Permalänk
Medlem

@Role_Model:

Ok tack för info :). Hur upplever du shadow? Som student är inköp av ny dator långt in i framtiden. Men en tjänst som detta kan vara värt

Permalänk
Skrivet av Badmondy:

@Role_Model:

Ok tack för info :). Hur upplever du shadow? Som student är inköp av ny dator långt in i framtiden. Men en tjänst som detta kan vara värt

Jag provade shadow en månad för ca ett halvår sedan, det var till det gamla priset och med datacenter i Paris (jag skapade då mitt konto på den brittiska sidan, i tron att datacentret låg i Storbritannien). Dessutom hade jag inte fiber hemma utan delade nät med grannen. Fördröjningen var då för påtaglig och det kändes för dyrt för att fortsätta. Vad jag hade för ping minns jag inte.

Nu har jag dock eget fiber hemma och har skapat ett konto på den tyska sidan, med datacenter i Amsterdam och väntar på att kontot ska komma igång i februari. Min ping mot adressen som någon länkade ovan är 27-30 ms, och jag minns från den tiden jag spelade Q3A att allt under 50 ms kändes gott nog, så jag tror absolut att jag kommer bli nöjd när jag väl är igång (till ett bra pris dessutom).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@Role_Model:

Ok tack för info :). Hur upplever du shadow? Som student är inköp av ny dator långt in i framtiden. Men en tjänst som detta kan vara värt

Jag har kört Shadow vid två tillfällen nu, ena gången var förra hösten ca 1 månad och då fungerade det som förväntat men tyckte det var lite för dyrt och jag använde det inte tillräckligt ofta.

För 2 månader sedan tecknade jag nytt abonnemang och har kört lite mer, mestadels Destiny 2.
Är galet nöjd med hur bra det flyter på och jag själv märker inte av någon latency alls.

Visst, det är lite buggigt med musen ibland vid första uppstart men det löser sig efter en omstart.
Köra över WiFi fungerar inte bra för mig, det är för mycket packetloss som gör att bilden fryser nån sekund, kör jag med kabel är det däremot inga problem och det flyter på klockrent.

Med nuvarande hårdvara kan jag klämma ut 2160p / 144hz i dom flesta "nygamla" spel och med den nya hårdvaran dom ska släppa i Februari lär det bli ännu bättre.

Kan varmt rekommendera denna tjänst om man har tänkt att spela ofta men ska du bara köra nångång då och då kanske Stadia är ett bättre alternativ kostnadsmässigt.

Permalänk
Medlem

@ndr:

Vad har du för uppkoppling och vad får du för resultat med Speedtest.net

Mot server i amsterdam ( Serverius Connectivity) 713 km bort
Får jag:

Ping: 30 ms
Jitter: 2,2 ms
Förlust: 0 %

Upp: 80,6 Mbps
Ner: 98,6 Mbps

Detta är över wifi så med ethernetkabel i kopplad lär pingen förbättras.

Mot server i Malmö ligger min ping på 10 över wifi, 6 på kabel.

Ned: 95,2
Upp: 110

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@ndr:

Vad har du för uppkoppling och vad får du för resultat med Speedtest.net

Mot server i amsterdam ( Serverius Connectivity) 713 km bort
Får jag:

Ping: 30 ms
Jitter: 2,2 ms
Förlust: 0 %

Upp: 80,6 Mbps
Ner: 98,6 Mbps

Detta är över wifi så med ethernetkabel i kopplad lär pingen förbättras.

Mot server i Malmö ligger min ping på 10 över wifi, 6 på kabel.

Ned: 95,2
Upp: 110

Jag är inte hemma just nu men brukar ha runt 25-30ms från Stockholm till Amsterdam om jag minns rätt, sitter på 250/100 lina.

EDIT: Körde Speedtest mot Amsterdam (Serverius Connectivity) och fick följande med kabel (wifi är ingen idé för då blir det packet loss i Shadow):

Ping: 24
Ned: 284,19
Upp: 115,88

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats testa senaste dagarna?

Går jag in och försöker regga mig på den tyska sidan så får jag alternativen att välja mellan månad/år samt "konfig" men det står att det blir tillgängligt i april 2020.

EDIT: Jag lyckades genom NL istället

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Ni som senast skaffat konto på Shadow. Har ni kunnat välja vilken GPU eller så ni vill ha?
Jag är mest intresserad av att kunna välja ett Quadro kort.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Skrivet av Regert:

Ni som senast skaffat konto på Shadow. Har ni kunnat välja vilken GPU eller så ni vill ha?
Jag är mest intresserad av att kunna välja ett Quadro kort.

Det man kan välja är hur mycket man betalar i princip, man får då lite vassare gpu beroende på pris. I övrigt är inte abonnemanget flexibelt på det viset, frånsett att man kan öka på lagringsmängden för lite extra pengar.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Någon som har lyckats testa senaste dagarna?

Går jag in och försöker regga mig på den tyska sidan så får jag alternativen att välja mellan månad/år samt "konfig" men det står att det blir tillgängligt i april 2020.

EDIT: Jag lyckades genom NL istället

Jasså ?

Så det innebär att du inte behöver vänta till april ?

Jag beställde från Tyska sidan "boost" och de sa att jag måste vänta till april.

Undra hur länge du behöver vänta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasjh:

Jasså ?

Så det innebär att du inte behöver vänta till april ?

Jag beställde från Tyska sidan "boost" och de sa att jag måste vänta till april.

Undra hur länge du behöver vänta ?

Mitt är aktiverat och har testat lite idag från min MacBook Pro över 5GHz. Funkar faktiskt helt okej utan att ha satt mig in i någon form av optimering!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Mitt är aktiverat och har testat lite idag från min MacBook Pro över 5GHz. Funkar faktiskt helt okej utan att ha satt mig in i någon form av optimering!

Jaha. Då får jag avbeställa och köra därifrån.

Servern lär ju bli från holland också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasjh:

Jaha. Då får jag avbeställa och köra därifrån.

Servern lär ju bli från holland också.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gick det :)?

Skriver ni in eran adress här i sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

Hur gick det :)?

Skriver ni in eran adress här i sverige?

Min har inte aktiveras än.

Jo skrev min vanliga adress.De tidigare har gjort så.

Leverans var ca2 dagar om du tar bas men vill du ha kraftfullare får du vänta till april.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Mitt är aktiverat och har testat lite idag från min MacBook Pro över 5GHz. Funkar faktiskt helt okej utan att ha satt mig in i någon form av optimering!

Jag har inte fått ännu och beställde förra onsdagen, så en vecka sedan. Det skulle ta ca 2 dagar. Jag beställde från den holländska sidan du tipsade.

Undra varför inte min är aktiverad.

Kan de vara med att jag tidigare beställde från tyska sidan men avveställde då leverans var i april.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasjh:

Jag har inte fått ännu och beställde förra onsdagen, så en vecka sedan. Det skulle ta ca 2 dagar. Jag beställde från den holländska sidan du tipsade.

Undra varför inte min är aktiverad.

Kan de vara med att jag tidigare beställde från tyska sidan men avveställde då leverans var i april.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde du "Boost" (standard) eller någon av dom bättre?
Testat att höra av dig till supporten?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Beställde du "Boost" (standard) eller någon av dom bättre?
Testat att höra av dig till supporten?

”Boost” beställde jag. Var kontakt med kundtjänst och de sa att de kunde bero på högre efterfrågan och därför tar lite längre tid.

Så jag får hålla ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har precis beställt Boost. Ska bli spännande att se hur det funkar jämfört med Stadia och GFN. Finns ju en hel del fördelar för PC spelande. Även intressant att det funkade på Chromebook tycker jag. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasjh:

Jag har inte fått ännu och beställde förra onsdagen, så en vecka sedan. Det skulle ta ca 2 dagar. Jag beställde från den holländska sidan du tipsade.

Undra varför inte min är aktiverad.

Kan de vara med att jag tidigare beställde från tyska sidan men avveställde då leverans var i april.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gjorde du för att avbeställa? Tänkte göra samma som dig då tyska var vänta till juni och NL bara april

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Hur gjorde du för att avbeställa? Tänkte göra samma som dig då tyska var vänta till juni och NL bara april

Du loggar bara in på din profil via deras hemsida och sen finns en flik för att avbeställa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasjh:

Du loggar bara in på din profil via deras hemsida och sen finns en flik för att avbeställa.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Får kolla lite mer noga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Tack! Får kolla lite mer noga.

Edit. Sådär, bara vänta tills april då. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så skrev till dom och de sa att tjänsten ska börja i början av april. Så i de närmsta dagarna får man testa och se.

Hoppas de funkar bra.

Permalänk
Medlem

@niklasjh: Var det i Sverige eller i Nederländerna?
Sugen på att skaffa det, men har väntat.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Shadow kom igång idag

Skrivet av Regert:

@niklasjh: Var det i Sverige eller i Nederländerna?
Sugen på att skaffa det, men har väntat.

Tja! Servarna är i Amsterdam om du har beställt från Tyska eller Nederländska sidan.
Beställt inte från UK eller Frankrike.
Tyvärr har de inte lanserats i Sverige än.

Jag hade otroligt hög ping idag 50-100. Det var inte bra och dessutom hackade film och ljud.
Jag hade via wifi och hoppas att det kan bli mycket bättre imorgon då jag provar med kabel (måste köpa en adapter då jag har macbook Pro).

Enligt tester bör man räkna med 25-30 i ping från Amsterdam till Stockholm.

Geforcenow har mycket lägre ping då servarna är i Stockholm.

Med tiden förhoppningsvis kommer servar till Sverige för Shadow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasjh:

Tja! Servarna är i Amsterdam om du har beställt från Tyska eller Nederländska sidan.
Beställt inte från UK eller Frankrike.
Tyvärr har de inte lanserats i Sverige än.

Jag hade otroligt hög ping idag 50-100. Det var inte bra och dessutom hackade film och ljud.
Jag hade via wifi och hoppas att det kan bli mycket bättre imorgon då jag provar med kabel (måste köpa en adapter då jag har macbook Pro).

Enligt tester bör man räkna med 25-30 i ping från Amsterdam till Stockholm.

Geforcenow har mycket lägre ping då servarna är i Stockholm.

Med tiden förhoppningsvis kommer servar till Sverige för Shadow.

OK. Tack. Kanske borde köra på det med då.
Tänkte att det kunde göra två saker:
Folding@home när jag inte använder det och sen vanliga saker när man använder det. Ni som har Boost, npgon av er som har Quadrokort i nuläget?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Nu med nätverkskabel får jag 60 i ping.

Men vet att jag borde få kring 30 då kag bor i stockholm.

Har en mac book pro med nätverksadapter. Ska prova köpa en adapter till min adra windows laptop

Permalänk
Medlem

Verkar inte bli någon skillnad för mig ligger på 60 i ping.

Tror det beror på att jag har com hem och det som gör att de blir hög ping.

Det går ju att använda men hade hoppats ca 30 ping.

Permalänk
Medlem

Min vän har fiber och har 27 i ping

Skrivet av niklasjh:

Verkar inte bli någon skillnad för mig ligger på 60 i ping.

Tror det beror på att jag har com hem och det som gör att de blir hög ping.

Det går ju att använda men hade hoppats ca 30 ping.

Min vän provade fick 27 i ping riktigt bra. Tror det är min dator anslutning med Com Hem.

Han har fiber och jag FiberKoax, så inte optimalt för mig ....

Ska se om det går att göra nåt.

Permalänk
Medlem

Jag har provat nu i några dagar. (Shadow boost) Trådlöst fungerar si så där när man spelar, 5Ghz. Det går tungt ibland. Har förövrigt 1000/1000 Telenor, Stockholm. När jag kör med kabel fungerar det desto bättre. Har en ping mellan 19-24 mot Nederländernas datacenter. Mycket sällan den har varit över. Streama filmer och spel fungerar förvånadsvärt bra. Men inte perfekt. Man känner av att det finns delay när man drar runt med musen. Jag spelar mest Battlefield 1/V. Pingen på spel servarna har varit runt 10-15 för mig. Ska prova ett par dagar till.. Är du hardcore FPS spelare så kommer det nog inte fungera. Men för nöjes spela, ja absolut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostn:

Jag har provat nu i några dagar. (Shadow boost) Trådlöst fungerar si så där när man spelar, 5Ghz. Det går tungt ibland. Har förövrigt 1000/1000 Telenor, Stockholm. När jag kör med kabel fungerar det desto bättre. Har en ping mellan 19-24 mot Nederländernas datacenter. Mycket sällan den har varit över. Streama filmer och spel fungerar förvånadsvärt bra. Men inte perfekt. Man känner av att det finns delay när man drar runt med musen. Jag spelar mest Battlefield 1/V. Pingen på spel servarna har varit runt 10-15 för mig. Ska prova ett par dagar till.. Är du hardcore FPS spelare så kommer det nog inte fungera. Men för nöjes spela, ja absolut.

Tecknade mig igår för NL.
Får se när det kommer.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.