Lian Li kapar sladdhärvor med kedjekopplade chassifläktar

Lian Li kapar sladdhärvor med kedjekopplade chassifläktar

Taiwanesiska Lian Li vill städa bort kabelröran som följer med RGB-fläktar med Uni fan, där sex parallellkopplade fläktar endast behöver två sladdar.

Läs hela artikeln här

Riktigt najs, hoppas fler hoppar på detta.
Jag har 21st RGB fläktar i mitt chassi, halv jobbigt med alla kablar.

Jag har verkligen inte lust och byta ut nåt i min låda heller. 9 fläktar + rgb belysning.

Detta har jag länge tyckt och jag skarvade liknande på gamla tiden.
Men 120mm fläkt var ska man ha denna? Nordbryggan eller? Nej jag vill se större fläktar.
Stor fläkt = mycket luftflöde på lågt varvtal. Vilket man som mig kan använda för att få en rätt så tyst dator med skaplig kylning.

Så borde det vara i alla chassi. Du kopplar chassits styrenhet till moderkortet sen monterar du den sladdlösa fläkten. Klart
Styr allt i ett smidigt program. 👍

Har svårt att begripa att detta inte gjorts förrän nu! Grymt nice!

Skrivet av Defender:

Hoppas du överdriver?!

Skickades från m.sweclockers.com

"Parallellkopplade chassifläktar" ska det stå i artikeln. Detta borde ni få till!

Senast redigerat 2020-01-12 13:25

Bravo, mer av detta.

Skrivet av Defender:

21?

Hur fasen får du plats med allt?

Skrivet av Defender:

Låter dyrt, själv sitter man på endast 2st Noctua fläktar!

Skrivet av Waste:

"Parallellkopplade chassifläktar" ska det stå i artikeln. Detta borde ni få till!

Jag hade inte alls den elektriska kopplingstypen i bakhuvudet när den formuleringen kom till, klumpigt! Nu är artikeln korrigerad till parallell- och kedjekoppling (där sistnämnda alltså var vad jag syftade på) i alla fall

Smidigt! Att detta inte har gjorts innan kan jag inte förstå

Skrivet av serverfel:

Hoppas du överdriver?!

Skrivet av draanexle:

21?

Hur fasen får du plats med allt?

2st 480 radiators fram = 16st i push n pull.
1st 280 radiator i top = 4st push n pull.
Sen har jag en 140 bak.
Totalt 21st

På mitt gamla NZXT-chassi satt insugsfläktarna i fronten monterade i ramar med kontaktbleck med vanlig anslutning till kablarna. Så man kunde plocka ut fläktarna med ett enkelt handgrepp och rengöra dem, eller byta fläktarna om man ville, och trycka fast dem igen och allt bara fungerade. Dock inte PWM-styrning, men detta var ju typ 2011.

@Defender: HAHAHA, CRAZY. inte overkill det minsta but I gotcha. Jag hade med gjort det antagligen om jag haft custom loop

Skrivet av Defender:

2st 480 radiators fram = 16st i push n pull.
1st 280 radiator i top = 4st push n pull.
Sen har jag en 140 bak.
Totalt 21st

Herregud!

Din maskin går svalt i alla fall.

Skrivet av Don_Tool:

Smidigt! Att detta inte har gjorts innan kan jag inte förstå

Det är rätt vanligt för (hotswap) serverfläktar

Missade swec Lian li på ces eller? Hade gärna hört vad #chassijesus tycker om nya O11 mini

Skrivet av Defender:

Sinnes! Den kan man använda i stället för en julgran kanske? Det blir ändå en hel del slantar sparade varje jul!

Skrivet av Dimman:

Det är rätt vanligt för (hotswap) serverfläktar

Ja, mycket märkligt att det ännu inte fått fäste i entusiastdstorerna har jag tänkt i flera år.

Skrivet av Defender:

Köpte du dom i bulkpris? Du skulle förmodligen kunna stänga av hälften och få samma temp. Jag har en gammal Nirvana NV120 med manuell kontroller. Där skilje det 2 grader mellan max och min på fläktarna. Jay2cent tror jag kör med 7 i hans största bygge.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Detta har jag länge tyckt och jag skarvade liknande på gamla tiden.
Men 120mm fläkt var ska man ha denna? Nordbryggan eller? Nej jag vill se större fläktar.
Stor fläkt = mycket luftflöde på lågt varvtal. Vilket man som mig kan använda för att få en rätt så tyst dator med skaplig kylning.

Vet ej om någon annan påpekat detta men större fläktar har också sämre lufttryck på samma varvtal vs en mindre fläkt dvs. har man ett dammfilter i vägen behöver man varva fläkten högre.
Men ja i alla andra scenarion är en större fläkt mer önskvärt

Skrivet av Knotvillage:

Köpte du dom i bulkpris? Du skulle förmodligen kunna stänga av hälften och få samma temp. Jag har en gammal Nirvana NV120 med manuell kontroller. Där skilje det 2 grader mellan max och min på fläktarna. Jay2cent tror jag kör med 7 i hans största bygge.

Har inte köpt alla vid samma tillfälle.
Alla fläktar sitter på radiatorer och körs på lägsta möjliga varvtal. Ingen mekanisk disk och nätaggets fläkt startar aldrig så den är totalt ljudlös.