Ingen bild från GPU efter nätaggskrash [Löst]

Permalänk
Medlem

Ingen bild från GPU efter nätaggskrash [Löst]

Hej

För några dagar sedan dog mitt nätaggregat efter att jag slagit av och på automatsäkringarna 2 gånger, det var konstigt i sig men köpte ett nytt nätaggregat RM750X installerade detta då blev det liv i datorn lite mer LEDs lös och datorn brummade igång när jag tryckte på knappen, efter någon minut/ 30 sekunder dör datorn igen utan att bild visas på displayen.
Jag får för mig att moderkortet avlidit tillsammans med nätaggregatet och beställde därför nytt moderkort och CPU, Ryzen 3900X och MSI X570-A PRO. Monterar ihop detta idag och när jag startar datorn rullar den igång som den skall, den fula RGB fläkten lyser och snurrar på CPUn i multipla färger men ingen bild kommer till någon av skärmarna, testar med 2 andra GPUer varav en säkert skall vara felfri utan framgång. Grafikkortet får ström det indikerar GTX980t med LEDs.

Kan det vara så att RAM-minnena dött i samband med nätaggregatet också? Tänker att jag ändå borde fått bootscreen då? Eller har ni någon annan möjlig lösning vore det tacksamt!

EDIT: Plockade RAM efter RAM och när bara sista stickan var kvar starta systemet upp, tyvärr var mitt tänkta grafikkort mördat av nätaggregatet också men nu rullar iaf datorn

Hittat felet
Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .