Permalänk

Varm laptop

Hej,

Sitter och spelar lite footballl manager och tycker datorn blir extremt varm och fläkten låter mycket.
Sitter på följande specs.
Är de normalt att GPUn blir så varm som 99 grader?
Speccy

Permalänk
Medlem

@sadistovic: Hur gammal är datorn?
Kan vara dags att öppna upp den och blåsa rent kylflänsen och alternativt sätta ny kylpasta.

Permalänk
Hedersmedlem

@sadistovic Gäller det samma laptop? Isf. kan det kanske bero på att gpu-kylanordningen har lossnat, kylpastan har stelnat eller kylflänsen är igentäppt. Hur som helst bör den gpu:n ligga runt max 85c om jag minns rätt. Vilket program använder du för att mäta temperaturen?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Det är ”nytt” moderkort. Jag har prcis satt dit det så bör fungera. Borde jag se över kylpastan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadistovic:

Det är ”nytt” moderkort. Jag har prcis satt dit det så bör fungera. Borde jag se över kylpastan?

Vadå nytt? Har du bytt det själv eller har du lämnat in den på lagning?
Ifall det senare alternativet så ring och säg att den blir för varm och att det får fixas.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Ja samma dator men köpte nytt moderkort och cpu och gpu sitter fast på moderkortet.
Det är inte fabriksnytt dock.
Använder speccy

Skrivet av Kent:

@sadistovic Gäller det samma laptop? Isf. kan det kanske bero på att gpu-kylanordningen har lossnat, kylpastan har stelnat eller kylflänsen är igentäppt. Hur som helst bör den gpu:n ligga runt max 85c om jag minns rätt. Vilket program använder du för att mäta temperaturen?