Beställa mobilskal till COOP postombud utan valbar som ombud.

Permalänk

Beställa mobilskal till COOP postombud utan valbar som ombud.

Håller på och beställer ett mobilskal och vill ha det till COOP och hämta ut det. Jag kan inte välja något postombud, jag kan enbart skriva en adress. Min fråga är: Om jag skriver in COOPs adress, kommer paketet komma till dem, och kommer de ha en sms-kod till mig för uthämtning? Eller kommer det bara dimpa ner hos dem och hamna i etern eftersom det inte finns med i deras system? Vet ej hur det fungerar utan dem som valbart option.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem

Du får beställa det hem till dig. Sen får du hämta det hos Coop om det är genom dem det levereras.

Varför vill du inte ha det till din hemadress?

Jag har ibland angett jobbet som adress, så slipper jag vänta på paket hemma.

Men då ska man ju ha ok av arbetsgivaren..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Du får beställa det hem till dig. Sen får du hämta det hos Coop om det är genom dem det levereras.

Varför vill du inte ha det till din hemadress?

Jag har ibland angett jobbet som adress, så slipper jag vänta på paket hemma.

Men då ska man ju ha ok av arbetsgivaren..

Min hemadress och där jag faktiskt bor är inte i samma stad. Så jag kan inte ta det via COOP med andra ord uppfattar jag det som, eftersom jag bara kan ange en adress och inget ombud.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem

Varför inte ange adressen där du bor? Alternativt ange som leveransadress om du vill ha faktura eller något annat till din hemadress?

Permalänk
Medlem

Jag jobbar i en butik med postombud. Om du adresserar paketet till Coop kan det hända att det levereras till butiken (alltså som att det är någon i butiken som ska ha paketet). Detta har hänt ett par gånger hos oss och då måste vi själva försöka höra av oss till mottagaren för att säga att de ska hämta det. Mottagaren får inget meddelande om att "det finns att hämta" eftersom paketet redan är levererat, så att säga. Det är inget vi uppskattar eftersom det tar av vår tid och när det dessutom är någon som inte har sitt nummer tillgängligt på, säg, hitta.se så blir det extra tidskrävande. Får vi till slut inte tag på personen så står vi där med ett paket som vi inte vet vad vi ska göra av.

Men för att svara på din fråga: skriv adressen där du bor så kommer du att få hämta det hos närmaste ombud. Ombud väljs baserat på postnumret paketet ska levereras till.

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

@MrToasterable: Dum fråga kanske, men det är inte så att de skickar mobilskalet som ett vanligt brev?
Det vill säga, det kommer aldrig till något ombud utan direkt ner i din brevlåda?

Så blev det när jag beställde mobilskal i allafall.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrToasterable:

Min hemadress och där jag faktiskt bor är inte i samma stad. Så jag kan inte ta det via COOP med andra ord uppfattar jag det som, eftersom jag bara kan ange en adress och inget ombud.

Varför inte skriva in den adress där du bor? Det känns som att vi diskuterar ett ickeproblem utifrån det du beskriver.

Permalänk
Skrivet av thethieme:

Jag jobbar i en butik med postombud. Om du adresserar paketet till Coop kan det hända att det levereras till butiken (alltså som att det är någon i butiken som ska ha paketet). Detta har hänt ett par gånger hos oss och då måste vi själva försöka höra av oss till mottagaren för att säga att de ska hämta det. Mottagaren får inget meddelande om att "det finns att hämta" eftersom paketet redan är levererat, så att säga. Det är inget vi uppskattar eftersom det tar av vår tid och när det dessutom är någon som inte har sitt nummer tillgängligt på, säg, hitta.se så blir det extra tidskrävande. Får vi till slut inte tag på personen så står vi där med ett paket som vi inte vet vad vi ska göra av.

Men för att svara på din fråga: skriv adressen där du bor så kommer du att få hämta det hos närmaste ombud. Ombud väljs baserat på postnumret paketet ska levereras till.

Skrivet av CubaCola:

@MrToasterable: Dum fråga kanske, men det är inte så att de skickar mobilskalet som ett vanligt brev?
Det vill säga, det kommer aldrig till något ombud utan direkt ner i din brevlåda?

Så blev det när jag beställde mobilskal i allafall.

Tack för svar, blev att jag tog hemadressen istället för att slippa krångel.
Ingen aning faktiskt

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk

Gissar att skalet hamnar i din brevlåda

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Ludenben:

Varför inte ange adressen där du bor? Alternativt ange som leveransadress om du vill ha faktura eller något annat till din hemadress?

Skrivet av Trunk:

Varför inte skriva in den adress där du bor? Det känns som att vi diskuterar ett ickeproblem utifrån det du beskriver.

För att nu var det inte så jag ville ha det av olika anledningar som inte spelar någon roll för tråden, tack till alla som svarade på frågan o inte kommenterade i onödan... Fattar väl jag också att jag kan posta den till hemadressen om det var det jag hade velat.

Men men, det löste sig.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrToasterable:

För att nu var det inte så jag ville ha det av olika anledningar som inte spelar någon roll för tråden, tack till alla som svarade på frågan o inte kommenterade i onödan... Fattar väl jag också att jag kan posta den till hemadressen om det var det jag hade velat.

Men men, det löste sig.

Det var inte menat att vara dryg men när man läste ditt andra inlägg så kunde det enkelt tolkas som att du missförstått något och krånglade till allt i onödan. Men om du inte kan/vill få det levererat hem så förstår jag vad du menar. Även om man förstås blir nyfiken på varför det är så

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Det var inte menat att vara dryg men när man läste ditt andra inlägg så kunde det enkelt tolkas som att du missförstått något och krånglade till allt i onödan. Men om du inte kan/vill få det levererat hem så förstår jag vad du menar. Även om man förstås blir nyfiken på varför det är så

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem

I grund och botten handlar det väl om vilken tjänst som butiken köper av Postnord.

Exempel:
Varubrev: levereras i första hand till brevlådan, om för stort hamnar det hos närmaste postombud.
Postpaket: går alltid till postombud och rent principiellt går det vad jag minns även att välja till vilket ombud (kanske är en extratjänst?).

Hursomhelst är det billigare med varubrev, och om butiken inte presenterar några valmöjligheter angående leveransen är det väl mycket möjligt att detta är vad de valt.

Att skriva adressen till ett ombud som mottagare får nog anses mycket riskabelt om du faktiskt vill få varan (vilket redan påpekats).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304