Permalänk

Coil whine (tror jag)

Hej, nu har jag haft problem med datorn vid hög fps eller vid hög load så börjar du buzza i datorn, runt grafikkortet till nätaggregatet. Alla jag har pratat med har sagt att det är coil whine I början så pratade jag med supporten hos Inet och sedan kom vi överens om att problemet var hos grafikkortet ( hade en rtx 2060 super Asus dual evo OC) så jag lämna tillbaka den och köper ett annat märke (amd rx 5700 xt sapphire pulse) men problemet var kvar. Jag pratar återigen med supporten och kollar själv på internet och jag bestämmer mig för att byte nätaggregat (hade en seasonic focus gx 650W gold) byte till samma version då vi tror det är fel på varan. Kommer hem provar igen och samma problem återstår. Researchar lite mer och pratar med support och vi tror att det är moderkortet (hade en msi b450 gaming plus MAX) lämnar tillbaka moderkortet och grafikkortet då jag tyckte det gick för varmt för mig, och köper en annan typ av msi moderkort märke (msi b450 tomahawk max) och installerar det. Då jag inte hade ett grafikkort bestämde jag mig gå tillbaka till det första grafikkortet jag hade (rtx 2060 super asus dual evo OC, tyckte den gick bra och problemet verkade inte komma från grafikkortet)så jag installerar grafikkortet idag och får ännu igen samma problem.
Har jag bara otur eller är det något annat som orsakar det?

Permalänk

@alekseiij: Vill också tillägga att det uppstår när spelar t.ex. cod warzone eller använder benchmark programmet - Heaven Benchmark.
Spelar Valorant och då låter inte datorn.

Permalänk