Microsoft lanserar Surface Book 3

Permalänk
Medlem

ah, sag fram emot detta. men ingen amd laptop = inget kop.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Du hör nog inte till målgruppen.

Med så litet hopp i prestanda mellan Book 2 och Book 3 så är det knappast värt pengen. Så ja, du har helt rätt.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Men va?! Du vet att den mesta hårdvaran sitter i skärmdelen va?!
Finns väl ingen enhet som konkurrerar med just denna.

Öu? 2-i-1 är inget direkt unikt. 21kkr för 1035G7, 8GB ram, 256 nvme lagring är rätt styvt oavsett vart de har stuvat in komponenterna.

Permalänk
Medlem

Var inne och kikade på tillgängliga konfigurationer. Kombon 16 GB ram + 512 GB ssd saknas jue. Samt i5 + 16GB ram.

Dåliga de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Med så litet hopp i prestanda mellan Book 2 och Book 3 så är det knappast värt pengen. Så ja, du har helt rätt.

Brukan sällan vara stora prestandahopp när det kommer till hårdvara nuförtiden.

Skrivet av Baver:

Öu? 2-i-1 är inget direkt unikt. 21kkr för 1035G7, 8GB ram, 256 nvme lagring är rätt styvt oavsett vart de har stuvat in komponenterna.

Pratar inte om just 2-i-1 utan just surface Book i sig är väldig unik som produkt. Både när det kommer till design, utseende och material.
Sådant kostar. Detta är inte en produkt som är riktad emot alla.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Brukan sällan vara stora prestandahopp när det kommer till hårdvara nuförtiden.

Pratar inte om just 2-i-1 utan just surface Book i sig är väldig unik som produkt. Både när det kommer till design, utseende och material.
Sådant kostar. Detta är inte en produkt som är riktad emot alla.

Nä, inte till det priset 😀 Men vad menar du är så unikt? Lite fräsiga designlösningar, men det är i stort sett en clam-shell 2-i-1, eller har jag missat något viktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Nä, inte till det priset 😀 Men vad menar du är så unikt? Lite fräsiga designlösningar, men det är i stort sett en clam-shell 2-i-1, eller har jag missat något viktigt?

Nej inte till det priset. Detta är en premiumprodukt. Så Surfacebooken är inte unik? Handlar inte om "lite" fräsiga designlösningar. Det handlar om helheten. Materialval, så som magnesium, skärmen, penstödet, hårdvaran. Känns som att du hade gjort bäst i att till och börja med att åka in och känna på produkten i fråga.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Ser ut som dom har använt sig av inspiration från världens vackraste arena när dom gjorde en av bilderna

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Nej inte till det priset. Detta är en premiumprodukt. Så Surfacebooken är inte unik? Handlar inte om "lite" fräsiga designlösningar. Det handlar om helheten. Materialval, så som magnesium, skärmen, penstödet, hårdvaran. Känns som att du hade gjort bäst i att till och börja med att åka in och känna på produkten i fråga.

Känns som att du borde sluta vara en dryg fanboi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BäckE:

GPUn uppdateringen från 2an är ju ett skämt och quadro kortet är ett 3000 när de finns 4000 och 5000... Behåller min SB:2

Laptops med Quadro 4000 börjar ju dock på 60 000 så en lite annan målgrupp om man verkligen behöver den prestandan i en laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@m1ntos:
@weiman:

Menar för enbart instegsmodellen. Ska du ha 16GB primärminne, i7, 512GB SSD, GPU. Vad landar vi på? 40? Det blir orimligt.

Nej. Inte alls.

Hade dock som andra helst sett TB3 (även om ingen absolut deal-breaker för mig).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Varför i h*****e är dessa så dyra? Känns som de ligger 25-30% över ”normalpris” för givet komponentval.

Nyfiken; Vilken annan tillverkare och modell rekommenderar du som alternativ och som fullvärdig ersättare?

Är väldigt intresserad av det!

Apple och Microsoft gör sällan lågprisprodukter. Det är inget nytt. Kvalitet kostar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Nä, inte till det priset 😀 Men vad menar du är så unikt? Lite fräsiga designlösningar, men det är i stort sett en clam-shell 2-i-1, eller har jag missat något viktigt?

Är genuint intresserad av bra alternativ till denna (fast gärna med TB3 som jag saknar på denna).

Vilket märke och vilken modell tänker du på?

Ge gärna konkreta exempel!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Känns som att du borde sluta vara en dryg fanboi.

Tråkigt med personangrepp. Upplever inte alls han som "fanboy", och när det gäller att vara dryg så får du leta närmare dig.

Även om jag gillar många av Microsofts bärbara, så köper jag många MBPro från Apple, och även köpt premiumdatorer från HP och Lenovo (ThinkPad). Men kvalitet kostar oavsett.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Känns som att du borde sluta vara en dryg fanboi.

Oj. Förövrigt så stavas det Fanboy.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Har ju också presenterats i dag men verkar vara en rätt modest uppdatering. Basmodellen har fortfarande 4GB RAM och 64GB eMMC

Jag såg det... väldigt synd! Dock gillar jag toppmodellen. Känns som en perfekt portabel dator/surfplatta. Tyvärr är prislappen därefter, vilket bidrar till att jag tvekar. Rejält.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Surface Precision Mouse.

Tack. Synd att det inte var USB-C :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nej. Inte alls.

Hade dock som andra helst sett TB3 (även om ingen absolut deal-breaker för mig).

Uppdatering; blev en Surface Book 3:a för mig (15", 32/512).

Supernöjd med köpet, och än så länge inte alls saknat TB3-möjligheten (USB-C har den). Skaffat en Surface Dock 2 som kom idag, och den har fixat alla mina anslutningsbehov. Gillar verkligen magnetkontakten (precis som på mina gamla MBP:er)!

Rekommenderas varmt! ; om man behöver 2-1, och vill ha en sådan här nischad maskin, med sin speciella design (jag älskar den, men det är verkligen inte något för alla, eller den breda gruppen kraftanvändare; där är nog en XPS 15, Spectre 360, eller MBP 16 ett mycket bättre val).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/