Permalänk
Medlem

Letar adaptersladd

Ska ansluta mina Creative Inspire T3100 (högtalare + baslåda) till mitt Scarlett 2i2 ljudkort. Letade runt lite på internet och kom fram till att allt skulle funka med en adaptersladd. Det jag behöver är alltså en 2x 1/4" mono hane till 3.5mm stereo hona. Är det rätt sätt att göra det på?

Hittade inget sådant på någon svensk nätbutik el. liknande och orkar inte vänta på saker från kina.
Någon som vet var jag kan hitta en sån sladd om inte hur jag mekar ihop något sådant själv?

Permalänk
Medlem

@Alfvag:
Om du köper denna Adapterkabel 2x 6,3 mm till 3,5 mm och klipper av 3.5 hankontaken och bytar ut den mot denna 3,5 mm-kontakt Hona Stereo
Så får du det du söker.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Donzu:
Om du köper denna Adapterkabel 2x 6,3 mm till 3,5 mm och klipper av 3.5 hankontaken och bytar ut den mot denna 3,5 mm-kontakt Hona Stereo
Så får du det du söker.

Går det inte att använda en hona-hona adapter istället för att klippa sönder sladden?

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Går det inte att använda en hona-hona adapter istället för att klippa sönder sladden?

Jo det gör det, men man ska använda så få adaptrar som möjligt eftersom varje innebär en försämring av signalen.

Men den kostar ju ingen större summa, så kör på en sådan, och om du tycker att det blir altför stor försämring av signalen, så kan du byta ut hanen på kabeln till en hona istället.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Rekordmedlem

Med reserrvattion för att du kanske har balanserade utgångar på ljudkortet så hade jag valt tele > rca adaptrar i ljudkortet

https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...
Och sedan rca till 3,5mm stereotele, endera en adapter eller så en kabel beroemnde på vilken längd du behöver

https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.