Kan inte ändra ena skärmens upplösning,.

Permalänk

Kan inte ändra ena skärmens upplösning,.

Byggde ihop en dator igår och lyckades få i ordning allt nyligen. Däremot så har jag problem med att ena skärmen inte riktigt funkar. Den lägger sig av någon anledning i upplösningen 640x480 trots att det är en 1920x1080 skärm. Andra skärmen fungerar bra och den ligger 1920x1080 vilket jag också kan ändra.
Kör HDMI-DVI från datorn till skärmen som inte fungerar.
Tacksam för svar!

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk

Varför kör du HDMi -> DVI adapter(Går bara att få 60hz via dessa)? Samt fungerar grafikkortet normalt? Lite av en gissning nu men kan vara att skärmen drivs av moderkortet och inte av grafikkortet vilket förstör upplösningen?

Permalänk

Har en dp på ena skärmen men den andra är äldre så den har inte hdmi utan bara dvi, det är ett helt nytt 5700xt så tror det ska funka bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk

@Granskott: Okej då ska kortet klara det iaf. Men kan du titta så att den skärmen är kopplad till grafikkortet och inte moderkortet så att den får rätt "power"? Oj det finns inte ens en "vanlig" hdmi till den gamla skärmen? Dne kabel du använder nu har den funkat förut? Finns lite olika hdmi/dvi etc som inte stöder 1080 och du kanske råkat köpa en sådan?

Permalänk

@Hyperhorn: Har använt den förut. Och då har den funkar utan problem. Vad jag förstår kan det vara drivrutiner som är lite fel och testar nu att ominstallera window helt...

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk

@Hyperhorn: Jag lyckades lösa det igenom att gå in på AMD software och lägga till en extra custom upplösning och sedan lyckades jag lägga till den. Tack ändå för hjälpen!:D

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk

@Granskott: Härligt, det va mitt nästa förslag. Det grafikkortet du har har haft mängder av klagomål gällande drivrutiner! Men bra att du löste det!