheten av den gamla. Skicka gärna PM om ni har nå tips. Funderar på att beställa hela serien på engelska men vill ju gärna ha svenskt tal.