Permalänk
Medlem

Skänkes om någon behöver

Har svårt att tro att någon behöver, men vill i alla fall fråga innan jag slänger (miljö).

1 st Zalman 120mm fläkt med 4 pin Molex strömtillförsel.

Delar till en Rajin RAIJINTEK JUNO X - Socket 1151. RGB fungerar fint, har något hack i kylflänsen. Det som är trasigt är de push pins som skall hålla fast moderkortet. De saknas på bilden.

Lite olika kablar till modulära nät agg. Oklart vilken modell, men minst två olika och åtminstonde någon av dem borde vara till et Fractal Design Newton R1 eller R2:
1st kabel märkt VGA: 8 pin koppling mot PSU. 6+2 mot grafikkort. (BORTA)
2st kabel märkt 6+2: 6 Pin koppling mot PSU. 6+2 mot grafikkort. (BORTA)

Kan hämtas i Spånga eller skickas mot fraktkostnad men troligen nte värt det.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Om du skickar behöver jag verkligen den

Permalänk
Medlem

Har ett par Fractal Design PSUer som saknar grafikkortskablar. Tar dem gärna om du kan skicka dem. Du har PM @winona2k !

Permalänk

Jag köpte precis ett nätagg, corsair rm650x som saknade grafikströmkablar, jag har tänkt köra ett gtx 1060 så behöver väl egentligen en. Vet inte om denna passar, men det hade varit guld för mig!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Medlem

Är i stort behov av fläkten egentligen men gissar att frakten skulle kanske bli lite dyr?

Permalänk
Medlem

Hejsan,

jimmyjohansson84: har ditt nätagg 8 pin utgångar i PSU? I sånt fall kan jag skicka dig:
8 pin koppling mot PSU. 6+2 mot grafikkort. Så får du testa.

hanek212: Jag tror de två med 6 Pin mot PSU är Fractal. Kolla om det verkar stämma med dina agg så skickar jag dom.

Tobitheo: Hitta ett fraktalternativ du ösnkar så skickar jag mot den exakta kostnaden. Jag antar att det är Xalman fläkten som avses?

Permalänk
Medlem

Jag jagar också pcie-kablar med 6pin mot psu. Betalar gärna för dem om inte hanek212 behöver dem. Och om nån annan har såna liggande skicka gärna pm till mig.

Permalänk
Skrivet av winona2k:

Hejsan,

jimmyjohansson84: har ditt nätagg 8 pin utgångar i PSU? I sånt fall kan jag skicka dig:
8 pin koppling mot PSU. 6+2 mot grafikkort. Så får du testa.

hanek212: Jag tror de två med 6 Pin mot PSU är Fractal. Kolla om det verkar stämma med dina agg så skickar jag dom.

Tobitheo: Hitta ett fraktalternativ du ösnkar så skickar jag mot den exakta kostnaden. Jag antar att det är Xalman fläkten som avses?

Såhär ser det ut på nätagget

https://photos.app.goo.gl/dHpfNWudgg2E3gG16
Tror du att den kabeln passar så tar jag det gärna om du kan skicka! Har du swish så skickar jag fraktkostnad så fort du vet vad den blir

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Medlem

@IDogg: Om inte de passar till Henke så får du dem mot fraktkostnad.

Permalänk
Medlem

@jimmyjohansson84:

Det ser ut att passa men man vet ju aldrig. Upp till dig. Skicka PM med adress så skickar jag kabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winona2k:

Hejsan,

jimmyjohansson84: har ditt nätagg 8 pin utgångar i PSU? I sånt fall kan jag skicka dig:
8 pin koppling mot PSU. 6+2 mot grafikkort. Så får du testa.

hanek212: Jag tror de två med 6 Pin mot PSU är Fractal. Kolla om det verkar stämma med dina agg så skickar jag dom.

Tobitheo: Hitta ett fraktalternativ du ösnkar så skickar jag mot den exakta kostnaden. Jag antar att det är Xalman fläkten som avses?

Jadu egentligen bara ett som iaf skyddar fläktbladen någorlunda. Är inte så kräsen men vore ju isf kul om den kom fram hel 😂

Permalänk
Avstängd

Behöver fan, kan betala frakt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Jadu egentligen bara ett som iaf skyddar fläktbladen någorlunda. Är inte så kräsen men vore ju isf kul om den kom fram hel 😂

44k som vanligt brev med postnord.
63kr som skicka lätt som möjliggör bättre packning.

ELLER

Så köper du denna fraktfritt:
https://www.inet.se/produkt/6308917/inet-tyst-chassiflakt-120...

Vilket jag rekommenderar, varför betala 63% av priset för en gammal fläkt när du får en helt ny för nästan samma pris. Tror det mest är värt för någon som kan hämta gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winona2k:

44k som vanligt brev med postnord.
63kr som skicka lätt som möjliggör bättre packning.

ELLER

Så köper du denna fraktfritt:
https://www.inet.se/produkt/6308917/inet-tyst-chassiflakt-120...

Vilket jag rekommenderar, varför betala 63% av priset för en gammal fläkt när du får en helt ny för nästan samma pris. Tror det mest är värt för någon som kan hämta gratis.

Jo va lite som jag trodde. Får tacka ändå för tiden men väljer nog en ny fläkt med tanke på kostnaden

Permalänk
Medlem

Är cpu kylaren kvar? Kan gärna ta den

Permalänk
Medlem

@Ardaburc: Absolut, notera att den saknar push pins enligt beskrivning. Hämtar du på plats? PM:a mobilnummer i sånt fall så vi kan hitta en tid.

Permalänk
Medlem

Bara fläktarna kvar.

Permalänk
Medlem

@winona2k: kan man hämta fläktarna?

Permalänk
Medlem

Japp pm mobil så smsar jag

Permalänk
Medlem

0761482204, vart kan jag hämta fläkten?

Permalänk
Medlem

Fläktarna finns kvar.