Microsoft lägger ner Internet Explorer för mac.

Permalänk

Microsoft lägger ner Internet Explorer för mac.

Microsoft lägger ner Internet Explorer för mac! Trevligt tycker jag, gillar inte Explorer.. Men jag är ändå lite orolig. Lägger dom ner tex Office för mac tror jag Apple får det svårt..
Får isåfall hoppas Apple investerar lite pengar i Open Office!

Läs mer här:
http://www.pcpro.co.uk/news/news_story.php?id=43191

Permalänk
Medlem

nehepp... jag som tyckte så bra om MacOSX så tar dom bort en av de viktigaste delarna i det...

Jag gillar IE, tycker den är bättre än alla andra browsers... .slut

Permalänk
Hedersmedlem

utmärkt, nu behöver de bara lägga ner windowsversionen också, så kan webben bli beboelig igen.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
utmärkt, nu behöver de bara lägga ner windowsversionen också, så kan webben bli beboelig igen.

Precis!

Man ska följa Internet Standarder om man gör en Webläsare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
nehepp... jag som tyckte så bra om MacOSX så tar dom bort en av de viktigaste delarna i det...

Jag gillar IE, tycker den är bättre än alla andra browsers... .slut

Mac-versionen av IE har alltid varit sämre än den till Win. Och Safari är faktiskt bättre än IE någonsin varit, utan tvekan.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem

Gött... har alltid hatat IE... Mac-versionen klarade inte ens att centrera text med css...

Visa signatur

AMD Athlon 2200+@1900Mhz, GeForce4 Ti4400, 512MB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
Precis!

Man ska följa Internet Standarder om man gör en Webläsare!

Om man nu inte driver ett företag som är så pass stort att man kan sätta sina egna standarder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag blir förvånad att så många surfar med IE, trots alla säkrehetsluckor och alla "problem" med standarna osv.

Visa signatur

printk("<0>Sorry, your computer just sucks\n");

Permalänk
Medlem

Alla webläsare har sina säkerhetsluckor.
Problem med standarder upplever inte IE-användare, det är nämligen de som sätter standarden.

Visa signatur

"Nobody knows the age of the human race, but everybody agrees that it is old enough to know better."

Permalänk
Medlem

Håller med NeM, Safari for eveah

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvy
Alla webläsare har sina säkerhetsluckor.
Problem med standarder upplever inte IE-användare, det är nämligen de som sätter standarden.

naturligtvis, men det finns ingen browser som haft så MÅNGA och så DUMMA luckor som IE.
Vad gäller standarder så har IE inte ens korrekt stöd för png än, ett format som varit w3c-standard sedan 1996.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Internet Explorer för Mac har faktiskt korrekt stöd för PNG.

Permalänk
Medlem

Det där är så dumt. Alla browsers utom IE för windows klarar PNG korrekt. Otroligt irriterande.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Det där är så dumt. Alla browsers utom IE för windows klarar PNG korrekt. Otroligt irriterande.

I Agree, så jävla kasst av dom är det verkligen. Men dom som använder IE får skylla sig själva..

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

oo, vad ledsen jag blir, NOT! :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Permalänk
Medlem

jag diggar allt som nyttjar gecko fast firebird ligger närmast om hjärtat, SÅ jävla smidigt lixom

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Inaktiv

Det är alltid bra att ränsa ur virus ur system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Det är alltid bra att ränsa ur virus ur system.

Lite irriterande dock att de (MS) köper Rav Antivirus och lägger ner Linuxvarianten av densamma.

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assar
Lite irriterande dock att de (MS) köper Rav Antivirus och lägger ner Linuxvarianten av densamma.

fins typ 5 virus var av 4 är till redhat typ.
Min kompis annser la dom programen rätt överflödiga och det låter ju rätt lågiskt.

Permalänk
Medlem

Dessutom är alla *nix inte alls lika känsliga mot virus som Wintendo, eftersom de är riktiga fleranvändarsystem.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem

Det är en principsak och ett mått på hur mkt "goodwill" som finns i Ms. Angående nerläggningen av antivirusprogrammet alltså. Visar prefekt att MS har ingen goodwill alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
fins typ 5 virus var av 4 är till redhat typ.
Min kompis annser la dom programen rätt överflödiga och det låter ju rätt lågiskt.

Icke alls så. Många använder linuxmaskiner som mailservrar för winburkar, och då kan det vara ganska trevligt att medelst ett lämpligt antivirusprogram rensa de mail som kommer in direkt på mailservern.

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk

Så ser jag på det hela.
Skål och god web.

Visa signatur

Varför går inte allt i livet att köra med -f?

Permalänk
Medlem

Master[B] : ett virus som kommer in i ett nix-system omfattar bara den user som kör filen/läser mailet, om du spelar wintendo på din WS och använder outlook utan antivirus är det du som bara är dum ärligt att köra Outlook är som att be om en stor dase i rumpan, det optimala vore en virituell miljö (typ Wmware) där man läser mail. eller så skippar du windows och kör nix vill du inte ha virus, enkelt använd inte windows

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

techonognu: Master[B] menade att progammet filterar bort virus ur mail. Det är just vad Rav Antivirus gör. Det är bra för dem som har någon Linuxburk som mailserver åt Windowsburkar, som sagt.

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"