Enkel kompakt förstärkare med RCA-utgångar för högtalare och SUB

Permalänk
Inaktiv

Enkel kompakt förstärkare med RCA-utgångar för högtalare och SUB

Jag är novis på området, så jag ber på förhand om ursäkt för min okunskap.

Jag söker en "enkel" och smidig förstärkare med RCA-utångar för högtalare och SUB. Jag vill kunna styra och växla mellan min vinylspelare och min PCpå de olika kanalerna och om möjligt några fler kanaler. Hittar ganska många mindre enkla förstärkare men då är oftast utgångarna för "vanliga" högtalarsladdar

Finns denna typen av förstärkare ens?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon83310:

Jag är novis på området, så jag ber på förhand om ursäkt för min okunskap.

Jag söker en "enkel" och smidig förstärkare med RCA-utångar för högtalare och SUB. Jag vill kunna styra och växla mellan min vinylspelare och min PCpå de olika kanalerna och om möjligt några fler kanaler. Hittar ganska många mindre enkla förstärkare men då är oftast utgångarna för "vanliga" högtalarsladdar

Finns denna typen av förstärkare ens?

Inga seriösa förstärkare använder rca för högtalarutgångar för de håller inte, det är en kontakt för linjesignaler.

Har du aktiva högtalare så är det ett försteg du behöver eller en integrerad förstärkare med delbart för och slutsteg eller åtminstone förstegsutgång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vilka högtalare har du?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MCRJ:

Vilka högtalare har du?

Billigt skit från tek magasinet, men jag gillar högtalarna och suben och vill kunna använda dem fast mot en förstärkare/försteg med lite mer valmöjligheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon83310:

Billigt skit från tek magasinet, men jag gillar högtalarna och suben och vill kunna använda dem fast mot en förstärkare/försteg med lite mer valmöjligheter

Går det inte att köra en chromecast audio till den befintliga förstärkaren?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon83310:

Billigt skit från tek magasinet, men jag gillar högtalarna och suben och vill kunna använda dem fast mot en förstärkare/försteg med lite mer valmöjligheter

Menar du att du har aktiva högtalare ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

@mrqaffe: vet inte, hur tar jag reda på det?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon83310:

@mrqaffe: vet inte, hur tar jag reda på det?

Vad ansluter du högtalarna till för signaltyp, har de inbyggd förstärkare, har de en strömanslutning ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.