Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp.. Xbox förstärkare! hdmi 2.1

Permalänk
Medlem

Hjälp.. Xbox förstärkare! hdmi 2.1

Hej ska updatera mitt hemmaljud då jag bytt min tv till LG oled C9 som klarar 4k 120hz över hdmi.
Då är ju problemet förstärkaren..
behöver jag byta förstärkare? anv HK avr 165 idag men då kan jag väl bara köra över optisk kabel? Missar jag nå större ljudkvalitet så eller bör man uppgradera sin förstärkare med ?
Anv 3 st DLS flatbox (inga bakhögtalare) och 1st Dynavoice Challenger Sub 8. Funderar på att köpa 1 till om det blir förstärkar byte.

Permalänk
Medlem

Vill du ha Dloby true hd och DTS HD (okompremerat ljud) samtidigt som 4k så behöver du en ny reciver.
Kan du klara dig med komprimerat ljud så behöver du inte det. Då kan du köra på toslink från tvin, eller än bättre hdmi arc om resivern stödjer det.

Oavsett så rekommenderar jag dig att vänta med ny reciver till det att hdmi 2.1 fins i fler reciverar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror du tjänar mest ljudkvalitet genom att uppgradera högtalarna och se till att de kan placeras där de borde stå. Du borde först och främst se till att uppgradera till surroundljud innan du oroar dig om smådetaljer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.