Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpråd: Vitt chassi med bra luftflöde, under tusenlappen

Permalänk
Medlem

Köpråd: Vitt chassi med bra luftflöde, under tusenlappen

Som rubriken lyder så är jag nu på jakt efter ett nytt chassi. Vann nyss ett nätaggregat från en tävling på Inet och tänkte att jag borde passa på att skaffa ett nytt chassi i samma veva då mitt nuvarande blir väldigt varmt när jag spelar vilket jag löst genom att jag tar av frontpanelen varje gång jag spelar, men det känns lite luffigt.

Kraven jag har för chassit är att det är vitt, inte allt för spaaceat, alltså inte massa RGB och liknande kan vara okej sålänge det går att stänga av och framförallt att det har bra luftflöde. Jag har kollat lite på en Phanteks P400A, men hittar bara RGB varianten av den vita modellen, och då undrar jag om det är någon som vet om RGB går att stänga av på det? Vad finns det annars för shyssta chassin under tusenlappen som uppfyller mina krav?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Tjena.
Jag har vita modellen med rgb och det går att stänga av utan problem

I övrigt är det väldigt lätt att bygga i och har riktigt bra luftflöde.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/6903942/lian-li-lancool-ii-vit

Kunde svära på att den va under tusen sist jag titta. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Tjena.
Jag har vita modellen med rgb och det går att stänga av utan problem

I övrigt är det väldigt lätt att bygga i och har riktigt bra luftflöde.

Jag körde på ett P400A och är verkligen jättenöjd, har fått ner temperaturerna långt mycket bättre än vad jag trodde då det är typ 10C svalare än när jag körde med öppen panel på mitt gamla. Ligger runt 50C på CPU och 70C på GPU efter några timmars spelade, och då låter den inte direkt mycket heller. Satte in två extra utblåsfläktar i bak också. Det enda som strulat lite är just RGB'n som där knapparna inte funkar som de ska då de bara byter färg ibland och lite så, men verkligen ingen big deal med tanke på att jag från början inte ens tänkt använda dom, men måste ändå erkänna att det är lite mysigt

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Låter som att det är ett Meshify C i färgen vit du söker .

Edit: Såg att du redan köpt ett. Så ignorerar mitt inlägg.

Permalänk
Medlem

@JohanFlodqvist: Jag hade problem med att byta färg på knapparna med men det va för att jag hade kopplat rgbn i moderkortet. Tog ur det ur sladden som går till moderkortet för att styra rgbn och efter det funkar allt tipp topp. Kanske inte är det problemet du har men iq befriade jag löste det så.. haha

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

@mongomanish: Jag hade problem med att byta färg på knapparna med men det va för att jag hade kopplat rgbn i moderkortet. Tog ur det ur sladden som går till moderkortet för att styra rgbn och efter det funkar allt tipp topp. Kanske inte är det problemet du har men iq befriade jag löste det så.. haha

Jag letade som en dåre efter var jag skulle koppla in RGB på moderkortet, visade sig att mitt moderkort inte hade stöd för den typen av kontakt, så det blev liksom lite av en ickefråga Har dock inte alls dykt djupare i detta utan bara märkt att det inte funkar, får la testa att koppla ur och tillbaka ström osv till dom och se om det hjälper, annars är det lite skit samma känner jag.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.