Permalänk

Google maps tidslinje

Hej!

Har en fundering kring google maps tidslinje.

Hur exakt är den egentligen, och kan den visa fel?

Har två telefoner, varav jag har en och en annan person har den andra. Mitt konto är inloggat på båda telefoner, plus att den andra personen konto också är inloggat på den andra telefonen.

Ser klart och tydligt var jag har varit på tidslinjen - och uppgifterna stämmer till 100%.
Utöver det ser jag att den andra personen har varit på plats X, men detta förnekas av denne, utan det sägs att den faktiskta positionen är ungefär en mil därifrån.
Kartan visar att positionen är på plats X ett flertal gånger samtliga dagar i veckan och idag att denne har förflyttat sig från plats X till den påstådda positionen Y.

Jag blev meddelad att telefonen har varit avstängd hela veckan.

Frågeställningen är därmed: Kan den ens skicka en lägesrapport när den är avstängd?
Kan den verkligen visa så fel?
Eller är det helt enkelt, som jag tror, dumheter - och den har varit på position X hela tiden?

Permalänk
Medlem

Jag upplever att den är väldigt exakt. Jag litar mer på google än personen i ditt fall

Permalänk
Hedersmedlem

För mig iallafall, så är den väldigt exakt. Någon enstaka gång den den verkar ha fel med något kvarter om telefonen varit batterisparläge eller liknande.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag har inte direkt hårdtestat, men för mig verkar den fungera korrekt!

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om att den visar fel. Iaf google maps platsdelningen. Den visade att jag var i göteborg typ 20 mil från där jag bor. Detta beror oftast på att man är i närheten av en AP som google tror är i göteborg. Hände tex vid melodifestivalen när jag besökte en deltävling för 3 år sedan. Eftersom jag var näre en AP som google innan hade sett i GBG placerades jag där. Var bra när man spelade pokemon så man kunde fånga lite i gbg innan man slungades tillbaka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Config_Exe:

Hej!

Har en fundering kring google maps tidslinje.

Hur exakt är den egentligen, och kan den visa fel?

Har två telefoner, varav jag har en och en annan person har den andra. Mitt konto är inloggat på båda telefoner, plus att den andra personen konto också är inloggat på den andra telefonen.

Ser klart och tydligt var jag har varit på tidslinjen - och uppgifterna stämmer till 100%.
Utöver det ser jag att den andra personen har varit på plats X, men detta förnekas av denne, utan det sägs att den faktiskta positionen är ungefär en mil därifrån.
Kartan visar att positionen är på plats X ett flertal gånger samtliga dagar i veckan och idag att denne har förflyttat sig från plats X till den påstådda positionen Y.

Jag blev meddelad att telefonen har varit avstängd hela veckan.

Frågeställningen är därmed: Kan den ens skicka en lägesrapport när den är avstängd?
Kan den verkligen visa så fel?
Eller är det helt enkelt, som jag tror, dumheter - och den har varit på position X hela tiden?

Låter som ett spännande fall.
Mest nyfiken att få veta om din "kompis" är otrogen kanske.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Låter som ett spännande fall.
Mest nyfiken att få veta om din "kompis" är otrogen kanske.

Tänkte exakt samma tanke. Låter som någon försöker spåra en partner lite halvt olagligt och osmakligt sådär.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle nog säga att det där kan variera. Ofta är angivelsen väldigt rätt för mig. Men jag har en hel del exempel när google maps plastshistorik helt kajkat ur och visar positionen fel på nån kilometer eller två. Det här händer även under tiden jag är ute och cyklar. Ibland blir rutterna så jädra knäppa när jag i efterhand tittar på hur jag rört mig. Helt off.

Så ibland fungerar det bra, och ibland är det helt enkelt fel.

Någon hundraprocentig tillförlitlighet kan jag absolut inte ge maps.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled