En bra mobilhållare till min xbox one controller.

Permalänk
Medlem

En bra mobilhållare till min xbox one controller.

Som rubriken säger, finns det någon bra mobilhållare till xbox one handkontrollen? Jag har precis uptäckt att det är galet bra att spela med geforce now på min mobil och att xbox one kontrollen funkar kanon till detta.

Någon som har hittat och använder en bra hållare?
Hittar endast en sån på grandado.com men läser man recensionerna om detta företaget blir man verkligen försiktig. De flesta får inte sina grejer, får betala tull och de har i stort sett ingen support.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Trasig länk
Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

Jag använder denna och kan intyga att kvalitén är mycket bra!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Samsung Sverige

Bra pris också direkt från Microsoft. Jag har varit rätt dålig på att spela på mobilen, men det känns som att det börjar komma så mycket intressant nu, så jag kände mig manad att lägga en beställning. Kul att testa.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Permalänk
Samsung Sverige

Intressant, jag köpte en sådan också så får jag chans att jämföra de olika. 8Bitdo brukar väl göra rätt bra grejer?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Intressant, jag köpte en sådan också så får jag chans att jämföra de olika. 8Bitdo brukar väl göra rätt bra grejer?

Jag är nöjd med den. Bra byggkvalitet och stabil

Permalänk
Samsung Sverige

Jag fick hem 8Bitdo-hållaren från Inet nu och har bara hunnit testa lite, men lite snabba tankar: Med en lite tyngre telefon som Note20 Ultra som jag använde blir den lite baktung om man har mobilen lite längre ifrån kontrollern och det påverkar ergonomin lite. Men efter lite skruvande så fick jag till en rätt bekväm ställning.

Passformen är kanon och det följer med två olika storlekar på hållaren, dels 2020 och framåt, dels för äldre Xbox One-kontroller. På det stora hela definitivt ett bra tillbehör om man vill spela med mobilen och ha handkontroller. Jag borde få den andra varianten från Microsoft Store i veckan.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige

Nu har jag fått hem även MOGA-hållaren som säljs via bland annat Microsoft store. 8BitDo-varianten har mer metall i konstruktionen, exempelvis skruvarna (eller i alla fall huvudena) och ytorna på själva delen som håller mobilen. MOGA har lite högre mellandel, så telefonen kan komma upp lite längre än med 8BitDo. Men generellt är de väldigt lika. 8Bitdo kommer med två olika kontroller-clips dock, så kanske är den kompatibel med något fler modeller av kontroller.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Nu har jag fått hem även MOGA-hållaren som säljs via bland annat Microsoft store. 8BitDo-varianten har mer metall i konstruktionen, exempelvis skruvarna (eller i alla fall huvudena) och ytorna på själva delen som håller mobilen. MOGA har lite högre mellandel, så telefonen kan komma upp lite längre än med 8BitDo. Men generellt är de väldigt lika. 8Bitdo kommer med två olika kontroller-clips dock, så kanske är den kompatibel med något fler modeller av kontroller.

Tack för recensionen!
Ska bli en av dessa till grabben i julklapp 🎅

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av jensvo:

Tack för recensionen!
Ska bli en av dessa till grabben i julklapp 🎅

Du blir nog inte missnöjd med någon av dem! Riktigt smidigt när man spelar, och upplevelsen blir en helt annan.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa en ny xbox-kontroll då den gamla slitits ut med åren och samtidigt skaffa en hållare för mobilen.

Vet någon om antingen Microsofts- eller 8bits mobilhållare passar till den nya Xbox Gen9-kontrollen?
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/tillb...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Tartin:

Tänkte skaffa en ny xbox-kontroll då den gamla slitits ut med åren och samtidigt skaffa en hållare för mobilen.

Vet någon om antingen Microsofts- eller 8bits mobilhållare passar till den nya Xbox Gen9-kontrollen?
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/tillb...

Till 8BitDo:n följer det med två utbytbara fästplattor. Ena ska vara kompatibel med "Xbox One Controllers / Elite controllers" och andra "Xbox controllers 2020+", så jag skulle tro att den senare fästplattan bör fungera utmärkt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera som många andra gjort ovan.
https://www.inet.se/produkt/6609923/8bitdo-mobile-gaming-clip...

Passar som handen i handsken