Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hjälp med val av telefon

Min gamla Samsung Galaxy S8 börjar sjunga på sista versen nu, på jobbet har jag möjlighet att plocka ut

  • Samsung Galaxy S10E

  • OnePlus 7t

  • iPhone XS

Jag kan verkligen inte alls bestämma mig för vilken jag ska välja i dagsläget, samtliga lockar mig. Viktigast för mig är egentligen kameran. Jag använder inte alls särskilt tunga appar. Mest spotify, webbläsare och Whatsapp... Någon som har erfarenhet av någon/några av dessa och komma med lite input?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vänta ett tag om du kan. Samsung presenterar nya mobiler den 11 februari. Så nya modellerna är inte långt borta. Jag sitter själv och väntar på det nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av walkiii:

Vänta ett tag om du kan. Samsung presenterar nya mobiler den 11 februari. Så nya modellerna är inte långt borta. Jag sitter själv och väntar på det nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag hade varit sugen. Men jag misstänker att de nya telefonerna hamnar utanför godkänt prisspann. Jag är inte sugen på att lägga pengar emellan själv. Så det får nog bli någon av telefonerna jag först nämnde. Jag tror inte min S8 lever länge nog för att de nya S11orna ska sjunka i pris

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag kör s10e, tycker den är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Min gamla Samsung Galaxy S8 börjar sjunga på sista versen nu, på jobbet har jag möjlighet att plocka ut

  • Samsung Galaxy S10E

  • OnePlus 7t

  • iPhone XS

Jag kan verkligen inte alls bestämma mig för vilken jag ska välja i dagsläget, samtliga lockar mig. Viktigast för mig är egentligen kameran. Jag använder inte alls särskilt tunga appar. Mest spotify, webbläsare och Whatsapp... Någon som har erfarenhet av någon/några av dessa och komma med lite input?

Hur använder du kameran då? Tänker konsumtionen av bilderna tex. Konsumeras de på mobilen bara? Eller sitter du tex med photoshop och editerar bilder och har något annat användningsområde?

Personligen skulle jag valt 7t av de där telefonerna. Bra batteritid, snabb laddning, rätt ok kamera, mycket minne, bra skärm men framförallt 90hz.
Här är en till som tycker ungefär likadant: https://www.youtube.com/watch?v=4OnwUz-I2GI&t=1249s

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt S10e några månader så kan jag inte rekommendera den. Bytte till iPhone XS och allt känns bättre.
Handlar mest om Android vs iOS för mig. Kameran på S10e var väl rätt bra inomhus och i mörka scener jämfört med XS.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av creativ:

Hur använder du kameran då? Tänker konsumtionen av bilderna tex. Konsumeras de på mobilen bara? Eller sitter du tex med photoshop och editerar bilder och har något annat användningsområde?

Personligen skulle jag valt 7t av de där telefonerna. Bra batteritid, snabb laddning, rätt ok kamera, mycket minne, bra skärm men framförallt 90hz.
Här är en till som tycker ungefär likadant: https://www.youtube.com/watch?v=4OnwUz-I2GI&t=1249s

Tack för tips! Ang bilder: använder främst mobilen för att ta bilder videos. Dessa lagras och konsumeras sedan på PC. Så det är viktigare att kameran är bra, snarare än skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Om du är beredd att offra hörlursuttag, SD-kortplats och Android för den bästa bildkvaliteten på video så skulle jag välja iPhone XS över Samsung S10E. Jag är också på väg att köpa ny mobiltelefon och Samsungen är en stor kandidat för mig också för de sakerna.

OnePlus 7T går bort tycker jag. Enligt recensioner ska huvudkameran inte vara lika bra som de andras, och bredbild- och telefoto-kamerorna ska vara sämre. Den är också större och tyngre än de andra utan att ha lika bra batteritid som andra i sin storlek.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Xyborg:

Tack för tips! Ang bilder: använder främst mobilen för att ta bilder videos. Dessa lagras och konsumeras sedan på PC. Så det är viktigare att kameran är bra, snarare än skärmen.

Iphone om video är viktigt för dig. Helt annan klass än de andra.
S10e och OP7T är väldigt lika. Nästan samma specs. Bättre kamera på S10e, större skärm med högre uppdateringsfrekvens på OP7T. Största skillnaden är nog hur telefonen och OS:et känns. Jag skulle testa de i butik och jämfört.

Men annars kan du ju försöka få din S8:a att överleva tills S20:e kommer.
En återställning tar dig långt på vägen dit.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@findecanor och @Eric Hjalmarsson

Det låter onekligen som att iPhonen kan vara något. Kanske borde gå till en butik och klämma ordentligt på en XS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag går själv i valet att uppdatera telefon från en iPhone 8 till något nyare.
Har länge sneglat på XS men det som är ett stort minus mot t.ex. iPhone 11 är att batteritiden är sådär på XS.
Skulle inte säga direkt dålig men i jämförelse så verkar XS vara bland de sämre som släppts de senaste 3 åren sett ur ett batteriperspektiv. Det är inga jättestora skillander, men tillräckligt för att jag ställer mig lite tveksam till ett byte.