Trådlöst tangenbord som är låst

Permalänk
Medlem

Trådlöst tangenbord som är låst

Hej

Jag får spel jag städade tangenbordet som är trådlöst och nu kan jag inte trycka på knapparna.
Det funkar med shift låsningen men sedan får jag inte tangenterna att fungera, har testat
alla tänkbara sätt och läst på forum och testat visa tips men får det inte fungera.
Jag har också stängt av datorn och även tagit bort batterierna i det trådlösa bordet,
men hjälper inte. Någon som kan stötta vad jag ska göra??

Jonas

Permalänk
Medlem

Hur tvättade du det? Är det blött, ta ur batterierna och skaka ur och låt torka upp ordentligt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

@Mindfighter: Tack ska testa det över natten, tyckte inte det var så mycket vatten men bra tips måste jag testa.
Visa tangenter funkar till och från, men inga siffror och kan inte hitta hur man låser upp om det skulle vara låsta siffror,
vet du om det inte är tvättandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonashem:

@Mindfighter: Tack ska testa det över natten, tyckte inte det var så mycket vatten men bra tips måste jag testa.
Visa tangenter funkar till och från, men inga siffror och kan inte hitta hur man låser upp om det skulle vara låsta siffror,
vet du om det inte är tvättandet?

Låter mer som fukt som kortsluter kontakterna än att något är låst, så låt det torka och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Har du spolat av tangentbordet så kan det utan problem behöva torka en vecka och det är inte säkert att det räcker för att få ut all fukt.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

@Mayhem SWE: tog en trasa och tvättade rent lite, men hm jag ska testa torka den och hålla tummarna. Tack!

Permalänk
Medlem

Okej, det skall de ju klara om inte trasan var drypande våt kan man tycka. Jag skulle lägga det i ett soligt fönster typ för att hjälpa eventuell fukt att dunsta.

Apples tangentbord har väl alltid varit väl ansedda och hållbara fram till de genomusla "butterfly" knapparna som lanserades på MacBooks 2016. Nu är det ju äntligen utfasade igen och har väl mig veterligen aldrig använts på lösa tangentbord för USB eller blåtand…?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

@Mayhem SWE: Tack ska testa torka den så hoppas man på det bästa.