Hjälp med inköp av Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hjälp med inköp av Nintendo Switch

Hej!

Skall inhandla en Nintendo Switch för familjen men har lite svårt att lista ut vad man behöver.

Någon som har lust att titta igenom min kundvagn och se om det är något som missats? Förutom spel såklart.

1-4 kommer att spela samtidigt.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13426521

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Joycondockan kan ladda 4 st på en gång eller?
Köp till ett skärmskydd i härdat glas och smacka dit det första du gör.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Japp, den kan ladda 4st på en gång.

Tack för tipset med skärmskydd! Det ligger med nu också!

Tror du minneskortet är för hardcore eller är det ok?

Permalänk
Medlem

Skulle köpt två orignal pro kontrollar och skippat laddstationen+joycon, de är inte jätteroliga att spela med, fungerar mer i ”nödsituation” till t.ex. mariokart, kör hellre med procontrollern.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Highspeed hdmi kabel, switchen är kinkig med lågkvalite kablar. (ingen bild...)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

@KejN: jag har ett 128Gb i min. På det har jag 4 spel som jag köpt digitalt, och har 84Gb ledigt fortfarande.
Det största spelet är skyrim som tar upp 14.5Gb, de andra spelen är under 10Gb styck.

De flesta spelen jag sett i e-butiken tar upp mindre än 10Gb styck.

I den där väskan följer det med fack där du kan ha spel och även sdkort om du har flera stycken. Har en likadan, smidig!

Men hellre ett för stort sdkort än för litet. Här i familjen är det bara jag som spelar på vårt men ni kommer kanske köpa fler spel digitalt om ni är fler som spelar. Jag köper nåt spel här och där när det är rea och det finns huuuuur mycket indiespel som helst som är på rea typ hela tiden om man gillar det.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Skulle köpt två orignal pro kontrollar och skippat laddstationen+joycon, de är inte jätteroliga att spela mer, fungerar mer i ”nödsituation” till t.ex. mariokart, kör hellre med procontrollern.

Kommer att bli mycket Mario Kart, så där av extra joycon. Men extra kontroller är inte fel som du säger. Ta bort extra joycon och laddstationen för en extra kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Highspeed hdmi kabel, switchen är kinkig med lågkvalite kablar. (ingen bild...)

Tack! Lägger till detta!

Permalänk
Avstängd

Tänk på att du behöver en äldre version av switch för att kunna köra Android, om du nu skulle vara intresserad av att t'ex stream'a steam-spel i sängen eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Kommer att bli mycket Mario Kart, så där av extra joycon. Men extra kontroller är inte fel som du säger. Ta bort jouren och laddstationen för en extra kontroller.

Smårattarna till joycon då (de två som följer med konsollen) och usb-c laddare (om du inte redan har) och skulle valt orginal pro kontrollrar istället för 8bitdo, orginal är riktigt bra!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Tack! Lägger till detta!

Verkar ingå, så du kan nog skippa kabeln. (har orignal switchen så kom inte ihåg om det följde med eller inte)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Smårattarna till joycon då (de två som följer med konsollen) och usb-c laddare (om du inte redan har) och skulle valt orginal pro kontrollrar istället för 8bitdo, orginal är riktigt bra!

Tack för tipset med USB-C laddare!

Är inte original kontrollen ganska stor? Eller kanske bara jag som tror detta. Det var tipset jag fick med den jag har valt för att den är lite mindre och lättare att hålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Verkar ingå, så du kan nog skippa kabeln. (har orignal switchen så kom inte ihåg om det följde med eller inte)

Ok, Nice! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Är inte original kontrollen ganska stor? Eller kanske bara jag som tror detta. Det var tipset jag fick med den jag har valt för att den är lite mindre och lättare att hålla.

Original Pro-kontrollern? Nej, jag har mest sett en del som klagat på att den är för liten. I mitt tycke är den ungefär lika stor som en Xbox 360-kontroller men mindre klumpig (och betydligt mindre plastig). De är rätt dyra, men håller väldigt hög kvalité och har väldigt bra batteritid.

Något att tänka på med 8bitdo-kontrollern (och andra tredjepartskontroller) är att det inte går att väcka Switchen med den, så har man den kopplad till TV:n så måste man väcka den med knappen på Switchen. Med en originalkontroller så räcker det med att bara trycka på home-knappen på kontrollern för att väcka switchen. En ganska liten detalj, men något som kanske kan bli drygt i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Är inte original kontrollen ganska stor? Eller kanske bara jag som tror detta. Det var tipset jag fick med den jag har valt för att den är lite mindre och lättare att hålla.

Stor, men hela konsollen är ju byggd för barn, så tror inte det är något problem även med mindre barn (om de nu inte är jätteunga, men då har du ju meddöljande joycons)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Stor, men hela konsollen är ju byggd för barn, så tror inte det är något problem även med mindre barn (om de nu inte är jätteunga, men då har du ju meddöljande joycons)

Skrivet av perost:

Original Pro-kontrollern? Nej, jag har mest sett en del som klagat på att den är för liten. I mitt tycke är den ungefär lika stor som en Xbox 360-kontroller men mindre klumpig (och betydligt mindre plastig). De är rätt dyra, men håller väldigt hög kvalité och har väldigt bra batteritid.

Något att tänka på med 8bitdo-kontrollern (och andra tredjepartskontroller) är att det inte går att väcka Switchen med den, så har man den kopplad till TV:n så måste man väcka den med knappen på Switchen. Med en originalkontroller så räcker det med att bara trycka på home-knappen på kontrollern för att väcka switchen. En ganska liten detalj, men något som kanske kan bli drygt i längden.

Tack för all info, blir originalkontrollen isåfall om den inte är så stor. Tusen tack!

Permalänk
Medlem

Hoppas ni blir nöjda och får mycket glädje av den!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

håller med daskedennis jag har själv en switch och det första jag gjorde var att smälla på ett skärmskydd
angående minneskort så köpte jag ett SanDisk Ultra 200 GB microSDXC Class 10
funkar hur bra som helst men ser att inte inet har dom men jag köpte mina grejer på webhallen

Permalänk
Medlem

Jag köpte en begagnad switch till julklapp åt barnen. Plussade på med ett par joycons till (så de kan spela med kompisar och kusiner) och en pro controller. Barnen har på drygt 2 månader inte rört pro-controllern, trots att de är vana med wii u pro controller och Xbox 360 etc. Det blir nog jag som får använda den. 650 kr på Amazon. Känns som ett säkrare köp än tredjeparts gällande motion control osv. Följde med USB-c kabel men inte laddare. Laddare behövs inte, man kan koppla kabel till switchens dock eller valfri usb-uttag antar jag.

Köpte även ett 256gb transcend minneskort därifrån för ca 300. Tror 200gb brukar vara mer prisvärda, har ett sådant SanDisk ultra till wii u.

Har 5 m billig hdmi-kabel skarvad till Nintendo originalkabel kopplad till automatisk hdmi - switch, funkar prima. Så inte alltid kinkigt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

shit va dyrt.. över 6000 spänn o då inte ens med några spel? ja det är verkligen ingen billig konsoll switchen trots att den riktas till barn... lägg in ett par spel o man är nästan uppe i en månadslön.. makalöst...

Permalänk
Medlem

Jag hoppar in här. Är troligen också på gång att köpa en Switch, som det kommer spelas en hel del Mario Kart på. Det finns väl sådana där små plastrattar... ja sådana här alltså, Joy-Con Wheel Pair:
https://www.webhallen.com/se/product/260633-Nintendo-Switch-J...

Min tanke är att en sådan ska göra det lättare för en fyraåring att spela. Han har ännu lite svårt för kopplingen mellan styrspak och vad som händer på skärmen, men en ratt vet han vad det är.

Har ni testat? Vad tror ni?

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horvendile:

Jag hoppar in här. Är troligen också på gång att köpa en Switch, som det kommer spelas en hel del Mario Kart på. Det finns väl sådana där små plastrattar... ja sådana här alltså, Joy-Con Wheel Pair:
https://www.webhallen.com/se/product/260633-Nintendo-Switch-J...

Min tanke är att en sådan ska göra det lättare för en fyraåring att spela. Han har ännu lite svårt för kopplingen mellan styrspak och vad som händer på skärmen, men en ratt vet han vad det är.

Har ni testat? Vad tror ni?

har inte testat, har dock svårt att tro att det fungerar bra. Men likväl kan det kanske vara en rolig pryl för barn. Mariokart har en del assists för barn som man kan slå igång. Så att dom inte kör av banan så lätt och får lite styrhjälp i kurvor.

https://www.polygon.com/2017/4/28/15475694/mario-kart-8-delux...

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Mariokart har en del assists för barn som man kan slå igång. Så att dom inte kör av banan så lätt och får lite styrhjälp i kurvor.

Ja det är faktiskt hela anledningen till att jag kommer skaffa det till Switch. Jag har det redan till Wii U och har väl egentligen spelat sönder det, men för fyraåringen är läget ett annat.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2