Permalänk
Medlem

Har precis hittat det säkraste skyddet

Permalänk
Avstängd

https://www.zerohedge.com/markets/meanwhile-costco-brooklyn-h...

Nu börjas det på riktigt att de i USA samlar på sig mat och toalettpapper i stora mängder.
Tror ni detta kan bli ett problem för oss i Sverige med att folk börjar panikhandla mat etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://www.zerohedge.com/markets/meanwhile-costco-brooklyn-h...

Nu börjas det på riktigt att de i USA samlar på sig mat och toalettpapper i stora mängder.
Tror ni detta kan bli ett problem för oss i Sverige med att folk börjar panikhandla mat etc?

Problem vet jag inte. Tror inte varorna kommer ta slut. Har handlat online via Willys & Coop. Dock var desinfektionen slut. Samt billigaste läsken och Lambi toapapper

Permalänk
Medlem

Det finns en mask med klassifikationen IIRS som skyddar mot fukt/vätska. Enligt folkhälsomyndigheten så sprids Corona igenom host/nysningar och sedan vidare igenom droppsmitta och när man tar på sig själv i ansiktet. Ska man ha en mask så får man se till att den har korrekt klassificering, annars smiter fukt med patogenet igenom. Har däremot ingen koll på om IIRS finns för vanliga konsumenter eller enbart inom sjukvården.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TimeCommando:

Det var inte bara ett fall. Deras bedömning suger.

Yes du hade rätt. Dubbelkollade. 0.01-0.08% var dödligheten. Men hade ingen aning att mellan 700-1400 miljoner blev smittade. Hoppas verkligen inte det blir likadant nu.

Nej, det får man verkligen inte hoppas 😁 Skulle innebära 10-30 miljoner döda x)

Permalänk
Inaktiv

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/smittskyddsl%C3%A4kar...

Sen sa de på Nyhetsmorgon att man skulle ringa 1177 om man hade Hosta, feber och ansträngd andning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://www.zerohedge.com/markets/meanwhile-costco-brooklyn-h...

Nu börjas det på riktigt att de i USA samlar på sig mat och toalettpapper i stora mängder.
Tror ni detta kan bli ett problem för oss i Sverige med att folk börjar panikhandla mat etc?

I Japan handlar det om ett Tweet som påstod att toalettpappret tillverkas i Kina, vilket inte ens är sant.. Kan inte tänka mig vad de har för ursäkter i USA, annat än "i Japan tog toalettpappret slut" kanske.

Det är säkert tillbaka på hyllorna inom några dagar, sen har alla ägg på ansiktet. (fungerar det uttrycket på svenska?)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gabriel15:

https://www.zerohedge.com/markets/meanwhile-costco-brooklyn-h...

Nu börjas det på riktigt att de i USA samlar på sig mat och toalettpapper i stora mängder.
Tror ni detta kan bli ett problem för oss i Sverige med att folk börjar panikhandla mat etc?

Blir det att dom sätter områden i karantän så kommer folk handla upp allting på närmaste butik. Då kan det ta slut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KesoB:

Så ingen ide att stressa upp alla och skapa falsk rädsla

Det är väl snarare brist på fakta som skapar rädsla, vad som diskuteras är om viruset även kan vara i aerosolform dvs bundet till partiklar.

Jag är ganska säker på att man borde ha facit på det här från flygplans filter i ventilationsanläggningar. Aerosoler fångar man då lätt om man har ett fungerande filter i ett flygplans ventilationsanläggning. Men om så så skapar det då ett arbetsmiljöproblem för markpersonal.
Så vi behöver fakta om det här.

USA's statsepidemolog gick ut med att folk måste sluta köpa masker för nu är det brist så att vårdpersonal inte får tag på masker.

https://twitter.com/Surgeon_General/status/123372578528393216...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

De som sitter i Karantän i UAE har kört lite youtube-videos där de visar hur de fått mat utanför dörren.
Så allt går att lösa.

angående hepafilter, så förstod jag det som att Corona-viruset är mindre än de partiklar som hepa-filtret fångar upp.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aragon:

Jag har väldigt svårt att förstår den "masshysteri" som råder i sverige kring denna sjukdomen, Det är allt folk talar om gammal som ung, dom blir stressade,deprimerade, bunkrar masker som någon säljer till överpris, mat bunkras och man ska skola ungarna hemma samtidigt som dom ska ta tjänstledigt för risken att smittas. vad är då risken att dö av denna sjukdom? någon enstaka % om du blir smittad och du är medelålders eller yngre och vad är då % chansen att bli smittad i sverige?. visst hade risken att dö varit 50% eller till och med 25% och vi hade haft 100000 smittade då skulle jag förstå rädslan/oron, men nu förstår jag inte den alls. Är det media folk låter sig påverkas av så hårt eller vad sjutton är det som händer? Fast det är klart när klimathysterin börjar klinga av måste folk hitta något nytt att bli stressade över.

Ja, kanske det är masshysteri, och rädslan hos folk är farligare. Men jag tror också att folkhälsomyndigheten har hittills valt att hålla kort om informationen just för att inte skapa panik. Och folk känner av sånt, då tror man att dom ljuger eller inte vill föra fram hela sanningen, och då blir det ju en misstro och skapar mer rädsla.

Sen tänker jag, om det blir så att områden sätts i karantän och folk kommer handla slut i affärerna i närheten just för rädslan.
Det innebär att jag inte får tag i skitpapper, tvål, mat osv. allt nödvändigt skapar stora problem och så tänker alla andra också.
Eller om jag blir sjuk, och jag måste sitta hemma i karantän, maten tar slut på dag 3, skitpappret dag 6 och jag får inte röra mig ute.
Jag bunkrar hellre upp än ut och smitta andra samt göra det enklare för mig själv.

Permalänk

@Dimetikon: jag menade och syftade enbart på coronaviruset. Då det inte fins andra behandlingar än vårt eget immunförsvar just nu lär febernedsättande alltså vara en dålig ide. Vet inte vad som skulle vara falsk med det.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

09.50 Sveriges radio gick precis ut med att BARN INTE KAN SPRIDA COVID 19.

jag skulle vilja se källan och studien till detta. Någon smart och bra på att hitta info som kan visa den studien?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

@anon190792: Och det är då när du sitter i karantän som du kommer få din mat / nödvändigheter hemleverat med uppstyrda rutiner för att förhindra smittspridning.

Sedan har ju alla livsmedelsföretag så lite lager som möjligt och handlar in ifrån centrallager vartefter som det börjar ta slut på hyllorna.

Det här är väl annars ett bra test av hur bra beredskap vi skulle ha inför ett krig.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

09.50 Sveriges radio gick precis ut med att BARN INTE KAN SPRIDA COVID 19.

jag skulle vilja se källan och studien till detta. Någon smart och bra på att hitta info som kan visa den studien?

en rapport tex https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2761043

"The median age of the patients was 34 years (25th-75th percentile, 34-48 years); 2 patients were children (aged 2 years and 15 years), and 10 (77%) were male. Twelve patients either visited Wuhan, including a family (parents and son), or had family members (grandparents of the 2-year-old child) who visited Wuhan after the onset of the 2019-nCoV epidemic (mean stay, 2.5 days). One patient did not have any known contact with Wuhan."

Låt oss ta de på orden och att de inte kan SPRIDA, men de kan fortfarande bli sjuka.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CubaCola:

@Franzoa: Och det är då när du sitter i karantän som du kommer få din mat / nödvändigheter hemleverat med uppstyrda rutiner för att förhindra smittspridning.

Sedan har ju alla livsmedelsföretag så lite lager som möjligt och handlar in ifrån centrallager vartefter som det börjar ta slut på hyllorna.

Det här är väl annars ett bra test av hur bra beredskap vi skulle ha inför ett krig.

Jag har svårt att tro det finns möjlighet att lämna varor till alla vid storskalig spridning. Jag väljer köpa hem lite extra av allting nu när det fortfarande är lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Jag har svårt att tro det finns möjlighet att lämna varor till alla vid storskalig spridning. Jag väljer köpa hem lite extra av allting nu när det fortfarande är lugnt.

Det är därför man måste införa dessa sanktioner innan det spridit sig för mycket.

Sjukhusen i england har 28 platser för svårt smittade corona-patienter läste jag. Vad gör man med resten av människorna? Låter de dö? finns inte mycket alternativ, därför måste man se till att smittspridningen inte ökar.
Maten är nog det minsta bekymmret vid en stor epidemi.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Det är därför man måste införa dessa sanktioner innan det spridit sig för mycket.

Sjukhusen i england har 28 platser för svårt smittade corona-patienter läste jag. Vad gör man med resten av människorna? Låter de dö? finns inte mycket alternativ, därför måste man se till att smittspridningen inte ökar.
Maten är nog det minsta bekymmret vid en stor epidemi.

Min känsla är att det redan är försent gällandes smittspridningen. Finns väl inte så mycket man kan göra mer än att äta sina vitaminer, undvika allt för stora folkmassor och vara noga med hygienen.

Hoppas hela världen sanktionerar Kina när allt är slut. Pissland

Permalänk
Medlem

Det här visar hur lätt länder destabiliseras, ekonomiskt, mentalt. Logistiken går på knäna. Vi lever verkligen i ett korthus på många sätt. Tänka sig om viruset faktiskt hade en högre dödlighet och/eller farligare symptom, inte en chans att sjukhusen hade kunnat tagit hand om alla.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vasalopp idag, folk från hela Sverige och världen samlas i en mänsklig myrstack på ett och samma ställe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoboCop:

Det finns en mask med klassifikationen IIRS som skyddar mot fukt/vätska. Enligt folkhälsomyndigheten så sprids Corona igenom host/nysningar och sedan vidare igenom droppsmitta och när man tar på sig själv i ansiktet. Ska man ha en mask så får man se till att den har korrekt klassificering, annars smiter fukt med patogenet igenom. Har däremot ingen koll på om IIRS finns för vanliga konsumenter eller enbart inom sjukvården.

Dom flesta masker även dom enkla värdelösa munskydden på apoteket hjälper mot att sprida bakterier och virus man hostar ut när man är sjuk.
Den typ av mask / filter som sjukvården använder har klassifikationen N95, eller FFP2 / P2 i Europa. I mitt ena yrke använder jag denna typ av skydd väldigt ofta under rivning och sanering. Och man kan köpa de i vilken bygghandel som helst. Kruxet är att de är slut överallt. Inte ens hantverkare med mera får tag i dessa längre.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av KesoB:

Tur att flygplanet använder HEPA-filter som används i de mest kontrollerande miljöerna.

Fast bra grej där! Borde det inte finnas fast utan ögonen? Det bör väl funka?

Fin logik där, kontrollerade miljöer med använder hepa filter så då är all miljöer som har hepa filter kontrollerade miljöer och skyddar dig mot virus?

Skrivet av aragon:

Jag har väldigt svårt att förstår den "masshysteri" som råder i sverige kring denna sjukdomen, Det är allt folk talar om gammal som ung, dom blir stressade,deprimerade, bunkrar masker som någon säljer till överpris, mat bunkras och man ska skola ungarna hemma samtidigt som dom ska ta tjänstledigt för risken att smittas. vad är då risken att dö av denna sjukdom? någon enstaka % om du blir smittad och du är medelålders eller yngre och vad är då % chansen att bli smittad i sverige?. visst hade risken att dö varit 50% eller till och med 25% och vi hade haft 100000 smittade då skulle jag förstå rädslan/oron, men nu förstår jag inte den alls. Är det media folk låter sig påverkas av så hårt eller vad sjutton är det som händer? Fast det är klart när klimathysterin börjar klinga av måste folk hitta något nytt att bli stressade över.

Italien hade inga smittade för 1 vecka sen. nu har dom 1000+ och närmare 30 döda. Nu vet inte jag hur Italiens sjukvårdssystem ser ut men antagligen inte mycket sämre än det Svenska.

Skrivet av spikfavoriten:

09.50 Sveriges radio gick precis ut med att BARN INTE KAN SPRIDA COVID 19.

jag skulle vilja se källan och studien till detta. Någon smart och bra på att hitta info som kan visa den studien?

Det enda jag läst är att barn är väldigt få av dom som är smittade i Kina och dom som var smittade hade väldigt milda symptom, dom under 1 år hade knappt några symptom alls trots att dom är smittade, men även om dom inte har symptom så är dom troligen smittsamma.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av spikfavoriten:

09.50 Sveriges radio gick precis ut med att BARN INTE KAN SPRIDA COVID 19.

jag skulle vilja se källan och studien till detta. Någon smart och bra på att hitta info som kan visa den studien?

Jag köper inte den studien för fem öre. De dom rent krasst säger är att barn som är smittade och sjuka mirakulöst inte sprider viruset. De är ju helt absurt att de skulle va så!

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Såg en sydkoreansk nyhetskanal på youtube där de berättade idag att

https://www.youtube.com/watch?time_continue=27&v=1InODYgCE6g&...

6 countries ban entry of travelers coming from s. korea
43 countries including china strenghten health checks or isolate travelers from s korea

Företag har även låtit anställda jobba hemifrån för att kunna vara med sina barn som är hemma ifrån skolan.
De ber även sina invånare att försöka stanna hemma och undvika folkmassor.

Väldig kontrast emot Sverige måste jag säga.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@Franzoa: Och det är då när du sitter i karantän som du kommer få din mat / nödvändigheter hemleverat med uppstyrda rutiner för att förhindra smittspridning.

Sedan har ju alla livsmedelsföretag så lite lager som möjligt och handlar in ifrån centrallager vartefter som det börjar ta slut på hyllorna.

Det här är väl annars ett bra test av hur bra beredskap vi skulle ha inför ett krig.

Apotek har lite sämre lagerhållning på mediciner dock blev jag varse precis. Tillverkas viss medicin i Kina?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Jag köper inte den studien för fem öre. De dom rent krasst säger är att barn som är smittade och sjuka mirakulöst inte sprider viruset. De är ju helt absurt att de skulle va så!

Enda möjliga är väl att barn brukar ha högre puls / snabbare andning än vuxna vilket kanske gör att viruset inte biter lika lätt?

Men barnet kan fortfarande ta med sig smitta på kläder / händer / hud och smitta personal, eller personal kan ta med sig smittan på barnen som sedan tar den hem.

Sedan kan ju en förälder som är smittad troligen använda sina händer för att öppna dörren till dagis / skola och därefter
kommer någon som inte är smittad och tar i samma dörrhandtag.

Finns mängder med smittkällor.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Det är därför man måste införa dessa sanktioner innan det spridit sig för mycket.

Sjukhusen i england har 28 platser för svårt smittade corona-patienter läste jag. Vad gör man med resten av människorna? Låter de dö? finns inte mycket alternativ, därför måste man se till att smittspridningen inte ökar.
Maten är nog det minsta bekymmret vid en stor epidemi.

De allra flesta som insjuknar är inte i behov av sjukhusvård! Inte heller kommer majoriteten dö utan klarar sig alldeles utmärkt hemma precis som vid en vanlig influensa.
Man ska naturligtvis ha respekt för Corona liksom för alla andra viroser eller bakteriella infektioner. Och ja, den ser ut att spridas effektivt. Med den allmänna hysteri som är på väg att piskas upp står inte i proportion till verkligheten IMO!

Sitt ner i båten och hämta er fakta från säkra källor (WHO, Smittskyddsinstitutet, m. Fl) och inte från FB, Aftonbladet och andra lösnummersäljande blaskor.

Angående diskussionen om munskydd så kan jag se en större risk att använda dem än inte. De tenderar till att ge en falsk trygghet, öka frekvensen av behov att röra på/runt ansiktet, kan öka risken för att bli smittad då man inte känner till hur länge skyddet är fungerande utan att byta det m. M m. M. M. Ett klassiskt FFP2R filter skyddar effektivt ~20-30 minuter efter att det utsatts för droppar innehållande smitta om jag inte minns fel. Hur många kommer byta dessa med det intervallet??? Dessutom kommer man röra vid det vid byte aller avtagande vilket kräver desinfektion av händerna efteråt.

Glöm heller inte att använda ett visir då smittan är lika effektiv via ögonen....

Sunt förnuft, en hälsosam dos kritiskt tänkande och skärpt handhygien tror jag skyddar fler än antalet munskydd man kan bunkra med...
Observera att detta enbart är min högst personliga åsikt!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

Apotek har lite sämre lagerhållning på mediciner dock blev jag varse precis. Tillverkas viss medicin i Kina?

Läste en artikel för nån månad sen som angav att två tredjedelar ungefär av all medicin på planeten tillverkas i Kina.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

@NcLr: Ja jag ska se till att ha mer trovärdiga källor innan jag postar något...

Min information kom ifrån National Health Service i England.

"The National Health Service (NHS) is the publicly funded healthcare system in England, and one of the four National Health Service systems in the United Kingdom. It is the largest single-payer healthcare system in the world."

https://www.england.nhs.uk/wp-content/uploads/2017/11/Managem...

28+ beds occupied
Very high service demands. Enhanced
monitoring and contingency will be
required to manage national service
demands. Highly likely that there will
be an impact on other services
delivered by the Trusts. Workforce and
capacity pressures likely.

Escalation 22 – 27 beds
occupied
High service demand. Centres will
need to flex capacity and staff within
ICU to manage additional ECMO
patients. Enhanced monitoring likely to
be required. Increased level of activity
may start to impact on other services
delivered by the Trusts

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av robby:

En fundering.
- Ca 80% av de smittade får milda symptom.
- Ca 20% av de smittade blir svårt drabbade men de flesta överlever tack vare intensivvård med stor insats av materiel och personal.

Vad händer då när materiel och personal tar slut? Troligen får vi en dödlighet på 20%.

20% av dom som ligger på sjukhus är svårt drabbade. Jag tror mörkertalet är dom som har milda symptom och kurerar sig själv hemma. Men absolut, det är högt att var femte på sjukhus behöver ha specialvård, och det du säger är nåt att vara orolig för.

Visa signatur

thank you, come again