Permalänk
Medlem

Lg tv och ambilight

Hej, vill få igång ambilight till min tv som anv Hdmi 2.1
Är xboxet och inbyggda smart tv jag vill det ska fungera med.
Vill gärna det ska fungera med nya xbox som kommer lite senare så philips hue sync box är väl inte ett alternativ då det anv hdmi 2.0
Finns det nått sätt att anv en Rasberry pi eller så för att få igång det på ett bra sätt.
Philips hue sync appen fungerar ju som en dröm till datorn, men finns ju såklart inte på xboxen eller tv.n

Permalänk
Medlem

Enda alternativ jag hört om ifall du ska använda hdmi passthrough är dreamscreentv.com som erbjuder 4k and 1080p moduler. Arduino/RBPI funkar utmärkt på PC, men kommer inte funka med konsoll och tv (har själv gjort en diy för ambilight på datorskärmen med arduino). Kommer ihåg att det fanns en video some visade hur man kan få philips hue sync att funka med xbox

Edit:

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

@breakwin: Jo har kollat på det men.. man förlorar hdr och man får lite mera lagg.