Steelseries Arctis 7 som piper av bara fan?

Permalänk
Medlem

Steelseries Arctis 7 som piper av bara fan?

Har sedan ett år haft ett par Steelseries Arctis 7 och är över lag nöjd med dem förutom att de piper lite då och då.
Nu på senaste tiden tycker jag att de piper oftare och så pass mycket att det är störande.
Sitter och ser film/youtube eller spelar och de piper utav olika anledningar som jag inte kan förstå?!!?
Kollar laddningen och den är ok. Ljudet störs och sprakar ibland till i samband med ett pip?
Sändaren är max 2-3 meter ifrån och inget som är i vägen, så avståndet kan inte spela någon roll.
Har letat efter någon som har liknande fel men inte hittat något.
Fler som har liknande problem eller lyckats lösa detta pipande?

Visa signatur

I5 12600K 3,7GHz, Asus Prime Z690-A, Fury Beast DDR5 4800MHz 16GB, Kingston NV2 M.2 SSD 1TB, WD Black SN770 NVMe SSD 2TB, WD Blue WD40EZRZ 64MB 4TB, Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti, EK Waterblocks EK-AIO 240, Phanteks Enthoo Pro M, Corsair RM750X 750W, AOC CU34G2X 34"

Permalänk

Har haft 2 par Arctis 7 och ett par Siberia 800. Inget av dom har haft problemet du beskriver så det måste vara något fel som gör att dom tappar kontakten?

Kontakta butiken där du köpte dom och be att få dom reparerade eventuellt att dom skickar ut nya.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Har likadant heasdset som du och får samma "pip" när jag går ut och hämtar mat i köket (en bit iväg med betongväggar). Headsetet tappar kontakten och återansluter direkt igen, därav pipet.

Så mest troligt är det något fel som gör att headsetet tappar kontakten och återansluter direkt.

Permalänk
Medlem

Jo, jag har också haft det där problemet några gånger. Sprakandet kan vara väldigt högt, förmodligen hälsovådligt högt. Verkar inte vara begränsat till 7:an då en polare också har det på sin 5:a.

Ingen av oss har lyckats förstå varför eller hur man kan undvika det, sorry.

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra genom 3,5 mm och se om det hjälper? Om inte är det något med det trådlösa. Testa sätta mottagaren precis bredvid dig och se om frekvensen på felet avtar. Har ni gjort några andra ändringar i huset? Hörlurarna är ganska känsliga för störningar även om de har bra range i övrigt. Räcker med att jag öppnar kylskåpsdörren i köket så får jag "pip".

Visa signatur

The master has failed more times than the novice has tried.