Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad E495?

Är det möjligtvis någon som ha erfarenhet av Lenovo Thinkpad E495 eller liknande laptops från deras thinkpad serie?
Nåt att ha?
Hur är skärmarna? BAtteritid osv?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en på black Friday, 3500u, 16gb ram och 512gb ssd. Köpte den då utan Windows och med vf rabatt blev det ca 5000kr. Jag är extremt nöjd med den. Använder den inte speciellt mycket men batteritiden är grym, ca 8hr+ för office användning. Skärmen är lite ljussvag för att användas i direkt solljus tyvärr men fungerar då den är matt. Tangentbordet är en helt annan liga jämfört med alla andra laptops jag testat, är inte ens nära.

Den är verkligen inte lätt. Men väger upp för det då den känns extremt gedigen. Locket är i ALU medan botten är i plast. Känns som en rejäl pjäs, både i kvalité

Kort och gott, enda jag saknar är bakgrundsbelyst tangentbord. Jämfört med min hp elitebook, HP g3 och min sambos mackbook air tycker jag denna är fenomenal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem

Har inte själv använt mycket utöver att installera och konfigurera men provisionerade nyligen en T495 med 3500U åt kollega som är väldigt nöjd (inte en datortekniskt person så nöjdhet kommer främst utav att det är en ny fin dator som fungerar utan problem)

Utmärkt byggkvalite, tangentbordet är fortfarande enligt mig en klass över alla andra på laptopmarknaden inklusive XPS, Macbook, HP. Skärmen är mycket trevligare än motsvarande IPS på de latitudes vi annars haft på jobbet, och även lite vassare än ett par XPS 13 2017-2018 vi har.

Batteritiden kan jag inte uttrycka mig om men den jag beställde var med ett 50wh vilket är rätt litet givetvis.

Beroende på hur bråttom du har kan det vara värt att vänta på 4000-serien av processorer då den verkar vara ett rejält kliv uppåt.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Jag köpte en på black Friday, 3500u, 16gb ram och 512gb ssd. Köpte den då utan Windows och med vf rabatt blev det ca 5000kr. Jag är extremt nöjd med den. Använder den inte speciellt mycket men batteritiden är grym, ca 8hr+ för office användning. Skärmen är lite ljussvag för att användas i direkt solljus tyvärr men fungerar då den är matt. Tangentbordet är en helt annan liga jämfört med alla andra laptops jag testat, är inte ens nära.

Den är verkligen inte lätt. Men väger upp för det då den känns extremt gedigen. Locket är i ALU medan botten är i plast. Känns som en rejäl pjäs, både i kvalité

Kort och gott, enda jag saknar är bakgrundsbelyst tangentbord. Jämfört med min hp elitebook, HP g3 och min sambos mackbook air tycker jag denna är fenomenal.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du är nöjd! Har beställt en liknande direkt från Lenovo, dock en mindre SSD. Har du en 14 eller 15.6"? Vad menar du med VF rabatt?

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Kul att du är nöjd! Har beställt en liknande direkt från Lenovo, dock en mindre SSD. Har du en 14 eller 15.6"? Vad menar du med VF rabatt?

Jag valde 14". Menade BF, som i black friday

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce