Nätaggregat ~500w (Låna/köpa)

Permalänk
Medlem

Nätaggregat ~500w (Låna/köpa)

Hej,

Ifall någon sitter på ett gammalt nätagg på 500w-ish som ligger och skräpar så köper/tar jag gärna emot detta då jag misstänker att det är min nuvarande PSU som lagt av och gärna testar med ett billigt nätagg innan jag köper ett nytt.

Betalar naturligtvis men om någon skulle känna sig givmild nog att skänka bort ett som ligger och samlar damm tackar jag inte nej. Kan absolut tänka mig att låna ett i felsökningssyfte ifall det skulle passa någon.

Med vänlig hälsning,
Jakob

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk

Beställ annars hem ett och nyttja ångerrätten.

Visa signatur

RTX 3070 • 34GK950F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cooljeppe3:

Beställ annars hem ett och nyttja ångerrätten.

Nu måste jag bara fråga dig hur du tänker här. Visst finns ångerrätten men det är sjukt fult att uytnyttja ångerrätten på det sättet. Du är väl medveten om att dem blir tvungna att göra avdrag på varan och annonsera ut den som fynd dvs att dem förlorar pengar på det? Alla butiker håller redan på att gå under i denna coronakris.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 550w som fungerar fint. Har tidigare suttit i en Asus dator. Du kan få köpa det för 200 plus frakt.

Permalänk
Medlem

Skickar PM, har ett agg du kan låna om vi kan sköta det på ett smidigt sätt

Permalänk
Skrivet av afarski:

Nu måste jag bara fråga dig hur du tänker här. Visst finns ångerrätten men det är sjukt fult att uytnyttja ångerrätten på det sättet. Du är väl medveten om att dem blir tvungna att göra avdrag på varan och annonsera ut den som fynd dvs att dem förlorar pengar på det? Alla butiker håller redan på att gå under i denna coronakris.

Det är jag verkligen inte medveten om. Du får gärna hänvisa till lagtext där det står att företaget "blir tvungna" att annonsera varan som fyndvara eller liknande. Har flera gånger varit med om att man fått en returnerad vara trots man köpt en helt ny. Sedan är jag medveten om att många företag gör det, vilket kunderna uppskattar, men det är en kostnad dem får stå för i sin marknadsföringsstrategi.

Jag ser det inte som fult i detta fall. OP behöver ett nätaggregat. Testar han det och datorn inte startar ändå så kanske hans fungerar och han inte behöver ett nytt, varpå han ångrar sitt köp --> skäligt att utnyttja ångerrätten. Sedan tror jag inte på din domedagsprofetia att ALLA butiker redan håller på att gå under, men jag kanske bara är ung och naiv

Visa signatur

RTX 3070 • 34GK950F

Permalänk
Medlem

Jag har några på 250-350 W som jag skulle kunna sälja billigt. Annars har jag ett 750 W som du skulle kunna låna om du orkar komma till Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Nu måste jag bara fråga dig hur du tänker här. Visst finns ångerrätten men det är sjukt fult att uytnyttja ångerrätten på det sättet. Du är väl medveten om att dem blir tvungna att göra avdrag på varan och annonsera ut den som fynd dvs att dem förlorar pengar på det? Alla butiker håller redan på att gå under i denna coronakris.

Håller inte med alls Det är JUST det öppet köp handlar om, vilket butikerna själva väljer att premiera via att höja öppet köp tiden, tex Elgigantens 60 dagar eller Netonnets 90 dagar. Du får ta hem varan och bruka den under hela öppet köp perioden, för att sedan returnera i oförändrat skick, och det är HELT i linje med deras policy. Annars hade dom helt enkelt inte haft det. Och att det skulle gå minus på att göra ett avdrag på 1-10%... Jag tror inte att du är helt på det klara med vilka marginaler de sitter med, det är där det verkliga kriminella kommer in i bilden Det ska inte vara möjligt att spara 10-50% genom att importera sin elektronik ifrån Tyskland, men deras marginaler möjliggör detta.

Det är inte på något sätt synd om elektronikvarujättarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde318:

Håller inte med alls Det är JUST det öppet köp handlar om, vilket butikerna själva väljer att premiera via att höja öppet köp tiden, tex Elgigantens 60 dagar eller Netonnets 90 dagar. Du får ta hem varan och bruka den under hela öppet köp perioden, för att sedan returnera i oförändrat skick, och det är HELT i linje med deras policy. Annars hade dom helt enkelt inte haft det. Och att det skulle gå minus på att göra ett avdrag på 1-10%... Jag tror inte att du är helt på det klara med vilka marginaler de sitter med, det är där det verkliga kriminella kommer in i bilden Det ska inte vara möjligt att spara 10-50% genom att importera sin elektronik ifrån Tyskland, men deras marginaler möjliggör detta.

Det är inte på något sätt synd om elektronikvarujättarna.

Jag kan garantera dig att det inte är bra marginaler på elektronik. Det man tjänar pengar på är avbetalningsplaner, kablar, extra trygghetsförsäkringar, merförsäljning överlag.

Visa signatur

It’s more fun to compute.