PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nån som kör med G-sync i detta spel i nuläget? Blir det inputlag?
Har för mig att jag upplevde det, med det påslaget... kanske skulle testa igen....

Kör med det och kan inte säga att jag upplever det me nvidias senaste drivers , men ha ultra low latency på så funkar det kanon , blir super smoth

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Kör med det och kan inte säga att jag upplever det me nvidias senaste drivers , men ha ultra low latency på så funkar det kanon , blir super smoth

På, eller på ultra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

På, eller på ultra?

oltra och ha sen v-synk på i nvidia panel men inte i spelet

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

oltra och ha sen v-synk på i nvidia panel men inte i spelet

Ok, ska testa.

Permalänk
Medlem

@Swennis: kört med det en länger tid, inte upplevt något. däremot så har jag upplevt något mer "mjukt" spelande sen jag gick över till AMD Ryzen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Har folk fortfarande problem med packet loss? för mig så är väl 90% av servrarna mellan 30-70% loss fortfarande

enligt streamern jeemz så är det inte korrekt. har du upplevt att det verkligen går sämre?
Jag har inga problem att spela trots att det står att jag har ~50% packet loss.
En gång hade jag 150% packetloss vilket säger en hel del om den information som visas
Som sagt, märker ingen som helst skillnad.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Verkar som mycket av packet loss har härstämmat från servrar i tyskland vad jag har läst mig till.

Men att det egentligen inte påverkar något då upload har varit 2x download, så 50 % packet loss med högre tick rate påverkar ingenting.

Jag har i alla fall inte märkt av någonting (strax under 2k h speltid totalt), och den har ju legat på 40-60 % konstant, men senaste dagarna har det försvunnit.

Däremot dör man av fuskare var 3e match nu, de verkar vara något slags rekord i antal, går knappt att spela.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag upplever att PUBG Lite också har fått problem med package loss, syns tydligt på motspelare som flyttas runt i position, samt animationer som inte replikeras.

Permalänk
Medlem

@griid: Om det märks något sa jag inget om, men att det stått packet loss har jag såklart sett. Men nu verkar det som sagt vara åtgärdat. Är inte bra nog för att kunna märka sådana saker, tyckte mest de va tråkigt de skulle vara så mycket packetloss när man ändå betalt för spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har haft rejält stutter sedan förra patchen, tror jag.

Har installerat senaste drivrutiner för grafikkortet utan lycka. Har även ominstallerat hela spelat i hopp om att det skall lösa problemet om felet nu ligger hos mig...

Jag vet inte om det berodde på det eller om de gjort någon ändring. Problemet är i alla fall löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

En liten mix av en liten vinst.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Testade glidern i labs och de var väl helt ok kul men svårt att få tag i en när exakt alla på servern ville åt den.

Nu har de gjort om så att de spawnar utan bränsle samt att de är lite random vart de spawnar dock förutbestämda platser men med viss procentchans att de kommer där osv.
Ska bli kul att testa då de nu är på live servern!
Patch notes:
https://www.pubg.com/2020/01/14/pubg-labs-report-motor-glider...

Sen är denna nyhet mer spännande för oss som vill ha action direkt efter fallskärmen.
Ny karta som är 2x2 i storlek och 64 spelare, samt med lite smått och gott updates som gör spelet roligare, t.ex förstörbara byggnader osv.
Notes:
https://www.pubg.com/2020/01/14/update-6-1/

Edit: Ovan 6.1 update ligger endast på test servern just nu.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Yay! Alla hatar redzonen så vi gör en ännu elakare version av den och kallar den Blackzone. Känns lite sådär. Däremot gillar jag att man ser en RPG på covern.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Yay! Alla hatar redzonen så vi gör en ännu elakare version av den och kallar den Blackzone. Känns lite sådär. Däremot gillar jag att man ser en RPG på covern.

Precis min tanke. inte f*n vill man ha ytterligare cirklar som ställer till det för spelare
extremt besviken att de plockar bort vikendi som karta. hade personligen klarat mig utan sanhok istället. nu blir det 2 små kartor istället =/
Lite tråkiga vapen-challanges bara. hade gärna sett snipers eller vanliga dmr:er, qbu Winchester räknas ej

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Precis min tanke. inte f*n vill man ha ytterligare cirklar som ställer till det för spelare
extremt besviken att de plockar bort vikendi som karta. hade personligen klarat mig utan sanhok istället. nu blir det 2 små kartor istället =/
Lite tråkiga vapen-challanges bara. hade gärna sett snipers eller vanliga dmr:er, qbu Winchester räknas ej

Jo tråkigt att de valde att ta bort Vikendi, däremot är det inte permanent utan de verkar ska jobba på den för att sedan komma tillbaka som jag uppfattar det som.

Ska bli kul att testa nya kartan!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Precis min tanke. inte f*n vill man ha ytterligare cirklar som ställer till det för spelare
extremt besviken att de plockar bort vikendi som karta. hade personligen klarat mig utan sanhok istället. nu blir det 2 små kartor istället =/
Lite tråkiga vapen-challanges bara. hade gärna sett snipers eller vanliga dmr:er, qbu Winchester räknas ej

Jag personligen är för, mindre kartor. Mer action, Vill man ha mer slow play kan man ju köra erangel eller miramar. Å andra sidan känner jag att vikendi lika gärna hade kunnat finnas kvar.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Nya kartan, finns en hel del att fila på. Gillar terrängen skarpt, väldigt tilltalande. Men kartan är för liten. Dom måste balansera looten också. Händer alldeles för ofta, dom gånger man överlevt första slaget, att man är mer eller mindre tom på prylar. Har man 5 bandage och en dricka ska man vara nöjd. Och sikten? Bästa bössan på banan är Winchestern, pga siktet.
För kort om tid och ett jädra oljud när flyglarmen går av stup i kvarten. Inga fler bomber från himlen önskas.
Den här typen av bana ska vara minst lika stor som Vikendi, helst i Miramars storlek, fasen vad trevligt det vore.
Bra att dom ska kamma till Vikendi, hoppas dom lyckas bättre denna gång. Som den är idag är det ett rent skitbygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Nya kartan, finns en hel del att fila på. Gillar terrängen skarpt, väldigt tilltalande. Men kartan är för liten. Dom måste balansera looten också. Händer alldeles för ofta, dom gånger man överlevt första slaget, att man är mer eller mindre tom på prylar. Har man 5 bandage och en dricka ska man vara nöjd. Och sikten? Bästa bössan på banan är Winchestern, pga siktet.
För kort om tid och ett jädra oljud när flyglarmen går av stup i kvarten. Inga fler bomber från himlen önskas.
Den här typen av bana ska vara minst lika stor som Vikendi, helst i Miramars storlek, fasen vad trevligt det vore.
Bra att dom ska kamma till Vikendi, hoppas dom lyckas bättre denna gång. Som den är idag är det ett rent skitbygge.

Sikten har jag inga problem med, tycker nästan om att det inte finns 4x, 8x etc. gillar att det ska vara lite svårt. matcherna går väldigt snabbt. dock kan jag hålla med om att den övriga looten behöver justeras upp.
hoppas att crosshojar kommer till kartan, ser ut på laddbilden också att en granatkastare kommer introduceras senare

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av killawife:

Yay! Alla hatar redzonen så vi gör en ännu elakare version av den och kallar den Blackzone. Känns lite sådär. Däremot gillar jag att man ser en RPG på covern.

Fast blackzon tvingar ju folk från byggnader och redzone tvingar in folk i byggnader, så rätt stor skillnad.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Skrivet av griid:

Precis min tanke. inte f*n vill man ha ytterligare cirklar som ställer till det för spelare
extremt besviken att de plockar bort vikendi som karta. hade personligen klarat mig utan sanhok istället. nu blir det 2 små kartor istället =/
Lite tråkiga vapen-challanges bara. hade gärna sett snipers eller vanliga dmr:er, qbu Winchester räknas ej

qbu är ju en DMR
Fast den finns väll inte på nya mappen?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Finns DMR i bunkrarna, där finns massa smått och gott!

Permalänk
Medlem

Lite från ett montaqe med snipes jag satt ihop, enjoy

Permalänk
Medlem

Igår flög jag i en helikopeter för första gången och det gick ju bra. Blev skrämd av nån som sköt på mig och råkade trycka F. Andra gången gick ungefär lika bra. Jag flög in genom blåzonen och var tvungen att bandaga. Då har PUBG corp återigen ändrat mina inställningar så jag kunde inte byta säte utan dog som en liten räka däruppe. För faan, jag kan dricka en red bull i bilen, varför ska man behöva byta säte för det?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Igår flög jag i en helikopeter för första gången och det gick ju bra. Blev skrämd av nån som sköt på mig och råkade trycka F. Andra gången gick ungefär lika bra. Jag flög in genom blåzonen och var tvungen att bandaga. Då har PUBG corp återigen ändrat mina inställningar så jag kunde inte byta säte utan dog som en liten räka däruppe. För faan, jag kan dricka en red bull i bilen, varför ska man behöva byta säte för det?

Heter ju ”Dont drink and drive!”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Packetloss är nu borta men upplever ni också att servern laggar till ibland? Det fryser till i en bråkdels sekund? Tror inte det är min hårdvara då jag genom network analyse ser 1% packet loss + att pingen dubblas när detta händer.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Packetloss är nu borta men upplever ni också att servern laggar till ibland? Det fryser till i en bråkdels sekund? Tror inte det är min hårdvara då jag genom network analyse ser 1% packet loss + att pingen dubblas när detta händer.

Ja, fryslagg händer för mig med... inte ofta, som tur är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Kör med det och kan inte säga att jag upplever det me nvidias senaste drivers , men ha ultra low latency på så funkar det kanon , blir super smoth

Alltså... jag spelar lite sämre med gsynk på, fattar inte varför... blir ju jäkligt nice och smooth, men känns som jag får inputlag alltså...
Skärmen är en predator xb271ua 1440p 165hz, TN varianten... grafikkkortet 1080gtx... låst fps på 160...

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Alltså... jag spelar lite sämre med gsynk på, fattar inte varför... blir ju jäkligt nice och smooth, men känns som jag får inputlag alltså...
Skärmen är en predator xb271ua 1440p 165hz, TN varianten... grafikkkortet 1080gtx... låst fps på 160...

165Hz är överklockad spec, kör du oklockad skärm bör du nog låsa till 140Hz då det ligger på 144 standard.

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av frasse_84:

165Hz är överklockad spec, kör du oklockad skärm bör du nog låsa till 140Hz då det ligger på 144 standard.

Testar det med, kände samma sak... :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Igår flög jag i en helikopeter för första gången och det gick ju bra. Blev skrämd av nån som sköt på mig och råkade trycka F. Andra gången gick ungefär lika bra. Jag flög in genom blåzonen och var tvungen att bandaga. Då har PUBG corp återigen ändrat mina inställningar så jag kunde inte byta säte utan dog som en liten räka däruppe. För faan, jag kan dricka en red bull i bilen, varför ska man behöva byta säte för det?

Helikopter?!
När satte de in en sådan, eller menar du glidern?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"