Permalänk

Snowrunner Coop problem

Någon mer som inte får till Coop på Snowrunner? (pc)
Kom en ny updat igår men hjälpte inte.

Står bara och tänker en liten stund när man ska joina sedan kommer "connection error" och man är tillbaka i startmenyn

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ens så långt, får NAT type Strict, får inte till det hur jag än gör.
Köpte för att spela med polarna, väl investerade 419kr.....

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Är det ett roligt spel att spela singelplayer eller måste man lira multiplayer?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det ett roligt spel att spela singelplayer eller måste man lira multiplayer?

Spelet är okej i singelplayer, rätt så fridfullt faktiskt.
Med det sagt, coop är absolut the way to go om man är ett gäng som kan samarbeta etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sYph:

Jag kommer inte ens så långt, får NAT type Strict, får inte till det hur jag än gör.
Köpte för att spela med polarna, väl investerade 419kr.....

Kan det vara nåt skit med att du sitter bakom ISP-NAT? Dvs du har ingen dedikerad IP?

Permalänk
Medlem

Letar fler att spela med på PC, så om någon känner sig sugen får man gärna lägga till mig på Discord
Mr. Zixxel#3448

Permalänk

Jag kapar tråden lite jag med. Men om någon vill spela multiplayer på PC så får ni gärna lägga till Harliin#9588 på discord

Permalänk
Medlem

Denna frågan rör väl inte co-op så mycket (hade samma problem som er andra när jag skulle spela med min son men vi bytte vem som var host så löste det sig.

Jag spelar med tangentbord, ett Corsair K68. Trycker på W för att simulera tryck på gaspedalen. Lastbilen börjar accelerera, sen efter mellan 2-20 sekunder, "släpper" min förare gaspedalen. Jag måste lyfta fingret och trycka på W igen. Underlag eller lutning eller läge på växellådan gör ingen skillnad, heller inte vilken växel lastbilen är i när man har den i auto, eller vilket fordon man sitter i. Ni kan ju tänka er hur ballt ett spel om köra lastbil blir om gaspedalen är trasig.

Jag har för all del andra tgb att testa med, men samtidigt vet jag med mig att jag inte kommer att spela med ett dedikerat Snowrunner tgb så det känns inte som ett alternativ.

Mitt K68 fungerar naturligtvis som det ska i andra spel, inklusive SpinTires.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Denna frågan rör väl inte co-op så mycket (hade samma problem som er andra när jag skulle spela med min son men vi bytte vem som var host så löste det sig.

Jag spelar med tangentbord, ett Corsair K68. Trycker på W för att simulera tryck på gaspedalen. Lastbilen börjar accelerera, sen efter mellan 2-20 sekunder, "släpper" min förare gaspedalen. Jag måste lyfta fingret och trycka på W igen. Underlag eller lutning eller läge på växellådan gör ingen skillnad, heller inte vilken växel lastbilen är i när man har den i auto, eller vilket fordon man sitter i. Ni kan ju tänka er hur ballt ett spel om köra lastbil blir om gaspedalen är trasig.

Jag har för all del andra tgb att testa med, men samtidigt vet jag med mig att jag inte kommer att spela med ett dedikerat Snowrunner tgb så det känns inte som ett alternativ.

Mitt K68 fungerar naturligtvis som det ska i andra spel, inklusive SpinTires.

Skumt, har aldrig varit med om det problemet eller hört talas om det från personer jag spelar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Skumt, har aldrig varit med om det problemet eller hört talas om det från personer jag spelar med.

Eller hur. Enligt Google så har ingen annan det heller. Testade naturligtvis att byta tangentbord ändå till slut, men inte f*n blev det bättre för det så helt klart är det JUST min dator som inte går ihop med JUST detta spelet. Vad är oddsen??

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Skumt, har aldrig varit med om det problemet eller hört talas om det från personer jag spelar med.

Löste det, hur enkelt som helst. Visar sig att kombinationen MSI B450 Tomahawk + Corsair K68 + Snowrunner + BIOS version 3.6 + tangentbordet i USB-sloten märkt "BIOS flash" gör så att W slutar fungera efter 5-10 sekunder, inte bara på K68 men även på andra tangentbord så länge K68 är inkopplat...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Löste det, hur enkelt som helst. Visar sig att kombinationen MSI B450 Tomahawk + Corsair K68 + Snowrunner + BIOS version 3.6 + tangentbordet i USB-sloten märkt "BIOS flash" gör så att W slutar fungera efter 5-10 sekunder, inte bara på K68 men även på andra tangentbord så länge K68 är inkopplat...

Aha! "Solklart" med andra ord, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Aha! "Solklart" med andra ord, haha

Har ett supportärende hos utvecklaren. Ser fram mot deras svar

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Söker ni någon att spela med`? Adda mig The_Rop3 på Epic, söker folk att spela med. Är veteran trucker och har klarat av Michigan 100%, betar mig igenom Alaska nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Söker ni någon att spela med`? Adda mig The_Rop3 på Epic, söker folk att spela med. Är veteran trucker och har klarat av Michigan 100%, betar mig igenom Alaska nu!

Tillagd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det ett roligt spel att spela singelplayer eller måste man lira multiplayer?

Jag tycker att spelet är kul i SP.
Man sitter som i lugn och ro och får planera.

Ibland i MP så känns det som att man antingen "förväntas" kunna allt på en gång eller ha massvis med tid att lägga ner i en spel-session.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tycker att spelet är kul i SP.
Man sitter som i lugn och ro och får planera.

Ibland i MP så känns det som att man antingen "förväntas" kunna allt på en gång eller ha massvis med tid att lägga ner i en spel-session.

Det har något i SP Jag vete gudarna om jag skulle kalla spelet kul. Man backtrackar maximalt, kör i cirklar i hopp om att en dag komma framåt, trampar vatten, kör fast i lera, långsam progress. Episk grind kör saker hit och dit. Bilfysiken är helt knas, knepig kamera med de större truckarna, släp där man inte ser ett skvatt. Det finns inga bra bilar men ändå sitter man där timme efter timme så rekommenderas varmt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det har något i SP Jag vete gudarna om jag skulle kalla spelet kul. Man backtrackar maximalt, kör i cirklar i hopp om att en dag komma framåt, trampar vatten, kör fast i lera, långsam progress. Episk grind kör saker hit och dit. Bilfysiken är helt knas, knepig kamera med de större truckarna, släp där man inte ser ett skvatt. Det finns inga bra bilar men ändå sitter man där timme efter timme så rekommenderas varmt

Håller med i det du skriver

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vart bra lack på liret. Den snodde min finaste truck. Var bara borta. Var inte på någon karta och inte i garaget. Jag brukar va duktig på att retaina. Men av någon anledning hade den hamnat i något separate garage slot så lyckades hitta den till slut. Har hört att folk tappar truckar online men var rädd det även var möjligt offline. De är tydligen på gång med save slots framöver.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tjenare jag letar också folk att spela med mitt discord är Mrzed99#1145