Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Två bredbandsabonnemang på samma personnummer men olika bostäder

Permalänk

Två bredbandsabonnemang på samma personnummer men olika bostäder

Jag kommer framöver periodvis bo i två olika bostäder och kommer behöva en bredbandsuppkoppling i båda bostäderna. Är det möjligt att som privatperson ha två (olika) abonnemang (helst hos samma operatör, Telenor) i två bostäder? Detta kanske är självklart för vissa men har aldrig behövt göra det innan så är lite osäker på hur det fungerar

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Varför inte bara ringa operatören och fråga direkt? De bör ju rimligtvis kunna ge bästa möjliga svar!

Utan att ha någon som helst aning så skulle jag gissa att det inte är konstigare än att ha två mobil-abonnemang.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Varför inte bara ringa operatören och fråga direkt? De bör ju rimligtvis kunna ge bästa möjliga svar!

Utan att ha någon som helst aning så skulle jag gissa att det inte är konstigare än att ha två mobil-abonnemang.

Haha, på något sätt föll det mig inte i tanken att göra det. Jag kontaktar dom nu

Tack!

Permalänk
Medlem

Ja det går, I alla fall hos telenor.

Jag har just nu ett abonnemang i Stockholm och ett i Västerås

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Som ovan bekräftat så går det, iaf hos telenor och antagligen alla andra också.

Permalänk

Yes, som ni säger så var det inga problem alls, iallafall hos Telenor.

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att kolla upp om den extrakostnad det innebär är avdragsgill också om det är dubbel bosättning.