Vad har hänt med Spotify? (Nytt interface)

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Spotify? (Nytt interface)

Hej!

Startade nyss Spotify och ser att det inte ser ut som innan, basala funktioner som att filtrera på artist, album, när låtar är tillagda o.s.v. är helt borttaget, någon som vet hur man gör eller är funktionen helt borta?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Så där ser då inte mitt Spotify ut. Testa att installera om?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Så där ser då inte mitt Spotify ut. Testa att installera om?

Hjälpte inte, hört från flera bekanta att det ser likadant ut för dem nu också

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

verkar som att dom trycker ut ett nytt ui, mitt verkar ha uppdaterats också.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jeddan:

Hjälpte inte, hört från flera bekanta att det ser likadant ut för dem nu också

Skrivet av Ragin Pig:

verkar som att dom trycker ut ett nytt ui, mitt verkar ha uppdaterats också.

Av nyfikenhet, kör ni premium eller gratisversion?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Av nyfikenhet, kör ni premium eller gratisversion?

Premium sedan 2011.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Mitt ser ut som vanligt än så länge. Jag har Premium(Familj).

Permalänk
Medlem

Mitt ser också ut som vanligt men jag fick en popup i telefonen om att "ratea" spotify. Det har jag aldrig fått innan.

Permalänk
Medlem

Antagligen en ny update som rullas ut stegvis.

Hittade en färsk tråd på reddit som tar upp detta.. verkar knappast lovande 🙄
https://www.reddit.com/r/spotify/comments/ghtm1g/new_design_a...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Vad i helvete. Det ser ju fördjävligt ut. Jag har spellistor med över 500 låtar som jag arbetat med i många år. Hur skall jag sortera dessa? Det här är hutlöst.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Senaste från windows store som jag har (v. 1.132.618.0) ser inte ut sådär. Dock lär det väl komma så småningom då det är typiskt Spotify att ta bort funktioner som absolut ingen har problem med bara för att.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Har använt Spotify i flera år nu och den enda riktiga lagen med deras uppdateringar är att varje uppdatering gör klienten sämre och sämre, obruten lag än så länge vad jag sett.

Permalänk
Medlem

Kan vara ett AB test kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad i helvete. Det ser ju fördjävligt ut. Jag har spellistor med över 500 låtar som jag arbetat med i många år. Hur skall jag sortera dessa? Det här är hutlöst.

Har samma problem nu med min huvudspellista som är över 800 låtar, dessutom "buffrar" listan fram om man kan säga så. Den är inte helt laddad från början så det finns inget sätt att gå hela vägen ner till botten direkt. Man måste scrolla igenom hela listan.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vad håller dom på med. Sabbar dom upp UI:et blir det att se sig om efter alternativ.

Permalänk
Medlem

Oj! Detta såg inte alls kul ut...Går det att stanna på en befintlig version eller är man tvungen att genomföra uppdateringen?

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Oj! Detta såg inte alls kul ut...Går det att stanna på en befintlig version eller är man tvungen att genomföra uppdateringen?

Rätt säker på att Spotify auto-uppdaterar vid launch.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Känns som att företag verkligen bara ändrar UI för att de är uttråkade... Vad hände med "if it ain't broke, don't fix it"?

Permalänk

Vad som har hänt med Spotify? De tyckte kanske synd om de Microsoftanställda som blev arbetslösa efter att ha designat metro ui för Windows 8.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Av nyfikenhet, kör ni premium eller gratisversion?

Jag kör premium

edit: Eller jag var nog lite snabb där, nu när jag tittar närmare på bilden sitter jag nog faktiskt på gamla klienten.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Svaret verkar finnas här:
https://community.spotify.com/t5/Desktop-Mac/The-New-Update-S...

Från moderator:
Hey folks!

Thanks for taking the time to report this to us.

The version you're on right now is part of a test Spotify is running.

We're always testing new things in order to improve the user experience or gather feedback on different features, you can learn more about that here.

We'll make sure that your feedback reaches the right people here.

Currently, it's not possible to opt-out of this but if you're not happy with the new experience we'd recommend adding a +VOTE here to show your support for the idea of a toggle between the versions.

We hope this info helps. We'll be here if you have any other questions.

Mycket riktigt, måste vara slumpmässigt utvalda konton. Jag avinstallerade Spotify, laddade ner på nytt och installerade det igen. Loggade in med ett annat konto och då är allt som vanligt igen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hjälpsam

@Jeddan:
"We're always testing new things in order to improve the user experience or gather feedback on different features, you can learn more about that here."

Snack om "user experience", får alltid mina varningsklockor att ringa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |