Permalänk
Medlem

Insmörjning av datorstol ?

Hej,

Jag äger en KAB stol likt denna https://www.ergoff.se/produkter/arbetsstolar/kontorsstolar/ka...

Som har skin-detaljer på sig, har haft den i många år toppen kvalité må jag säga. Men jag skulle vilja vårda om läderpartierna. Vad skulle ni rekommendera att man smörjer in med? Jag vet inte om de är äkta läder heller men misstänker att så inte är fallet.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Detta använder jag på min 35år gamla Klippan

https://www.ikea.com/se/sv/p/absorb-laedervardsset-10032294/

Lägg märke till att denna innehåller även rengöringsmedel.
Vilket är viktigt INNAN infettningen, man vill ju inte ha kvar smutsen

info tillägg
Permalänk

om det är riktigt läder kan du använda i stort sett vilken produkt som helst för lädervård.

t.om. vårdprodukter för läderjackor funkar utmärkt. dess primära funktion är ju främst att återfetta skinnet så det håller sig mjukt och inte börjar hårdna var efter fettet torkar ut.

troligen är ovan nämnda alderles utmärkt men iom priset på stolen hör med supporten vad de rekommenderar att man använder.

men troligen kan du använda samma produkter på den som för skinklädsel i bil.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hästbutiker brukar ha mängder med läderbehandlingsprodukter till bra priser. Var på jakt efter något liknande för att vårda mitt skinnställ, fick tipset på så sätt.
Om man köper något som marknadsförs som bilvård eller liknande, brukar prislappen öka en hel del.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Hästbutiker brukar ha mängder med läderbehandlingsprodukter till bra priser. Var på jakt efter något liknande för att vårda mitt skinnställ, fick tipset på så sätt.
Om man köper något som marknadsförs som bilvård eller liknande, brukar prislappen öka en hel del.

Menar du att hästbutiker skulle vara billigare än motsvarande bilprodukter, är absolut inte min erfarenhet, snarare tvärtom då konkurrensen är bra mkt större inom bil sektorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Menar du att hästbutiker skulle vara billigare än motsvarande bilprodukter, är absolut inte min erfarenhet, snarare tvärtom då konkurrensen är bra mkt större inom bil sektorn.

Det skiljer sig säkert från fall till fall, så det är inte alls omöjligt att det jag säger inte alltid stämmer. Men när jag kollat på lädervårdskit till skinnställ har det varit lite dyrare än motsvarande som enbart marknadsförts som generell lädervård.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Okej tack för svar alla.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5