Assassin's Creed: Valhalla bjuder äventyr i vikingatid

Permalänk
Lego Master

Alltså hade dom bara skippat hela "vi utforskar historiska events genom genetiska minnen, blabla" metavärlden hade Odyssey varit ett perfekt random grekiskt äventyrsspel. De där korta och väldigt utspridda sekvenserna när man är i "nutiden" blir bara förvirrande och lösryckta.

Med det sagt, ser verkligen fram emot Valhalla och vill tro att jag kommer vara klar med Odyssey tills dess. ^^
Ligger på runt 75% completion just nu, kanske 90h in och lvl 52.

Önsketänkande:
Assassin's Creed-spel satt i Game of Thrones-universat. Jupp. Gotta happen.
Assassin's Creed: Arya.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Många som inte kan tänka sig att betala fullpris... Förväntar ni er att utvecklare gör spel gratis eller vad är det frågan om?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Kul att de utforskar andra kulturer och tidsepoker. Ska blir intressant att se.

Angående vikingar kom och tänka på denna låten med Amon Amarth

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Många som inte kan tänka sig att betala fullpris... Förväntar ni er att utvecklare gör spel gratis eller vad är det frågan om?

Som svar på din fråga så skulle det kunna vara så enkelt som att det handlar om Assassins Creed. Själv gillade jag de första spelen, de senare installationerna tilltalar mig inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Kul att de utforskar andra kulturer och tidsepoker. Ska blir intressant att se.

Angående vikingar kom och tänka på denna låten med Amon Amarth
https://youtu.be/D9aXJqd2M1Y

Amon Amarth! Bra skit! 😎

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Känner jag Obisoft rätt så lär det vara optimerat för konsol, men hoppas verkligen att det kan flyta på bra på PC med. Tycker att Odyssey var riktigt kasst optimerat jämfört med Origins. Sedan hade Origins även mer detaljerade objekt och texturer.

Skrivet av Dizzö:

Bara de optimerar detta bättre till PC. Odyssey är snyggt men optimeringen ett skämt.

Minns när jag startade upp Origins för första gången hur besviken jag var över optimeringen. Men några patcher senare och optimerade inställningar (tex AA Low) så kunde jag köra det i 4K@60FPS tills jag varvade det.

Odyssey var samma problem, fick det inte att flyta i början. Några patcher senare samt en bättre processor (min nuvarande 8C/16T från en 6700K, 4C/4T) gjorde susen plus återigen optimerade inställningar gör att jag även här kan njuta av 4K@60FPS på TVn. Just bytet av CPU gjorde att FPSen inte sjunker något i det stora städerna (även när man flyger med Ikaros).

Det enda jag inte lyckats lösa är all stuttering när jag kör på min huvudskärm med G-sync, däremot flyter det silkeslent på TVn.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kan hända att jag skaffar det till PS5 AC revelations var det sista jag klarade. Jag testade spelet aom utspelade sig i Frankrike men intresset för serien hade svalnat för mycket och jag mins att jag tyclte det bar väldigt buggit och svårspelat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Så skönt att få det bekräftat! Med tanke på vilken succé Odyssey är så är hypen enorm!

Wohoo! Det här har man väntat på! Älskade Origins och Odyssey! Hoppas dom har behållt en stor del av stridsmekaniken som jag tyckte var riktigt bra när man väl hade vant sig vid det. Inte för lätt, och gärna lite RPG element. Så hypad!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Kan hända att jag skaffar det till PS5 AC revelations var det sista jag klarade. Jag testade spelet aom utspelade sig i Frankrike men intresset för serien hade svalnat för mycket och jag mins att jag tyclte det bar väldigt buggit och svårspelat.

AC:U sticker ut väldigt mycket av anledningarna du nämner. Dom övriga spelen kommer inte ens i närheten av buggar och prestandaproblem, även om AC:U faktiskt har patchats så det är väldigt spelbart idag

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Testpilot
Skrivet av _Merc_:

vad alla vill ha är historiskt Feodal japan, vad får vi.... fantasy vikingar.....

Japan kommer nog också ska du se!
Bara en fråga om tid då Ubisoft har flera team's som jobbar parallellt med flera titlar åt gången.

--------------------------------------

På tal om Ubisoft och just Assassin's Creed;
Valhalla verkar vara ett ENORMT projekt (15st studios), större än vanligt även sett till Ubisoft's stora budget och 'scope' i serien;
https://www.gamesradar.com/assassins-creed-valhalla-has-been-...

--------------------------------------

Vad gäller debatten kring Ezio-trilogin(samlingen) kontra senare spel så anser jag att dom första 3(5?) spelen inte kan jämföras med t.ex. Unity, Rogue eller Syndicate då det är en helt annan serie/typ av spel. Precis som att Origins och Odyssey är en ny epok i AC-serien, d.v.s. RPG-spel mer än "historiskt korrekta" lönnmördar-simulatorer.

Personligen gillar jag Origins och Oddyssey mest i serien, tätt följt av Black Flag (ja, även mer än "originalen"). Det kommer ner till mycket i slutändan, allt ifrån grafik till detaljer i världen till gameplay. Men mest tror jag för att jag aldrig blev direkt såld på konceptet som både Ezio-trilogin, Hitman eller Splinter-cell står för (är inte mycket stealth spel).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Många som inte kan tänka sig att betala fullpris... Förväntar ni er att utvecklare gör spel gratis eller vad är det frågan om?

Nej jag förväntar mig att utvecklaren släpper en halvfärdig, buggig okomplett produkt som dom sen försöker tjäna mer pengar på genom att släppa buggfixar/dlc

Då kan jag lika gärna vänta och köpa ett färdigt spel till en bråkdel av orginal priset.

Har aldrig blivit av att spela AC, någon som har förslag på var man ska börja? från första spelet eller hoppa in senare?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Jag har ännu inte testat något spel i serien, men detta verkar potentiellt intressant.

Skrivet av Starric:

Dessutom är jag nyfiken på vad för storstad de ska få med den här gången? Birka? Gamla Uppsala? Odense? Knappast metropoler...

Vill man (som utvecklare) ha en stor stad i spelet ska man välja det vikingarna själva benämnde "Storstan", alltså Miklagård (dagens Istanbul). Även James Bond har ju hoppat runt på hustaken där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Nej jag förväntar mig att utvecklaren släpper en halvfärdig, buggig okomplett produkt som dom sen försöker tjäna mer pengar på genom att släppa buggfixar/dlc

Då kan jag lika gärna vänta och köpa ett färdigt spel till en bråkdel av orginal priset.

Har aldrig blivit av att spela AC, någon som har förslag på var man ska börja? från första spelet eller hoppa in senare?

Jag hoppade in på Origins och känner inte att jag har missat något. Spelar odyssey just nu. Lär testa de äldre spelen i serien också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Jag har ännu inte testat något spel i serien, men detta verkar potentiellt intressant.

Vill man (som utvecklare) ha en stor stad i spelet ska man välja det vikingarna själva benämnde "Storstan", alltså Miklagård (dagens Istanbul). Även James Bond har ju hoppat runt på hustaken där.

Men där har man ju redan varit? (AC Revelations var i Konstantinopel/Istanbul/Miklagård/Bysans, kärt barn har många namn)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mikgus:

Har aldrig blivit av att spela AC, någon som har förslag på var man ska börja? från första spelet eller hoppa in senare?

Du får lite olika upplevelser beroende på vart någonstans du hoppar in om man säger så. Alla spelen har sitt egna värde, sin egna historia och går igenom sin egna tidsepok, så beroende på om du gillar London eller Romarna kan det ha betydelse också. Vilken tidsepok/era varje spel tillhör får du tyvärr kolla upp själv hehe, men jag listar dem alla i sina tillhörande "paket" åt dig i alla fall nedanför

Du har "originalen" även kallat Ezio-trilogin, som har mer historisk korrekthet och 'stealth', dessa spelen är;

  • Assassin's Creed

  • Assassin's Creed II

  • Assassin's Creed III

Bonus:

  • Assassin's Creed: Brotherhood

  • Assassin's Creed: Revelations

EDIT:

Skrivet av bopp:

Får jag bara rätta dig lite att Ezio-trilogin är de tre spelen med Ezio Auditore? Dvs:

AC II
AC Brotherhood
AC Revelations

Jag tycker man skulle kunna kalla dessa de fem första spelen för Desmond-kvintologin, då huvudpersonen faktiskt egentligen är Desmond. Och att de ska spelas i ordning, från originalets Assassin's Creed med Altair, de tre följande i Eziotrilogin med Ezio Auditore, sedan sist Assassin's Creed III med Ratonhnhaké:ton.

-------------------------------------------------------

Sedan har du del 2 av main-franchisen, denna del är action-combat orienterad men mycket mer ambitiös när det kommer till ren yta på kartor o.s.v.;

  • Assassin's Creed IV: Black Flag

  • Assassin's Creed Rogue

  • Assassin's Creed Unity

  • Assassin's Creed Syndicate

-------------------------------------------------------

Sedan har du del 3 av main-franchisen, denna del är mycket mer RPG-inspirerad då du lvlar upp din karaktär, har gear, new game+ och andra saker du hittar i mer klassiska RPG titlar. Dessa kartor är även enorma, följer till stor del "ubification-modellen", d.v.s. potentiellt hundratals timmar med (side)quests, trophies och andra saker att samla för den som vill;

  • Assassin's Creed Origins

  • Assassin's Creed Odyssey

  • Assassin's Creed Valhalla (ser inte varför det skulle bryta föregående 2 spelen då det var lyckat tema)

-------------------------------------------------------

Sedan har du spin-offs, remasters/paket för nyare konsoler o.s.v. men det enda relevanta (enligt mig) är följande;
Assassin's Creed Chronicles (PC/PS4/VITA/XOne)
Assassin's Creed: The Ezio Collection (PS4)

-------------------------------------------------------

Jag hoppas detta är någorlunda till hjälp, även om det kanske inte är så djupgående per titel som du önskar. Men just Ass-Creed är en så långt gången serie med så många titlar, stilar och folk har lika många åsikter som spel - Så bästa är att bara försöka vara så neutral som möjligt.

Personligen är jag inget fan av del 2 i main-franchisen. Spelen är alla vackra, platserna man besöker är overkligt detaljerade och allt sådant - Men det känns inte som ett interaktivt spel direkt, combat är sisådär och storyn är inte där för mig direkt heller. Personligen har jag haft det som roligaste i 3.e delen med RPG-elementen, även om Ezio-trilogin förmodligen har haft bäst story förmodligen i slutändan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Men där har man ju redan varit? (AC Revelations var i Konstantinopel...

Smidigt, då är ju koden för den delen redan klar!

Min andra tanke var Novgorod. Kan även tänka mig Paris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag hoppade in på Origins och känner inte att jag har missat något. Spelar odyssey just nu. Lär testa de äldre spelen i serien också.

Om du testar de äldre ska du spela dem i ordning, iaf om du ska spela något av de första fem (dvs Assassin's Creed, AC II, AC Brotherhood, AC Revelations och Assassin´s Creed III). Då spelade nämligen handlingen i nutiden en roll, en handling som utvecklades över tiden i spelen. från starten i det första spelet till avslutningen i AC III.

Ett litet obs att tänka på att om du spelar AC II, ska du spela en version där du får med Bonfire of the Vanities och Battle of Forli. Tror de ingick automatiskt i pc-versionen, men misstanken var att Ubisoft klippte ut dem från originalet för att kunna släppa som dlc och därmed stympade spelet. De binder ihop båda handling och kartor på ett kronologiskt och bättre sätt.

Vill man sedan få ett avslut med Ezio Auditore (från AC II, Brotherhood och Revelations) kan man titta på filmen Embers:
https://www.youtube.com/watch?v=VZ6lIW9Ls30

Efter det kan man roa sig med korta Liberation, den första kvinnliga huvudrollen i ett underskattat spel som släpptes i en uppgraderad variant till pc. Återknyter också lite till AC III.

Populära Black Flag efter det såklart, och sedan Rogue innan Unity eftersom Rogue binder samman AC III, Black Flag och Unity på ett snyggt sätt. Rogue är, tycker jag, bland de bättre spelen med en mix av allt det bästa, det sista spelet som gjordes i den gamla spelmotorn som då var väldigt optimerad.

Sedan Unity som fick den nya spelmotorn, med allt vad det innebar av buggar och icke-optimering. Det är mer spelbart idag, men trots alla patchar är det fortfarande väldigt irriterande om än snyggt.
Efter det det bättre optimerade (och i mitt tycke roligare) Syndicate.

Är fortfarande besviken på Ubisoft för att de mer eller mindre helt och hållet övergav handlingen i nutiden, även om vissa brottstycken dyker upp då och då. Den var ju själva orsaken och drivkraften till hoppen bakåt i tiden. Såklart gjorde Ubisoft det för att kunna frigöra sig och släppa fler spel i serien utan att även behöva ta hänsyn till en nutida handling.

Men hela spelseriens existens bygger ju på att det är någon i nutiden som av en specifik anledning simulerar gamla minnen.

Permalänk
Medlem

Jag gillade Origins. Fastnade inte riktigt för Odyssey pga karaktärerna. De har definitivt förbättrat combat. Men har tappat på story. Det har inte varit särskilt intressant sen AC2 serien egentligen. Black Flag är väl det primära undantaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Du har "originalen" även kallat Ezio-trilogin, som har mer historisk korrekthet och 'stealth', dessa spelen är;

  • Assassin's Creed

  • Assassin's Creed II

  • Assassin's Creed III

Bonus:

  • Assassin's Creed: Brotherhood

  • Assassin's Creed: Revelations

Får jag bara rätta dig lite att Ezio-trilogin är de tre spelen med Ezio Auditore? Dvs:

AC II
AC Brotherhood
AC Revelations

Jag tycker man skulle kunna kalla dessa de fem första spelen för Desmond-kvintologin, då huvudpersonen faktiskt egentligen är Desmond. Och att de ska spelas i ordning, från originalets Assassin's Creed med Altair, de tre följande i Eziotrilogin med Ezio Auditore, sedan sist Assassin's Creed III med Ratonhnhaké:ton.

Permalänk
Medlem

@_Merc_: Tror det kan göra med att "From Software" utvecklade Sekiro vid tiden beslutet togs. Men det kan också vara så att den andra Ubisoft-Studion samtidigt utvecklar Just Japan-Varianten av AC.

Permalänk
Medlem

Har avskytt alla AC fram till Odyssey, riktiga skitspel. Odyssey körde jag kanske 30 timmar innan jag blev less. Trööööög jävla grind för att låsa upp skills om man inte köpte deras "double xp blarg blargh" för 100 spänn. Köper man ett spel för 500 spänn så ska det fan inte vara på det viset. Efter den upptäckten så kommer jag troligen aldrig att betala för ett spel från ubisoft igen. Snåla jävla as.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Testpilot
Skrivet av bopp:

Får jag bara rätta dig lite att Ezio-trilogin är de tre spelen med Ezio Auditore? Dvs:

AC II
AC Brotherhood
AC Revelations

Jag tycker man skulle kunna kalla dessa de fem första spelen för Desmond-kvintologin, då huvudpersonen faktiskt egentligen är Desmond. Och att de ska spelas i ordning, från originalets Assassin's Creed med Altair, de tre följande i Eziotrilogin med Ezio Auditore, sedan sist Assassin's Creed III med Ratonhnhaké:ton.

Det har du förmodligen 100% helt rätt i!
Var ett tag sedan nu man lirade dom där spelen, blev lite surrigt i skallen ~

Edit'ar inlägget med ditt citat direkt där så det blir så korrekt som möjligt för folk som läser

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt FETT ut, att det släpps till jul var väl ingen överraskning. Can't wait!
Hoppas detta är bättre optimerat med tanke på CPU användningen i tidigare spel.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut

Permalänk
Medlem

Optimerat för Xbox X Series, inb4 Big navi och 4700x som minimum specs

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

vad alla vill ha är historiskt Feodal japan, vad får vi.... fantasy vikingar.....

Inte alla va? För egel del tycker jag vikingatemat låter kanon.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Aldrig spelet assasins creed men bli lite sugen när de finns vikingar.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Har avskytt alla AC fram till Odyssey, riktiga skitspel. Odyssey körde jag kanske 30 timmar innan jag blev less. Trööööög jävla grind för att låsa upp skills om man inte köpte deras "double xp blarg blargh" för 100 spänn. Köper man ett spel för 500 spänn så ska det fan inte vara på det viset. Efter den upptäckten så kommer jag troligen aldrig att betala för ett spel från ubisoft igen. Snåla jävla as.

Jag körde klart Odyssey för typ en månad sen (tror det blev 150 eller så timmar, alla DLCs, kanske inte klarat allt random content men runt 80% skulle jag tro) men jag märkte inte av nånting sånt... tvärtom, konstant blåste igenom content trots att jag valde högsta difficultyn jag kunde (normal mode förstås, körde bara en gång). Efter level 20 eller så så visste jag knappt vad jag skulle använda skills till - jag använde bara ett armor/weaponset med ett par maxade skills. När man väl började köra overpower så kunde jag döda tex captains i battles med ett knapptryck och rush assasination rensa halva camps. Maxa healen och man bara dör om det råkar komma typ 20 fiender på en. Klarade av att lätt ta 3 mercenaries samtidigt för att man kunde köra tripla overpower + skillen som recovra bars + dubbla overpower som smälte dom medans andra mobs inte kunde göra nån damage. Använde aldrig ens block för att blocka och dodge blev för mycket, så jag bara dodga lol. Efter att jag specca poison så blev man odödlig för fiender gör knappt nån damage då (och man får perma poison ju).

Skepps striderna var det svåraste för mig i början, men när man väl började levla upp det var det knappast problem. Man drunknade ju i pengar av att sälja all gear, kunde köp max av trä/ore vid vendors hela tiden. Tror inte jag körde salvage en enda gång.

Exploration hjälpte också när jag kom på att man kunde använda örnen för att hitta saker, lol. Jag spenderade mycket tid i början med att leta efter kistor/tablets/etc manuellt, suck...

Hur som helst så anser jag att det är ett riktigt 10/10 spel - fullständigt episkt och ett av det bästa jag spelat.

Mitt enda klagomål skulle vara kass variation på ansikten (alla ser ju likadana ut, är det rasistiskt mot Greker? ) samt något janky klättringsanimationer ibland, ett par gånger fastnade jag på pelare när man blev upptäckt i slowmotion bara för att hoppa till en annan pelare när man försökte komma av den. Kraschade typ 3 ggr totalt.

Så jag ser fram emot Valhalla.

Nåja när det är på rea.

Permalänk
Medlem

Trailern var ju bara CGI. Gissar att det blir en copy paste på origins och odyssey. Inte nödvändigtvis dåligt men bara mera av samma igen.