Flera användare? på Galaxy tab a 10.1 32 gb 2019 och andra frågor

Permalänk
Medlem

Flera användare? på Galaxy tab a 10.1 32 gb 2019 och andra frågor

Jag har köpt en galaxy tab a 10.1 32gb, 2019 version.

Jag köpte den främst för att min flickvän skulle använda den främst för distansstudierna men hade tänkt vi skulle kunna ha två användare då det stod man kunde ha upp till åtta användare. Eftersom jag är mycket bättre på det tekniska så tänkte jag att jag skulle vara administratör så jag började med mig som huvudanvändare och använde smart switch. När jag dock skapat min flickväns användare så kan jag inte använda smart switch. Jag ville föra över information, appar och sånt från hennes iphone också. Den är installerad på huvudkontot men finns inte tillgänglig på flickvännens konto och när jag försöker installera den får jag meddelandet "Det gick inte att installera appen. Försök igen utanför arbetsytan.". Jag förstår inte vad det betyder.

En till fråga om användare.
Om jag installerar appar på en användare (administratören) och den andra användaren ska installera samma appar. Blir det dubbla installationer eller delar apparna installation? Jag har ju bara 32 gb minne och upptäckte nu att många appar kan man inte ha på externt minne. Köpte 128 gb minneskort bara pga att jag ville ha så mycket av appar och filmer och foton och sånt på minneskortet.

Jag hittar heller ingen möjlighet att använda lokal pinkod för respektive användare? Går det inte att ha olika pinkoder för olika användare?

Jag har också lite problem med den externa lagringen. Jag hittar inte vart jag ställer in SD-kortet som standard lagringsplats för nedladdade filer och foton och filmer samt för appar. Någon som vet?
Hade inga problem med min Samsung s10 (128gb) men inställningarna på taben verkar mer begränsade.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror inte du kommer att kunna föra över appar från Ios till Android.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror inte du kommer att kunna föra över appar från Ios till Android.

Det är inte främst det jag vill göra men smart switch kan installera android-versionerna av ios-apparna.