Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tips/Råd Parkeringsapp

Tjena.
Tänkte fixa en parkeringsapp då det snart inte finns några parkeringsautomater kvar " Malmö "
Vilken ska man välja? Den ska va enkel och kunna användas på de flesta parkeringsplatser.
Vilken app har ni och varför har ni valt just denna?
Tacksam för svar.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

du får förmodligen ha flera

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Mangee75: Som ovan skriver, du kommer behöva flera.
Olika parkeringsbolag har olika appar (tyvärr).
Kör själv med mobilpark och EasyPark

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Mangee75: Som ovan skriver, du kommer behöva flera.
Olika parkeringsbolag har olika appar (tyvärr).
Kör själv med mobilpark och EasyPark

Okej , varför har du valt just dessa två?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Det finns en parkeringsapp som samlar alla parkeringsappar i en (på ett ungefär i alla fall), kommer inte ihåg vad den heter nu då jag inte har bil själv dock.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Parkster verkar vara den med bäst täckning i Malmö/Lund-området, minns inte senast jag parkerade på gatan/utomhus i Malmö och inte kunde betala med Parkster. Många parkeringshus i Malmö har egna system, men i Lund fungerar Parkster fint även i flera parkeringshus.

Permalänk
Medlem

Parkster för boendeparkering. Parkman för parkering när vi åker in till stan en sväng. EasyPark när vi ska till BVC. LinPark för parkering på några platser i Linköping.

Tror jag har SMSPark för något också. Sedan finns det ju ytterligare med bolag.

Ibland kan man verkligen sakna kontanterna. Eller att betala med kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Parkster för boendeparkering. Parkman för parkering när vi åker in till stan en sväng. EasyPark när vi ska till BVC. LinPark för parkering på några platser i Linköping.

Tror jag har SMSPark för något också. Sedan finns det ju ytterligare med bolag.

Ibland kan man verkligen sakna kontanterna. Eller att betala med kort.

Nej tack till att gå 150 meter i spöregn och trycka på en urseg parkeringsautomat 😀

Själv använder jag Betala P men tror inte att den funkar i malmö 🤪 En annan jag använder är mobilpark, den finns nog i flera städer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Nej tack till att gå 150 meter i spöregn och trycka på en urseg parkeringsautomat 😀

Själv använder jag Betala P men tror inte att den funkar i malmö 🤪 En annan jag använder är mobilpark, den finns nog i flera städer...

Troligen inte, men bakom Betala P finns Easypark som Stockholms stad har upphandlat tjänsten ifrån. Den går också att använda i Stockholm, ihop med en hög andra. Huruvida några av dessa har påslag utöver vad Stockholms stad tar vet jag inte.

Parkeringsautomaterna var ju inte sega förut. Sedan blev det bra mycket segare när det blev chipläsare. Nu är de ju helt olidliga med sina pekskärmar, plus att massor med automater har tagits bort. Jag skönjer en strategi för att tvinga över folk till appar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Parkster verkar vara den med bäst täckning i Malmö/Lund-området, minns inte senast jag parkerade på gatan/utomhus i Malmö och inte kunde betala med Parkster. Många parkeringshus i Malmö har egna system, men i Lund fungerar Parkster fint även i flera parkeringshus.

Ska testa Parkster som första app.
Tack för alla svar / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition