COD Warzone kraschar utan anledning HJÄLP, BÖRJAR BLI TRÖTT!

Permalänk
Medlem

COD Warzone kraschar utan anledning HJÄLP, BÖRJAR BLI TRÖTT!

Hejsan! Nu kände jag att de e dags att hjälpa min vän med sitt spel! Det är nämligen så att hans Call of Duty Modern Warfare (Warzone) kraschar konstant efter 5-10 minuters speltid, Det gäller hela COD inte bara Warzone! Det som är mest irriterande är att det kommer inte upp någon felkod, spelet bara dör. Han är desperat och försökt åtgärda felet på många sätt utan effekt.

Han har:
- Uppdaterat windows
- Uppdaterat drivrutiner, alltså GPU m.m
- Ingen OC på varken på CPU eller GPU
- Ställt in Hög prestanda på CPU/GPU
- Ändrat virtuellt minne
- Ominstallerat (Till annan HDD)
- Använt lägsta grafik inställningar
- Startat som administratör
- Tittat till temperaturen på komponenterna
- FORMATERAT HELA SYSTEMET

(Datorn uppfyller rekommenderade systemkrav)

- 16 GB Ram
- GPU: GTX 1060 6GB
, Jag minns inte vilket CPU han har, men det är en Intel i5 serie om jag minns rätt.

Är det någon här i världen som för helsike haft liknande problem och som har lyckats fixa det???? Om ja, så snälla dela med dig, snälla! Killen trodde att han skulle få spela COD utan problem när han köpte det.. Men så blev det inte... Så snälla hjälp oss/honom! Det hade uppskattats av hela hjärtat.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Körde en i3700 processor förut o de å hängde sig Cod ofta. Den hade 2 kärnor o fyra trådar. Bytte till ryzen 3600 o aldrig mer strulat. Har oxå gtx 1060 6gb. Har han en äldre i5.a tror jag det kan bara för klen. Jag hade speciellt problem när jag körde discord samtidig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Se hur mycket processorn jobbar när du startar Cod, ligger den konstant på 100% är den nog för klen

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

För min del dog den hur som helst när man hade någon form av overlay igång. Fps, MSI afterburner, Discord. Med dom avstängda har jag ej problem

Permalänk
Inaktiv

@CreativeX Testa att bara starta spelet & öppna warzone lobbyn. Vänta 10 min.
Kraschade mer eller mindre alltid för mig om jag inte väntar ca 10 min, men väntar jag så kraschar det aldrig. Har också GTX 1060 6GB

Permalänk

Testa att skanna efter korrupta filer och se om det hjälper

In Battle.net, click the Call Of Duty: MW icon and select Options, then Scan and Repair. Select the Begin Scan option and wait for the automatic process to complete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Körde en i3700 processor förut o de å hängde sig Cod ofta. Den hade 2 kärnor o fyra trådar. Bytte till ryzen 3600 o aldrig mer strulat. Har oxå gtx 1060 6gb. Har han en äldre i5.a tror jag det kan bara för klen. Jag hade speciellt problem när jag körde discord samtidig.

Han har en i5 2500k , kan den vara för klen alltså?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Tror på MrWhizeguys tips. Tror inte på att spelet kraschar för att CPU är för klen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@CreativeX: Har också 2500k och fungerar bra för mig nu. Hade dock massa problem med krashar efter uppdateringen de gjorde i April.
En lösning jag hittade som fungerar för mig:

1. Starta COD
2. Ctrl+alt+del -> Gå in i aktivitetshanteraren -> Ändra prioritet på COD till medium.
3. Öppna COD mappen och ändra filen som heter "ModernWarfare.exe" till ModernWarfare.exe1 (obs inte den som heter launcher)
4. Game on!
5. När du är klar kommer battle.net reparera filen du ändrat och skapat en ny "ModernWarfare.exe", kasta filen du döpte ModernWarfare.exe1.

Gör om varje gång du ska spela.

Funkar 100% för mig med noll krasher sedan jag började göra detta. Känns sjukt skumt och har ingen aning om varför de fungerar, men de gör de iaf

Långt ifrån optimalt men får duga tills de löser de!

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |