Kan ”Firefly” återuppstå?

Permalänk
Moderator
Forumledare

Kan ”Firefly” återuppstå?

Enligt de senaste ryktena och uttalanden så är fox lite inne på att eventuelltkanskesnart™️ börja skissa på något nytt.

Ber ursäkt för den kassa källan men tog första bästa.

Jag älskade serien och hade gärna sett mer, vad tycker ni?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Doftar lite som om de först var inne på tankebanorna "komplett reboot" såsom Charmed och Buffy (snart) fick. Vilket iaf jag inte är direkt intresserad av. Och att få tillbaka gamla teamet blir också svårt då en sannolikt stor del av fanbasen inte kommer acceptera att se Adam Baldwin (gamergate) igen eller låta Whedon (inte direkt metoo'ad men typ lite..) bli inblandad kreativt.

Det ska i så fall vara någon smart jävel som har en riktigt bra idé om kanske en annan story satt i samma universum, där man kanske kan plocka upp en eller annan från originalcasten men spinna vidare fritt därifrån.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Teddis:

Doftar lite som om de först var inne på tankebanorna "komplett reboot" såsom Charmed och Buffy (snart) fick. Vilket iaf jag inte är direkt intresserad av. Och att få tillbaka gamla teamet blir också svårt då en sannolikt stor del av fanbasen inte kommer acceptera att se Adam Baldwin (gamergate) igen eller låta Whedon (inte direkt metoo'ad men typ lite..) bli inblandad kreativt.

Det ska i så fall vara någon smart jävel som har en riktigt bra idé om kanske en annan story satt i samma universum, där man kanske kan plocka upp en eller annan från originalcasten men spinna vidare fritt därifrån.

Är inte alls insatt i det hela men vissa nyckelpersoner som Fillion känns ju som ”ett måste”. Whedon? Meh, går att ersätta med andra regissörer

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är inte alls insatt i det hela men vissa nyckelpersoner som Fillion känns ju som ”ett måste”. Whedon? Meh, går att ersätta med andra regissörer

Whedon var även showrunner/manusförfattare, och hans litterära röst har alltid varit väldigt säregen. Showen har mycket att tacka honom för.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Yonie:

Whedon var även showrunner/manusförfattare, och hans litterära röst har alltid varit väldigt säregen. Showen har mycket att tacka honom för.

Jo, jag är fullt insatt i vem och vad Whedon är, tänkte mer på vad som hänt runtomkring honom och baldwin som jag inte var insatt i

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Firefly var långt före sin tid då den släpptes och är det fortfarande jämfört med många andra serier. Hoppas innerligt att det kommer en uppföljare med lika färggranna karaktärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Doftar lite som om de först var inne på tankebanorna "komplett reboot" såsom Charmed och Buffy (snart) fick. Vilket iaf jag inte är direkt intresserad av. Och att få tillbaka gamla teamet blir också svårt då en sannolikt stor del av fanbasen inte kommer acceptera att se Adam Baldwin (gamergate) igen eller låta Whedon (inte direkt metoo'ad men typ lite..) bli inblandad kreativt.

Det ska i så fall vara någon smart jävel som har en riktigt bra idé om kanske en annan story satt i samma universum, där man kanske kan plocka upp en eller annan från originalcasten men spinna vidare fritt därifrån.

Ja, eller Shepherd Book eftersom Ron Glass som spelar honom avled 2015 Helt ärligt så tror jag nästan det räcker med Nathan och Gina Torres. Men det är väl också de två som är svårast att boka upp.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av trickeh2k:

Ja, eller Shepherd Book eftersom Ron Glass som spelar honom avled 2015 Helt ärligt så tror jag nästan det räcker med Nathan och Gina Torres. Men det är väl också de två som är svårast att boka upp.

Lite spoiler:

Blir väl svårt att få tillbaka Shepherd efter filmen, slänger man inte gör det till en prolog?

Dold text

Tråkigt med Ron Glass, har jag helt missat 😢

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan ju hoppas för det var ju världens bästa serie, åtminstone det som gjordes.
Det kan ju däremot bli svårt att få tag i motsvarande skådespelare för personkemin mellan dem är ju lika viktig som manuset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lite spoiler:

Blir väl svårt att få tillbaka Shepherd efter filmen, slänger man inte gör det till en prolog?

Dold text

Tråkigt med Ron Glass, har jag helt missat 😢

Ah, inte sett filmen. Oh, well

Dold text
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Enligt de senaste ryktena och uttalanden så är fox lite inne på att eventuelltkanskesnart™️ börja skissa på något nytt.

Ber ursäkt för den kassa källan men tog första bästa.

Jag älskade serien och hade gärna sett mer, vad tycker ni?

Jag kanske är helt ute och cyklar nu men aningen så är det Neflix eller Viaplay som har en reboot av Firefly.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av crew seven:

Jag kanske är helt ute och cyklar nu men aningen så är det Neflix eller Viaplay som har en reboot av Firefly.

Ja och nej...typ
Man gjorde en ”fortsättning” i filmform, om du tänker på ”serenity”?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, eller Shepherd Book eftersom Ron Glass som spelar honom avled 2015 Helt ärligt så tror jag nästan det räcker med Nathan och Gina Torres. Men det är väl också de två som är svårast att boka upp.

Vafalls ?? Firefly blir inget utan Morena Baccarin!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja och nej...typ
Man gjorde en ”fortsättning” i filmform, om du tänker på ”serenity”?

Älskade filmen ska kolla om jag är helt ute och cyklar här. Edit: Jag va ute och cyklade serien jag tänkte på va Nightflyers

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av crew seven:

Älskade filmen ska kolla om jag är helt ute och cyklar här. Edit: Jag va ute och cyklade serien jag tänkte på va Nightflyers

Den från 80-talet? Den måste jag försöka se! Tack för tipset

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord