Permalänk

Montering av noctua-fläkt

Hej!

Jag har två stycken burkar med två olika Noctua-fläktar i.

Jag har lyckats paja ett gem/steel clip/fläkthållare på vardera fläkt och det känns bajs.

Har ni något tips på vad jag kan använda istället?

Ståltråd?

Det är alltså en utav varje utav dessa, som jag saknar.

Visa signatur

Lian Li o11d Mini - White | MB: Gigabyte Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i7 9700k | AIO: Corsair H115 Elite Capellix | GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Nitro+ OC Special Edition| | RAM:Corsair 32GB (2x16GB) 3600MHz Vengeance PRO | PSU:Corsair SF 750| Systemdisk: Corsair Force MP600 500 GB | Speldisk: Corsair Force MP510B 480 GB

Permalänk
Medlem

@makkan123: Har du testat att fråga Noctua om de kan skicka nya till dig? De brukar ha väldigt bra kundservice.

Permalänk
Medlem

buntband/kattstrypare?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

buntband/kattstrypare?

Skrivet av TechWolf:

Ja, det har jag ju gjort. Skrivit för två veckor sedan, men inget svar - så börjar tappa hoppet lite.

Visa signatur

Lian Li o11d Mini - White | MB: Gigabyte Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i7 9700k | AIO: Corsair H115 Elite Capellix | GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Nitro+ OC Special Edition| | RAM:Corsair 32GB (2x16GB) 3600MHz Vengeance PRO | PSU:Corsair SF 750| Systemdisk: Corsair Force MP600 500 GB | Speldisk: Corsair Force MP510B 480 GB

Permalänk
Medlem

Löste du det på något bra sätt? Har liknande problem som jag ej orkat ta tag i på många år. fulat fast fläktarna i min nuvarande dator (NH-D14) med de fan clips som förra ägaren böjt åt skogen. Tänkte fixa AM4 mounting kit och även försöka hitta en bättre lösning för fläktarna.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C