Hur kan man fixa detta på bästa sätt?

Permalänk

Hur kan man fixa detta på bästa sätt?

Hej!

Det är så att på nedervåningen så sitter internet uttaget till modemet, och min dator har jag på övervåningen. Hur kan jag få så bra internet som möjligt, för jag kan inte dra en sladd hela vägen från modemet nere i vardagsrummet upp till rummet.

Går det att köpa någon nytt modem eller en router eller liknande för att få ut det internet och signalen, har för tillfället en billig förstärkare, men när jag gamear så fungerar det inte så bra alltid.

Skulle behöva hjälp med att få den bästa signalen och få ut det bästa ur internet till datorn och tv apparterna här uppe.

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardtheory:

Hej!

Det är så att på nedervåningen så sitter internet uttaget till modemet, och min dator har jag på övervåningen. Hur kan jag få så bra internet som möjligt, för jag kan inte dra en sladd hela vägen från modemet nere i vardagsrummet upp till rummet.

Går det att köpa någon nytt modem eller en router eller liknande för att få ut det internet och signalen, har för tillfället en billig förstärkare, men när jag gamear så fungerar det inte så bra alltid.

Skulle behöva hjälp med att få den bästa signalen och få ut det bästa ur internet till datorn och tv apparterna här uppe.

Ett Mesh system kanske vore något?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt såna här. Funkar till allt, inte bara digital-tv.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/ruckus_tradlos_tv/877...

Visa signatur

E det så?

Permalänk

i ett Mesh system, går det att ha en internetkabel kopplad från en sådan till datorn?

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardtheory:

Hej!

Det är så att på nedervåningen så sitter internet uttaget till modemet, och min dator har jag på övervåningen. Hur kan jag få så bra internet som möjligt, för jag kan inte dra en sladd hela vägen från modemet nere i vardagsrummet upp till rummet.

Går det att köpa någon nytt modem eller en router eller liknande för att få ut det internet och signalen, har för tillfället en billig förstärkare, men när jag gamear så fungerar det inte så bra alltid.

Skulle behöva hjälp med att få den bästa signalen och få ut det bästa ur internet till datorn och tv apparterna här uppe.

Finns ju homeplug tex Devolo. Då kör man över elnätet. Det ska då helst vara samma fas på båda ställena för bästa prestanda.

Permalänk
Skrivet av Howardtheory:

i ett Mesh system, går det att ha en internetkabel kopplad från en sådan till datorn?

Ja det går!
finns ethernet uttag på sånna puckar
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dra en sladd. Det e de bästa. Kör du trådlöst kommer du alltid ha mer lagg än med sladd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

En sladd är det absolut billigaste och bästa sättet till ett stabilt nätverk, det går även att dölja sladdar rätt bra idag utan att tex borra hål i väggar.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.