Permalänk
Medlem

Köpa/betala VPN-tjänst

Hej alla

Funderar att köpa en VPN-tjänst, då undrar jag vilket sätt är bäst att betala. Ska man betala med PayPal, eller med kortet?
Läste på nätet att till exempel VPN Mullvad man kan betala i kontanter.

mvh

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Är väl ingen större skillnad att betala vpn eller andra saker på nätet? Kontant låter väldigt mystiskt. Vad ska du ha VPN till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej alla

Funderar att köpa en VPN-tjänst, då undrar jag vilket sätt är bäst att betala. Ska man betala med PayPal, eller med kortet?
Läste på nätet att till exempel VPN Mullvad man kan betala i kontanter.

mvh

Finns massor olika sätt att betala för, allt beror på hur pass anonym du vill vara. Där är det bara du som kan avgöra.

Skrivet av medbor:

Är väl ingen större skillnad att betala vpn eller andra saker på nätet? Kontant låter väldigt mystiskt. Vad ska du ha VPN till?

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att han ska skaffa vpn för att vara anonym. Speciellt när han undrar om betalsätt.

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej alla

Funderar att köpa en VPN-tjänst, då undrar jag vilket sätt är bäst att betala. Ska man betala med PayPal, eller med kortet?
Läste på nätet att till exempel VPN Mullvad man kan betala i kontanter.

mvh

Beror på hur hårt du vill hålla anonymiteten. Har du inte tidigare haft ett kort kopplat till din VPN tjänst, så är kontant ett bra sätt att undvika att associera kontot med person. Däremot så finns det ju alltid risker med att skicka pengar per post.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Det handlar väl om att anpassa sin ansträngning efter sitt behov. Skillnad på att skaffa VPN för att du vill få tag på amerikanska netflix och ifall du ska skriva artiklar om att Kinas President ser ut som Nalle Puh. Den ena riskerar att få det netflix konto nedstängt, den andra lönnmördad. Själv använder jag av min VPN för det förstnämnda och känner därför att Paypal fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Det handlar väl om att anpassa sin ansträngning efter sitt behov. Skillnad på att skaffa VPN för att du vill få tag på amerikanska netflix och ifall du ska skriva artiklar om att Kinas President ser ut som Nalle Puh. Den ena riskerar att få det netflix konto nedstängt, den andra lönnmördad. Själv använder jag av min VPN för det förstnämnda och känner därför att Paypal fungerar utmärkt.

Bra formulerat. Det var av denna anledningnjag frågade ovanför, men var säkert otydlig.

Iofs om det är den andra typen av anledning kanske man inte svarar det helt öppet här. Men tänker att TOR eller andra darknets är bättre för anonymitet än VPN för sådana ärenden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Chrisism8:
Hej,
och tack för svaret, men är det inte så där att PayPal konto är kopplat till kortet. (i alla fall mitt)

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

@Chrisism8:
Hej,
och tack för svaret, men är det inte så där att PayPal konto är kopplat till kortet. (i alla fall mitt)

mvh
Njanja

Du kan väl tekniskt sätt fylla på ditt paypal konto på olika sätt. Nu kill-gissar jag lite, men paypal sitter ju emellan. Så om du gör ett köp av NordVPN med paypal så får ju inte NordVPN dina kortuppgifter utan de får ju dina paypal uppgifter. Paypal skickar pengar till Nord, och sedan drar de samma summa pengar från ditt kort. Men absolut. Skulle någon hacka NordVPN så får de ju dina paypal upg. Sedan hackar de paypal så får de dina kortuppgifter. Men som sagt, ska du skriva haiku om Kinas president och Nalle puh så kanske du ska opta för att betala med bitcoin eller något istället.

https://www.wikihow.com/Add-Money-to-PayPal

Permalänk
Medlem

@Chrisism8:
Du kan väl tekniskt sätt fylla på ditt paypal konto på olika sätt. Nu kill-gissar jag lite, men paypal sitter ju emellan. Så om du gör ett köp av NordVPN med paypal så får ju inte NordVPN dina kortuppgifter utan de får ju dina paypal uppgifter. Paypal skickar pengar till Nord, och sedan drar de samma summa

Hej

Men det är problem, eftersom mina kort uppgifter är exakt samma som PayPal kontot.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Inaktiv

Jag betalade mitt med paypal, har inga fysiska pengar på mitt paypal konto utan jag har de kopplat till ett skräp VISA kort som jag använder för nätbetalningar och de kortet har jag ett separat konto för på min bank.
Jag använder VPN enbart för IPTV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Men det är problem, eftersom mina kort uppgifter är exakt samma som PayPal kontot.

PayPal har iaf. tidigare dragit i första hand från saldot på ens konto hos dem, så man kan i förväg sätta in pengar på det via Bankgiro, då används inte kortet.

Dock troligtvis precis som Chrisism8 skriver så kommer inte betalningsmottagaren att "se ditt ditt kort" utan bara att pengarna kommer från PayPal.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

PayPal har iaf. tidigare dragit i första hand från saldot på ens konto hos dem, så man kan i förväg sätta in pengar på det via Bankgiro, då används inte kortet.

Dock troligtvis precis som Chrisism8 skriver så kommer inte betalningsmottagaren att "se ditt ditt kort" utan bara att pengarna kommer från PayPal.

Uppgifterna finns ju kvar hos PP, så beroende på vad man gör anonymt på internet så finns ju fortfarande uppgiften sparad.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Uppgifterna finns ju kvar hos PP, så beroende på vad man gör anonymt på internet så finns ju fortfarande uppgiften sparad.

Det är sant, och där blir man beroende av hurvida ens VPN tjänst leverantör kommer att lämna ut dessa uppgifter eller inte, eftersom det är den som kommer att synas.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Men det är problem, eftersom mina kort uppgifter är exakt samma som PayPal kontot.

mvh
Njanja

Jag förstår inte vad du menar. Paypal-uppgifter ser inte alls ut som kreditkort? Menar du att ditt namn finns på båda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag förstår inte vad du menar. Paypal-uppgifter ser inte alls ut som kreditkort? Menar du att ditt namn finns på båda?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej

Svar ja, PayPal konto har samma uppgifter som min Visa kort.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är om du kan betala i någon anonym kryptovaluta. OBS bitcoin är spårbara, välj t.ex. Monero om du vill betala anonymt.

Permalänk
Rekordmedlem

Vilka förväntar du dig ska jaga dig ? En stormakts underrättelsetjänst som beställer de lagar de behöver om de inte finns eller inte alls behöver följa lagar eller handlar det om de som ber din officiella isp om dina loggade uppgifter ?
Det är ju stor skillnad på behovet och jag skulle känna mig trygg med att betala med kort för att kunna använda vpn så att min isp inte enkelt kan logga att jag tittar på SVT play och läser Aftonbladet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om du inte redan bestämt dig för VPN-tjänst kan jag varmt rekommendera www.ovpn.se.
Stabilt och snabbt samt kör sina servrar utan hårddiskar = ingen loggning

PM om du vill få en extra månad mha ref-länk.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Men det är problem, eftersom mina kort uppgifter är exakt samma som PayPal kontot.

mvh
Njanja

Skaffa ett nytt?

Permalänk
Medlem

Kontanter till Mullvad har funkat bra för mig. Annars har dom förköp som säljs i butiker och så får du en anonym kod att fylla på ditt konto med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoXeR123:

Om du inte redan bestämt dig för VPN-tjänst kan jag varmt rekommendera www.ovpn.se.
Stabilt och snabbt samt kör sina servrar utan hårddiskar = ingen loggning

PM om du vill få en extra månad mha ref-länk.

Tycker ExpressVPN är bättre, har överlag bättre betyg i olika tester speciellt om du vill ha höga hastigheter.
Är billigare och du kan använda den på 5 enheter jämfört med ovpn som bara tillåter 4.
30 dagar pengarna tillbaka, ovpn har bara 10 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Tycker ExpressVPN är bättre, har överlag bättre betyg i olika tester speciellt om du vill ha höga hastigheter.
Är billigare och du kan använda den på 5 enheter jämfört med ovpn som bara tillåter 4.
30 dagar pengarna tillbaka, ovpn har bara 10 dagar.

Kan inte uttala mig om hastigheter och så för ExpressVPN men har iaf aldrig upplevt att jag inte maxat min lina med ovpn.

Vart får du att det är billigare ifrån dock? ExpressVPN är 64% dyrare med sina 80 SEK /månad kontra 49 SEK /månad för ovpn.

Även om nu Express-VPN skulle vara bättre på de punkter du nämner så känns den prisskillnaden något oberättigad i mitt tycke.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoXeR123:

Kan inte uttala mig om hastigheter och så för ExpressVPN men har iaf aldrig upplevt att jag inte maxat min lina med ovpn.

Vart får du att det är billigare ifrån dock? ExpressVPN är 64% dyrare med sina 80 SEK /månad kontra 49 SEK /månad för ovpn.

Även om nu Express-VPN skulle vara bättre på de punkter du nämner så känns den prisskillnaden något oberättigad i mitt tycke.

Ja visst 49kr per månad men då måste du binda dig för ett år framåt, tar du bara ett månads abonnemang så kostar de 89kr.
Jämför man bägge abonnemangen så sklijer de bara ca 1 dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Ja visst 49kr per månad men då måste du binda dig för ett år framåt, tar du bara ett månads abonnemang så kostar de 89kr.
Jämför man bägge abonnemangen så sklijer de bara ca 1 dollar.

Ursäkta om jag är krass, men har du möjligtvis dyskalkyli?

Express-VPN

(Dollarkursen ligger just nu på 9,66)

1 Månad -> $12,95 x 9,66 ~125 SEK
6 Månader -> $9,99 x9,66 ~96,5 SEK
12 Månader -> $8,32 x 9,66 ~ 80 SEK

OVPN

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

@anon301768: ovpn går fint att köra direkt i routern då kan du ha hur många enheter du vill bakom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoXeR123:

Ursäkta om jag är krass, men har du möjligtvis dyskalkyli?

Express-VPN
https://i.postimg.cc/GmF3hpJt/bild.png

(Dollarkursen ligger just nu på 9,66)

1 Månad -> $12,95 x 9,66 ~125 SEK
6 Månader -> $9,99 x9,66 ~96,5 SEK
12 Månader -> $8,32 x 9,66 ~ 80 SEK

OVPN
https://i.postimg.cc/43FxjSQQ/bild.png

Ändra till dollar på OVPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Ändra till dollar på OVPN.

Fast varför skulle man vilja betala ett högre pris? Om sek är billigare så föredrar jag det.

I usd är det 2 dollar billigare på ovpn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BABOON_ASS:

@Guggen64: ovpn går fint att köra direkt i routern då kan du ha hur många enheter du vill bakom.

Går också på ExpressVPN.

Permalänk
Medlem

@njanja:

Det är inte olagligt att betala för en VPN så kör på visa kortet.
Är det en vettig Anonymitets vpn så ska varken du eller ditt betalningsmedel gå att koppla till IP adresserna du får.

Man bör endast kunna se att du har betalt för tjänsten, mera ska inte gå att få ut om det inte finns några loggar (det vanligaste).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Betalar mina tjänster hos OVPN med Paypal. Aldrig krånglat

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass