Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Googla adlibris och visa vad du får för ads

Permalänk
Medlem

Googla adlibris och visa vad du får för ads

På jobbet upptäckte vi att om man googlar adlibris eller bokus och väljer shopping får man rätt roliga bokförslag. Jag behövde inte ens välja shopping och fick detta:
https://imgur.com/a/gT8Im0T
Orgasmera mera
Våga... *******
James Fjong

Vad beror detta på?

Permalänk
Medlem

Är det inte så att förslagen baseras på tidigare sökningar?

Vad är det ni gör på jobbet?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Får exakt samma förslag, och jag har garanterat inte sökt på nåt av det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Jag med ^^

Och jag hoppas ingen sökt på såna grejer på min jobblaptop

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Samma här.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

Samma

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Haha, det är ju extremt lustigt

Hur är det möjligt? Kan ju knappast vara storsäljarna?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlogios:

Vad beror detta på?

Någon har betalat Google mer än konkurrenterna för att synas på sökordet "adlibris". Varför? Antingen som PR-kampanj (se denna tråd), for shits and giggles eller för att kostnaden är så låg att det faktiskt lönar sig.

Permalänk
Medlem

Min sambo fick förslag på böcker om smink och mode, men hennes kollega fick också snuskböckerna som förslag. Än så länge är gemensamma nämnaren att sökaren är man.

Permalänk
Medlem

Om Adlibris har en kampanj om sex och relationer, kan då Google ge shoppingföslag på böcker i ämnet men från andra företag?

Adlibris är just nu så sexuellt att söker du på adlibris, tänker Google, måste det ju vara böcker om ämnet du söker?

Permalänk
Medlem

Sökte med en nyinstallerad virtuell maskin samt min primära och fick samma resultat.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."