Värstingskärmar med G-Sync i fokus hos Nvidia på CES 2020

Permalänk
Melding Plague

Värstingskärmar med G-Sync i fokus hos Nvidia på CES 2020

Hissnande hög uppdateringsfrekvens, bländande HDR och gigantiska tv-apparater med G-Sync är de stora trenderna hos Nvidia på årets CES-mässa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner att jag vill vänta med att köpa nytt tills både grafikkort och skärmar finns med stöd för DP 2.0 och HDMI 2.1? Vi slår ju i taket med DP 1.4 när det gäller 4K och 144Hz?

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

@Veidit:
Håller helt med. Känns som att dessa skärmar ska fungera som "bryggprodukter" tills det finns teknik som helt stödjer bandbredden.

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem

Äntligen lite "riktiga" HDR-skärmar med bra nits i kombination med andra bra egenskaper.

Förhoppningsvis kan det sysselsätta @Laxpudding under 2020.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Bildexpert 📺

@FredrikMH: Får hoppas skärmarna kommer under året bara. Varit mycket nu genom åren som lanserats på CES, försenats i minst ett år och när det väl dyker upp är det en typ av produkt som mest lever i utkanten av tillvaron. Likt BFGD-skärmarna.

Permalänk
Medlem

Så förbannat synd att priserna inte kan bli lite mer humana, finns en hel del skärmar man hade velat smyga på i 20kkr+ segmentet nu.

Permalänk
Medlem

Ja nu börjar det i alla fall närma sig en intressant produkt som man kan fundera på att köpa. 32" är ganska lagom till skillnad från de 27" och 40+" som bara funnits tidigare.

Är det bara ingen fläkt på de så är det ju bara problemet med 4k @ 144Hz utan att tumma på färgrymden som saknas så finns ju faktiskt en perfekt skärm.

Permalänk
Medlem

När man ser 360Hz rullar och tittar mot 240Hz så blir det tydligt hackigare och ändå så är det 96Hz högre än vad jag använder just nu 144Hz.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

När man ser 360Hz rullar och tittar mot 240Hz så blir det tydligt hackigare och ändå så är det 96Hz högre än vad jag använder just nu 144Hz.

Du kan inte riktigt jämföra hur bra 360 Hz rullar på gentemot 240 Hz genom att titta på dem avfilmade i 50 Hz. Om det hackar beror det mer på hur videokamerans frekvens är synkad med skärmarnas (aliasing). Lite som hur ekrade hjul kan se ut att gå baklänges på film.