Hej är det någon som har koll på dessa YH-utbildningar på Newton?

Permalänk

Hej är det någon som har koll på dessa YH-utbildningar på Newton?

Hej jag undrar om det är någon som har koll på dessa YH-utbildningar på Newton, asså då hur lärarna är och vad ni tycker om skolan och utbildningen som har gått nån av dom eller håller på och gå nån av dom?

Om ni inte vill svara här så skicka gärna ett privat meddelande till mig om hur ni tycker.

Systemutvecklare Java på Newton i Göteborg

Systemutvecklare .NET på Newton i Göteborg

Permalänk

@itchy3582: Tjena!

Jag pluggar just nu Newtons .Net utbildning, fast i Stockholm. Jag tycker att skolan är bra och "seriös".
Utbildningen tycker jag har varit okej. Men vi hade oturen att få en lärare i början som inte var så seriös tyvärr. Dock är inte den läraren kvar nu så svårt att säga hur kommande lärare kommer att vara. Och det är ju alltid lite osäkert med vad det är för lärare inom YH, eftersom dem oftast kommer direkt ifrån arbetslivet.

Vet att detta inte är specifika svar för just utbildningen i Göteborg, men det kanske ger dig lite svar iaf.
Bara att fråga på om du undrar över något annat.

Permalänk
Medlem

Jag tror generellt för YH-utbildningar är att dom inte alltid har fasta lärare till alla kurser utan tar in "konsulter" som håller i kurserna. Ibland kommer det in bra folk från arbetslivet som faktiskt kan saker, men om du har otur så får du en potatis som smörat sig in.

Permalänk
Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk

@HarreBarre: Alright då vet jag tack för svar

Permalänk

@Dasbomber: Alright nä det ser inte så bra utifrån recessionerna för skolan i Göteborg.